Efikasan i u brdu i u dolini: električni MAN Lion’s City 10 E se odlično snašao na testu u Dolomitima

Share your love

MAN nastavlja sa svojom strategijom elektrifikacije. Širom Evrope njihovi električni autobusi rade na linijama, a naručeno je više od 1.000 vozila. “Naši kupci su oduševljeni pouzdanošću i udobnošću naše porodice Lion’s City E. Želimo staviti još više električnih autobusa na put i zauzvrat promovisati održivu mobilnost,” objašnjava Robert Katzer, voditelj prodaje autobusa u MAN Truck & Bus. Novi MAN Lion’s City 10 E midibus sada se pridružuje porodici električnih autobusa. I po prvi put, međunarodnim novinarima je bilo dozvoljeno da se voze veoma upravljivim električnim autobusom na krivudavom putu uzbrdo i nizbrdo kroz Dolomite. “S terenskim testom u Južnom Tirolu, naš električni autobus još jednom pokazuje da je već moguće putovati bez emisija, pouzdano i efikasno. I to može učiniti na topografski zahtjevnom terenu jednako dobro kao i na klasičnim, često ravnim linijama javnog prevoza,” kazao je Katzer.

Sa dužinom od 10,5 metara, međuosovinskim rastojanjem od 4,4 metra i rekordnim krugom okretanja od 17,2 metra, midibus je napravljen za linije koje imaju uske i krivudave puteve, baš onako kako je i u planinama Južnog Tirola. Uzbrdo, električni autobus, opremljen sa pet baterija na krovu, vuče neumoljivo i tiho šapuće, zahvaljujući trenutnom punom obrtnom momentu. Prilikom spuštanja nizbrdo, puno energije se vraća nazad u baterije zahvaljujući sistemu rekuperacije. MAN Lion’s City 10 E opremljen je isprobanim i testiranim litijum-jonskim baterijama kompanije. Na krovu autobusa ima mjesta za četiri ili pet baterija. Kada je potpuno napunjen, dostupno je 400 kilovat-sati energije. Autobus tada ima domet do 300 kilometara, isporučuje vršnu snagu od 240 kW i maksimalni obrtni moment od 2.100 Nm. U ovo vozilo se mogu smjestiti najviše 33 osobe koje sjede, a ukupan kapacitet je do 80 putnika. Novi midibus pokreće isti MAN električni centralni motor kao i kod ostalih Lion’s City E modela.

Tokom terenskog testiranja, vozilo je putovalo preko bezbrojnih krivina u dolinu Gardena, do prevoja Gardena, do prevoja Valparola, slikovitog Meransena i, nakon kratkog zaobilaženja preko prevoja Brenner, nazad do početne tačke u Klausenu. Upravljivost MAN Lion’s City 10 E nije samo zbog njegovog kratkog međuosovinskog razmaka i malog kruga okretanja, već i zbog njegove sofisticirane šasije sa nezavisnim ovjesom i uglom upravljanja od 56 stepeni. “Odlična postavka šasije, direktno upravljanje, kao i skraćeni razmak između osovina donose velike prednosti na ovoj liniji. Autobus je veoma upravljiv, a trotonske baterije su jedva primjetne u situacijama u krivinama”, pojasnio je stručnjak za vožnju Heinrich Degenhart iz MAN ProfiDrive. A kada stvari postanu posebno zategnute, malom električnom autobusu pomažu moderni sigurnosni sistemi kao što su ESP, aktivno upozorenje na skretanje, LED prednja svjetla s dnevnim svjetlom ili opcionalni MAN OptiView sistem zamjene ogledala baziran na kamerama.

Vožnja do prevoja Gardena (2.121 metar) je posebno vijugav i tu je midibus pokazao sve svoje vještine, gdje je sa lahkoćom savladao svaku kricinu i potencijalnu prepreku. Na sljedećem spustu od devet kilometara do Corvare, autobus je zahvaljujući rekuperaciji vratio velike količine energije, tako da mu je baterija ponovo skoro potpuno napunjena. Nakon tri dana testiranja i ukupno 531 kilometra vožnje uz bezbroj zavoja – s najnižom tačkom na 523 metra (Klausen), najvišom na 2.168 metara (prevoj Valparola) – gotovo da nema razlike u potrošnji energije u ovim teškim uslovima vožnje u poređenju sa klasičnim javnim prevozom po ravnom terenu: prosječna potrošnja je 0,77 kilovata po kilometru. “Izvanredna vrijednost i kombinacija kompaktnosti i performansi potpuno su me uvjerili. Naš MAN Lion’s City 10 E savršeno je rješenje za uske i izazovne linije, istovremeno pružajući udobnost putnicima”, izjavio je Stephan Rudnitzky, menadžer zadužen za promociju MAN Lion’s City 10 E.

MAN Lion’s City 10 E savladavao je ovu zahtjevnu rutu, pored neravnih planinskih lanaca i bujnih zelenih alpskih livada, efikasno i pouzdano. I pokazao se kao punopravni član porodice – na kraju krajeva, njegov veliki brat MAN Lion’s City 12 E završio je otprilike 2.500 kilometara dugu rutu od Minhena do Limericka u Irskoj kao da je bio na šinama tokom “Electrifying Europe Tour 2022.”. “Nakon ovog zahtjevnog obilaska Dolomita, potpuno sam zadovoljan našim novim MAN Lion’s City 10 E. Autobus ispunjava sve kriterije koje smo predvidjeli kada smo ga razvijali. Efikasan je, udoban, izuzetno upravljiv i stoga savršen pratilac na zahtjevnim linijama,” rezimirao je Heinz Kiess, šef marketinga proizvoda autobusa u MAN Truck & Bus.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1889