Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Dublin počeo tesitrati prve električne dvospratne autobuse
U junu prošle godine, Irska Nacionalna transportna uprava (NTA – National Transport Authority) naručila je 120 električnih dvospratnih autobusa Streetdeck Electroliner od sjevernoirskog proizvođača Wrightbus za korištenje u gradskom prevozu glavnog grada Irske Dublina. Od ukupnog broja, 100 autobusa će koristiti Dublin Bus na linijama u širem području Dablina, a preostalih 20 će koristiti Bus Éireann u širem području Limerika. Druga narudžba za još 91 autobus uslijedila je prošlog decembra, a nedavno i još jedna za 210 takvih autobusa. Tako će Dublin u naredne dvije godine imati 421 električni dvospratni autobus. Ili, drugim riječima, u roku od samo 24 mjeseca trećina autobuske flote u Dublinu će biti pretvorena u vozila sa nultom emisijom štetnih gasova.
Prvih devet vozila prvobitne narudžbe stiglo je u irsku prestolnicu. Oni su prvi električni autobusi ikada u Dublinu i sada idu u operativna testiranja, obuku vozača i istraživanja gdje će se najviše koristiti.
Prilikom primopredaje, Anne Graham, izvršna direktorica NTA je rekla: “Ljudi očekuju od nas da obezbjedimo bolji i održiviji javni prevoz. Mi u NTA želimo da odigramo svoju ulogu u tome, više od toga, želimo da vodimo svojim primjerom.” Eamon Ryan, irski ministar saobraćaja, bio je impresioniran koliko su tihi i udobni novi električni dvospratni autobusu na putu. I Billy Hann, izvršni direktor Dublin Busesa, rekao je: “Drago nam je što ćemo iskoristiti ovu priliku da povedemo javni prevoz Dublina u novu i ekološki prihvatljivu budućnost.”
Streetdeck Electroliner može da preveze 96 putnika. Njegove osovine dolaze iz ZF-a, a Wrightbus koristi RL 82 EC kao prednju osovinu, a AVE 133 niskopodnu osovinu kao pogonsku osovinu. Baterije dolaze od francuskog proizvođača Forsee Power, a mogu imati snagu od 340 kWh ili 455 kWh. Pune se preko kabla i CCS kombinovanog utikača na stanicama za punjenje koje je Dublin Bus već instalirao za svoje hibridne autobuse. Punjenje se vrši sa 150 kW, što znači da se baterije od 340 kWh pune za 2,5 sata, a one od 455 kWh za tri sata.