EKSKLUZIVNO: Centrotrans kupio još tri nova Tourlinera!

Share your love

Čekalo se 15 godina u kompaniji Centrotrans Sarajevo da ponovo stignu novi Neoplan autobusi, a onda je u jednoj godini stiglo čak sedam novih Neoplan autobusa! Izbor je ljetos pao na model Tourliner i to četiri komada, da bi nedavno u flotu stigla još tri nova Tourlinera. Jedina je razlika što su ljetni Tourlineri u 13-metarskoj izvedbi, dok su tri najnovija u standardnoj 12-metarskoj izvedbi.

Da budemo precizniji, dužina novih Tourlinera iznosi 12,1 metar i opremljeni su sa 6-cilindarskim dizelskim MAN motorom snage 346 KW (470 KS) i koji ispunjava Euro 6 norme ispušnih gasova. O vanjskom izgledu ne treba trošiti riječi pošto se Neoplan zaista potrudio kako bi održao standarde koje je davno postavio, a sa novom generacijom Tourlinera je možda te standarde i dodatno podigao. Bitno je napomenuti da su dva od tri vozila sa aluminijumskim felgama, dok je treći sa čeličnim felgama i ratkapama. I to jedina razlika kada se vozila posmatraju s vana. Za ugodno putovanje pobrinut će se efikasni i ekonomični MAN motor, a za svaki slučaj u vozilo može stati 525 litara dizela što je sasvim dovoljno i za duža putovanja. Prostora za prtljage ima sasvim dovoljno, a poklopci bunkera su sa paralelnim otvaranjem. Dodatni atraktivni vanjski izgled ukrašvaju LED farovi sa LED dnevnim svjetlima i LED svjetlima za maglu.

Iznutra je također razlika u samo jednom – izvedbi sjedišta, dok je ostala oprema kompletno ista. Vozački prostor je moderno dizajniran i ergonomski uređen. Vozačima će biti na raspolaganju kožni multifunkcionalni volan sa Neoplan logom i instrument tabla sa svim potrebnim informacijama. Naravno, vrijedi istaći da su vozila opremljena sa automatskim MAN TipMatic mjenjačima koji imaju 12 brzina i ugrađeni ZF intarder. Što se tiče sigurnosti vozila su opremljena raznim sistemima aktivne i pasivne pomoći kao što su sistem za praćenje saobraćajne trake (LGS) sa setom čipova za zvučno upozorenje, pomoć pri kočenju u nuždi (EBA), elektronski kočioni sistem (EBS), elektronski program stabilnosti (ESP) ili ASR, a svakako od pomoći će biti i elektronski indikator istrošenosti kočionih pločica te sistem za praćenje pritiska u gumama. Vozač pored individualne klime ima i mini grijač ispod sjedišta.

Kada govorimo o grijanju, možemo spomenuti da je i prednje vjetrobransko staklo sa opcijom grijanja. Osvjetljenje radnog prostora vozača je u full LED varijanti. Kada smo spomenuli sigurnost, vozila su opremljena i sa sistemom kamera iznad drugih vrata i prilikom vožnje unazad, čime se aktivira i zvučni signal (zujalica). Ovo će svakako pridonijeti boljoj sigurnosti putnika i prolaznika te drugih učesnika u saobraćaju posebno pri slabim uslovima vidljivosti. Vozačkoj posadi će na raspolaganju biti i navigacija sa setom karti za Europu i Bluetooth hands-free sistem “Comfort” za 2 mobilna telefona.

Osim vozača i suvozača/vodiča, autobusi mogu primiti 49 putnika. Spomenuli smo da je u unutrašnjosti jedina razlika u izvedbi sjedišta, međutim tip je isti – Kiel Caresso. Sjedišta u jednom autobusu su u plavoj nijansi dok su u preostala dva u zlatnoj izvedbi. Sva sjedišta su u kombinaciji tkanine i kože te imaju sklopivi stol, podesive oslonce za noge i ruke, mrežice za novine, a sjedišta sa strane prolaza se mogu izvući za dodatni komfor. Unutrašnjost vozila je urađena u imitaciji parketa što je još jedna značajka koja pruža premium iskustvo vožnje u ovim vozilima.

Bitan segment svakog vozila, posebno na dugim putovanjima je audio-video sistem. U ovim vozilima za to je zadužen Bosch i MMC napredni infotainment sistem sa prenosom navigacije na monitore putnika. Tu su još i DVD Player uz dva fiksna LCD monitora naprijed i na sredini vozila. Vozač i suvozač/vodič imaju individualne mikrofone. Također, tu su sistemi klimatizacije i grijanja za optimalne temperature tokom svake vožnje, a iznad svakog reda sjedišta se nalazi i multiset sa zvučnikom, svjetlima za čitanje i hostes dugmetom. Dodatnu pogodnost tokom putovanja pružit će i USB utičnice ispod svakog reda sjedišta uz nekoliko utičnica 230 V koje se također nalaze u vozilima.

Od ostale opreme možemo istaći digitalni sat sa prikazom vanjske temperature, senzore za dim i otkrivanje požara, frižider kapaciteta 56 litara koji se nalazi u prednjem dijelu vozila, toalet, prostor za odmor vozača iza drugih vrata te kanta za otpatke na zidu toaleta. Autobusi su završili sa procesom registracije i dobijanja standardne šeme kompanije Centrotrans te su do objave ovog članka već krenuli sa radom.

Ekipa portala BHBus.ba kompaniji Centrotrans želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilima!

 

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1933