Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Krajem septembra 2025. godine, DVG iz Duisburga objavio je da je pustio u upotrebu četrnaest zglobnih autobusa na vodik poljskog proizvođača Solaris, podružnice španske CAF grupe. Pokreće ih vodik, koji reaguje sa kiseonikom u vazduhu u gorivnoj ćeliji kanadskog proizvođača Ballard, tipa FC move HD. To proizvodi električnu energiju, koja se zatim koristi za napajanje autobusa.

Svih 14 autobusa – kao i njihovih jedanaest 12 metara dugih kolega Solaris Urbino 12 – mogu se slobodno koristiti u cijeloj DVG autobuskoj mreži. Za razliku od DVG-ovih tri godine starih zglobnih autobusa na baterije i električnu energiju, ne moraju se puniti tokom svakodnevnog servisa: ujutro napuštaju depo, cijeli dan putuju po gradu i vraćaju se u depo na kraju dana, lako prelazeći domet od 600 kilometara. Tri od 14 zglobnih autobusa na vodik imaju posebne naljepnice koje ne samo da skreću pažnju na činjenicu da su to autobusi na vodik, već i na „Međunarodnu izložbu vrtova Ruhr Area (IGA)“, koja će se održati u Duisburgu 2027. godine.
Solaris Urbino 18 na vodik dug je 18.000 mm, širok 2.550 mm i visok 3.300 mm. Može prevesti 140 putnika, od kojih 54 mogu sjediti. Vozilo pokreće centralni elektromotor snage 240 kW (što je ekvivalentno 326 KS). Ovo se nalazi na lijevoj strani na zadnjem dijelu autobusa. Novi autobusi za Duisburg su modeli s troja vrata, ali Solaris nudi svoj Urbino 18 hydrogen i kao model s četvero vrata.

Gorivna ćelija ima snagu od 100 kW. Vodik se skladišti u osam tlačnih cilindara, pet većih i tri manja. Kada je potpuno napunjen gorivom, autobus nosi 51,2 kilograma vodika u ovih osam cilindara. Cilindri se nalaze dijelom na krovu, a dijelom na zadnjem dijelu autobusa – gdje bi dizelski autobus imao svoj motor. Punjenje gorivom se vrši pod pritiskom od 350 bara. Solaris koristi osovinu s nezavisnim ovjesom i komponentama od Boscha za prednju osovinu, dok pogonska osovina, niskopodna portalna osovina, dolazi od ZF-a. Kočioni sistem uključuje EBS (elektronski sistem kočenja), ABS (sistem protiv blokiranja kočnica) i ASR (regulacija proklizavanja).
Električna energija koju generira gorivnom ćelijom prvo se dovodi u međuspremničke baterije, koje dolaze iz samog Solarisa i imaju kapacitet od 60 kWh. Riječ je o litijum-titanijum-oksidnim (LTO) baterijama tipa Solaris High Power koje se nalaze na krovu autobusa. Ovaj tip baterije karakteriše dug vijek trajanja. Električna energija se zatim iz baterija dovodi do elektromotora.

Na novim zglobnim autobusima na vodonični pogon u Duisburgu nećete naći konvencionalne retrovizore. Pogled iza vozila pružaju „mirror-eye kamere“ i kamera za vožnju unazad. Vozila su također opremljena sistemom za pomoć pri mrtvom uglu i sistemom za pomoć pri kočenju. Video nadzor osigurava sigurnost u autobusu.
Duisburgovi autobusi na gorivne ćelije trenutno se pune gorivom na mobilnoj stanici za punjenje vodikom u depou ‘Am Unkelstein’ (u području luke). Međutim, trajna stanica za punjenje je u izgradnji i planirano je da bude puštena u rad u četvrtom kvartalu 2026. godine.

S novim zglobnim autobusima na vodik, DVG sada ima 32 vozila s nultom emisijom:
– 11 solo autobusa na vodik (12 metara)
– 14 zglobnih autobusa na vodik (18 metara)
– 7 električnih autobusa na baterije
Cijeli autobuski vozni park DVG-a sastoji se od nešto više od 100 vozila, što znači da je oko trećine autobusa već bez emisija. Do početka 2030-ih, cijeli (vlastiti) autobuski vozni park Duisburga trebao bi biti bez zagađivača.
Možda se čini iznenađujućim da grad veličine Duisburga ima samo nešto više od 100 vlastitih autobusa. Međutim, to se objašnjava činjenicom da postoji veliki broj autobusa od podvozara koji rade na DVG-ovim linijama.