EKSKLUZIVNO: BMC autobusi od sada i u BiH!

Porodična kompanija Auto Truck Trade (ATT) iz Visokog ima tradiciju i iskustvo u radu sa teretnim vozilima od skoro 20 godina. U sklopu kompanije radi i vlastiti servis za teretna vozila, a trenutno je u kompaniji zaposleno 15 zaposlenika. Svi zaposleni su vrhunski stručnjaci u svojim odjelima i trude se da uz konstantne edukacije unaprijeđuju svoje znanje i vještine, a sve na zadovoljstvo svojih klijenata. Danas je bio veliki dan za ovu kompaniju pošto su ozvaničili početak saradnje sa turskim proizvođačem vozila BMC, pa je bila upriličena promocija dva gradska autobusa.

Danas su prezentovani model Neocity dužine 8,5 metara i model Procity dužine 12 metara. Prije zvanične promocije samih vozila, u Kulturnom centru Altindag u Visokom održana je sama prezentacije BMC-a kao brenda. Pristuni su mogli saznati da se radi o turskom proizvođaču kamiona, autobusa i specijalnih vozila za vojnu namjenu čije vlasničke strukture čine 51% kapitala iz Turske i 49% kapitala iz Katara. Sjedište kompanije je u Izmiru gdje su smješteni i proizvodni kapaciteti. Prošle i ove godine BMC će uložiti oko 89 miliona američkih dolara u modernizaciju proizvodnje i razvoj novih modela, kao i otvaranje odjela za zaštitu sistemom kataforeze. Što se tiče autobusa, proizvodnja je fokusirana na modele od 8 pa do 18 metara, a klijenti mogu birati između dizelskih, plinskih i električnih pogona. U proizvodnji se oslanjaju na Cummins i MAN motore, a svi ispunjavaju stroge norme Euro 6c standarda. Također, u ponudi su i aerodromski autobusi.Posebno je bila naglašena proizvodnja vozila na CNG, gdje je prezentovano i istraživanje koje su sproveli stručnjaci iz BMC-a. Pokazano je da CNG vozila, iako su skuplje nabavne cijene u odnosu na dizelska vozila, na godišnjem nivou mogu donijeti uštedu u održavanju i potrošnji oko 17.000 eura. Naravno, za CNG vozila je potrebna i punionica plina, čija izgradnja košta oko 500.000 eura, ali uz flotu od 50 vozila na plin, istraživanja pokazuju da će se ona otplatiti za 36 mjeseci i nakon toga će sve biti čista zarada i profit.

Što se tiče električnih modela, zanimljivo je da se koriste Samsungove baterije i da su istraživanja pokazala da sa upaljenim klima uređajem i punim kapacitetom opseg rada je 350 kilometara. Vozilo ima opciju punjenja na prvoj i zadnjoj stanici kao i usputnim stanicama te naravno u remizi preko noći. Danas su predstavnici BMC-a istakli i da BMC autobusi imaju prednost u odnosu na konkurenciju pošto svi modeli imaju motor smješten pozadi, što olakšava i ubržava održavanje i da se prevoznici koji obavljaju gradski prevoz rado odlučuju za takva vozila. BMC postaje globalni igrač na autobuskom tržištu u segmentu gradskih autobusa što govore i činjenice da se njihovi autobusi, što dizelski, što plinski, mogu naći na ulicama Bugarske, Rumunije, Italije te Azerbejdžana gdje će se uskoro naći još 300 BMC gradskih autobusa. Domaće tursko tržište da i ne spominjemo…

BMC Neocity 8.5 je model opremljen Cumminsovim Euro 6c motorom snage 210 KS u kombinaciji sa automatskim Voith Diwa6 mjenjačem. Neocity može primiti 72 putnika, od čega je 21 sjedećih. BMC Procity 12 je također opremljen sa Cumminsovim Euro 6c motorom, ali snage 280 KS u kombinaciji sa ZF Ecolife mjenjačem. Kapacitet putnika je 97, od čega je 26 sjedećih. Vozila su izrađena po najstrožijim evropskim standardima i imaju svu najnoviju sigurnosnu tehnologiju. Moderan izgled, LED rasvjeta i unutrašnjost koja je prijatna i lagana za održavanje garantuju da će BMC imati šta da ponudi na našem tržištu.

“Znamo da je tržište gradskih autobusa uglavnom vezano za veće centre kao što su Sarajevo, Tuzla, Banja Luka ili Zenica, ali se nadamo da ćemo osim u tim gradovima ostvariti dobre rezultate i u ostalim gradovima, pošto imamo jako dobar i kvalitetan proizvod” – izjavila je Nedža Greda, ispred kompanije ATT Visoko i nastavila: “BMC se tek pojavljuje na Balkanu i želi da napravi određene rezultate u prodaji gradsko-prigradskih vozila. Mi smo partner za Bosni i Hercegovini, a od sredine ove godine u ponudi će biti i BMC kamioni. S tim u vezi, napravili smo potpuno novi servis nedaleko od postojećeg koji nam sa 5 ulaza pruža mnogo više mogućnosti.”

Na naše pitanje kakvi su dalji planovi što se tiče autobusa, dobili smo odgovor: “BMC je proizvođač koji u potpunosti koristi evropske komponente i želi da se nametne kako na Balkanu tako i u EU. Naglasak je na proizvodnji CNG i električnih vozila, pa s tim u vezi već sada možemo najaviti i promociju CNG modela u skorije vrijeme. Nama sada predstoje mnogi sastanci i prezentacije kako bismo zainteresiranim stankama predstavili naša vozila i napravili što bolji rezultat u BiH”, završila je Greda.

Portal BHBus.ba se zahvaljuje komaniji ATT Visoko na pozivu i mogućnosti da prisustvujemo prezentaciji i promociji i želimo im puno sreće u daljem radu!

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1927