EKSKLUZIVNO: Busworld Turkey 2022 – Anadolu Isuzu (I)

Share your love

Ekipa portala BHBus.ba je ove godine imala priliko po prvi put posjetiti Busworld Turkey i to zahvaljujući kompaniji Sejari d.o.o. Sarajevo. Kompanija Sejari d.o.o. Sarajevo je poznati igrač u prodaji autobusa u Bosni i Hercegovini. Na tržištu su prisutni preko 20 godina, a generalni su zastupnici autobuskih brendova Anadolu Isuzu i VDL Bus & Coach te Krone njemačkog proizvođača priključnih vozila. U ponudi ove kompanije se nalaze i rabljena teretna vozila (autobusi i kamioni) te prodaja rezervnih dijelova.

Upravo je Anadolu Isuzu bio jedna od zvijezda ovogodišnjeg Busworlda. Pisali smo ranije da je upravo Busworld Turkey bio posljednji sajam neposredno prije zatvaranja svjetskih granica zbog pandemije – marta 2020. – a sada se ispostavilo da je to prvi Busworld sajam nakon pandemije. Bila je to sjajna prilika da se proizvođači autobusa i opreme ponovo predstave u najboljem svjetlu i sa svojim novitetima. A noviteta kod Anadolu Isuzu nije nedostajalo.

Na svom štandu Anadolu Isuzu je predstavio svoje novitete sa naglaskom na ekološke modele budućnosti. Zvijezde su bile Isuzu Citiport, gradski solo autobus; Isuzu Grand Toro, novi midibus u ponudi; potpuno električni midibus NovoCiti Volt i Kendo CNG, sa pogonom na plin. Anadolu Isuzu, se tako predstavio u više segmenata sa vozilima koje prate najnovije trendove u autobuskoj branši. Vrijedi istaći da je ispred sajma bio izložen i model NovoLux, koji je poslužio da se predstave nove boje, materijali i finalna izrada. Inače, Anadolu Isuzu izvozi svoja vozila u preko 45 zemalja.

Gradski model Citiport je klasični gradski autobus dužine nešto više od 12 metara. Opremljen je sa dizelskim Cumminsov motorom snage 320 KS u kombinaciji sa automatskim ZF mjenjačem. Vozilo ima neovisno vješanje sa zračnim jastucima i elektronskim ECAS sistemom. Kapacitet vozila se kreće do 92 putnika, ovisno od želja kupca. Vozilo ima sve moderne sigurnosne sisteme, a u standardnoj opremi dolazi sa linijskim displejom i unutrašnjim nadzornim kamerama. Vozilo je prilagođeno svim kategorijama putnika, a raspored vrata također ovisi od želja kupaca. Inače, ovo vozilo je dostupno i sa CNG motorom, a u planu je i proizvodnja zglobne varijante ovog modela i na dizel i na CNG pogon.

Drugi izloženi model je bio midibus Grand Toro. Radi se o midibusu dužine 8.5 metara koji može imati kapacitet do 37 putnika ili ukupno 43 putnika sa stajaćim mjestima. Vozilo je sa potpuno novim dizajnim i većim dimenzijama, pa odakle i naziv GRAND, dok TORO dolazi kao asocijacija na snagu koju imaju bikovi, pošto je snaga motora povećana na 210 KS. Vrijedi napomenuti da će upravo njeg vanjski dizajn slijediti sva nova vozila iz ove kompanije, dok će postojeća dobiti prigodan redizajn po njegovom uzoru. U opciji su ručni ZF mjenjač ili automatski Allison. Kupci će moći birati između više paketa opreme, sve prema traženim potrebama, baš kao i velikom izboru sjedišta. Vozilo je sa svim sigurnosnim sistemima najnovije generacije i Isuzu sa ovim vozilom donosi veliki broj noviteta koji se prvi put pojavljuju na ovom vozilu.

Prigradski model Kendo je i generalno prvi ovakav model u ponudi kompanije Isuzu. Debitovao je sa pogonom na CNG, dok se u ponudi nalazi i model sa dizelskim motorom. Ovaj model je također opremljen Cumminsovim motorom snage 320 KS u kombinaciji sa automatskim ZF Ecolife mjenjačem, uz napomenu da je motor na CNG pogon. Ovisno od potreba i želja klijenta, vozilo može da ima do 63 sjedišta, a interesantno je da se može prilagoditi i za povremeni vanlinijski/turistički prevoz zahvaljujući turističkim sjedištima, audio/video te ostaloj opremi. Po želji klijenata vozilo može imati i rampu za olakšan ulaz i izlaz osoba u invalidskim kolicima na drugim vratima, tako da je ovo vozilo spremno za svaki izazov. Također, nije nezanemarljiv ni prtljažni prostor od ukupno 7.5 kubnih metara te vrijedi istaći da je ovaj model nedavno dobio i nagradu “Sustainable Bus Award 2022”, koja je prva i jedina evropska nagrada koja priznaje održivost u oblasti autobusa. Izloženo vozilo je tokom sajma prodano u komšiluk, tačnije u Srbiju i kompaniju Kavim Čačak.

Veliku pažnju privukla je i premijera potpuno električnog midibusa NovoCiti Volt. Vozilo je rađeno na bazi modela NovoCiti Life, ali je u potpunosti opremljeno električnim sistemima kako bi kompanija mogla postati ozbiljan igrač i u polju elektromobilnosti. Vozilo ima dužinu od oko osam metara i opremljeno je automatskim mjenjačem i TM4 Sumo MD motorom. Baterije vozila dolaze u dvije veličine i ovisno od njih te uslova vožnje autonomija vozila može biti i do 350 kilometara. Opcija sporog punjenja je preko noći u garaži, a tu je i opcija brzog punjenja koja će vozilo moći napuniti za dva sata. Kapacitet vozila se prilagođava potrebama klijenata, a maksimalan kapacitet iznosi 52 putnika. Vozilo je dobilo sve potrebne certifikate i homologacije za upotrebu u EU i već je krenulo sa prvim isporukama. Također, od juna će se vozilo moći vidjeti i širom Evrope u sklopu Grand Tour 2022., a planirano je i da bude u BiH tokom jeseni.

Generalni direktor Anadolu Isuzu Tuğrul Arıkan je izjavio: “Kao turska kompanija, Anadolu Isuzu, pridajemo veliku važnost Busworldu, važnoj sektorskoj platformi koja okuplja svjetsku industriju proizvodnje autobusa i korporativne klijente. Budući da je važno mjesto susreta svjetske industrije proizvodnje autobusa i njenih kupaca, održavanje sajma Busworld u Turskoj važno je i za našu industriju. Ove godine smo sudjelovali na sajmu Busworld s našim ekološki prihvatljivim, udobnim i sigurnim modelima, koje moderni gradovi sve traže. U tom smjeru nastavit ćemo s naporima i snažnijim doprinosom gospodarstvu, izvozu i kvalificiranom zapošljavanju naše zemlje.”

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1928