Dresden: Pozitivni rezultati nakon dvije godine rada električnih autobusa

Share your love

Nakon tačno dvije godine korištenja električnih autobusa, Dresdner Verkehrsbetriebe (DVB) može napraviti izuzetno pozitivan bilans: od 8. augusta 2022. godine, 18 zglobnih i dva standardna električna Mercedes autobusa prešla su tri miliona kilometara do 7. avgusta ove godine, gotovo bez većih nesreća i kvarova – u prosjeku više od 150.000 km po vozilu.

“Autobusi sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem sagorjeli bi skoro 1,5 miliona litara dizel goriva i emitovali više od 3.500 tona CO2”, kazao je Rico Seipel, projekt menadžer za elektromobilnost u Centru za motorna vozila DVB. “To je ekvivalentno količini stakleničkih plinova koju je proizvelo 326 Nijemaca u jednoj godini.” Istovremeno, DVB koristi 100 posto zelenu električnu energiju iz obnovljivih izvora, što znači da se tokom proizvodnje električne energije ne proizvode staklenički plinovi štetni za klimu.

Vozila dužine 18 i 12 metara koriste se na linijama 68 između Niederwarthe i Goppelna i na liniji 81 između stanice Neustadt i Wilschdorfa. Dnevna kilometraža na liniji 68 je oko 4.500 kilometara radnim danima, a 640 kilometara na liniji 81. 13 od 20 vozila ima kilometražu veću od 150.000 kilometara, a ‘kralj kilometara’ je prije par dana premašio 170.000 kilometara. “To znači da je godišnja kilometraža iznad prosjeka za DVB autobusku flotu i znatno veća od kilometraže drugih transportnih kompanija”, izjavio je Seipel.

Proizvođač je garantovao domet od 120 kilometara za električne autobuse kada su baterije potpuno napunjene. U praksi, neki od autobusa su bili u stanju da pređu i do 170 kilometara bez punjenja, posebno u toplijim mjesecima godine. Budući da se uz noćno osnovno punjenje pune na tri krajnje tačke pomoću pantografa u vozilu ispod posebnih poklopaca, sve dnevne linije, od kojih su neke dugačke i više od 400 kilometara, mogu se obaviti bez problema. Potrošnja energije za ovo je ukupno 1,65 kilovat sati po kilometru. Tehnologija je toliko uspješna da su posljednjih sedmica stručnjaci iz berlinske kompanije javnog prevoza također razgovarali o njoj sa timom iz Dresdena i žele da uče iz njihovih iskustava u budućnosti.

Električni autobusi se u potpunosti održavaju i popravljaju u vlastitoj autobuskoj radionici DVB-a u Gruni. Samo mjere za korisničku podršku provodi lokalni servisni partner proizvođača vozila. To znači da se zastoji mogu svesti na minimum i planirati nezavisno od trećih strana. Strateški cilj DVB-a je da u potpunosti elektrificira svoj autobuski vozni park. Ova mjera je važan građevinski element na putu ka klimatskoj neutralnosti. “Time svakako dajemo svoj doprinos ograničavanju globalnog zagrijavanja, poboljšanju kvaliteta zraka i tišem saobraćaju u našem gradu”, završio je Seipel. Međutim, nabavka električnih autobusa znatno je skuplja od kupovine konvencionalnih vozila na dizel. Nažalost, federalno finansiranje električnih autobusa je trenutno na čekanju u Njemačkoj, što znači da se čini da daljnja nadogradnja voznog parka neće biti u doglednoj budućnosti.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1890

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *