Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Dortmund dobija 30 električnih Solaris autobusa i jedinstven koncept punjenja
Strpljivo čekanje se isplatilo: krajem septembra, prvi električni autobus u Dortmundu konačno je počeo sa radom u vlasništvu Dortmunder Stadtwerke AG. Operativni menadžer DSW21, skraćenog naziva za Dortmunder Stadtwerke AG, Ralf Habbes: “Namjerno smo čekali s našim ulaskom u električnu mobilnost dok vozila nisu bila spremna za serijsku proizvodnju. To osigurava da električni autobusi ni na koji način nisu inferiorni od svojih kolega s motorima s unutarnjim izgaranjem u smislu pouzdanosti i dostupnosti.”
Na kraju se čekanje isplatilo. Zato što je prvi Solaris električni zglobni autobus modela Urbino 18 electric već isporučen prošlog novembra kao autobus garažnog broja 1842. A onda je neko vrijeme stalo, jer nije napredovala izgradnja i proširenje infrastrukture za punjenje u autobuskoj stanici Brünninghausen o čemu su iz kompanije rekli: “Ponekad je nedostajao ovaj potrebni dio, nekad onaj… Svi znamo o poremećenim lancima snabdjevanja!”
U međuvremenu je u Dortmund stiglo svih 30 vozila Urbino 18 electric koji su naručeni od lidera na tržištu Solaris. Dobili su garažne brojeve od 1841 do 1845 i 1851 do 1875, svi su zeleni i imaju naziv “StromFahrer”. U međuvremenu, obuka i upoznavanje vozača su završeni, a 22. septembra u podne autobusi su krenuli na svoje linije odmah nakon predstavljanja novinarima.
DSW 21 tvrdi da autobusi imaju domet od 300 kilometara. I ne samo da rade na struju, njihovi sistemi grijanja i klimatizacije također rade potpuno neovisno o vremenskim prilikama. Punjenje se vrši samo u depou (Brünninghausen), preko pantografa koji se dižu od autobusa do stanice za punjenje. Dopunjavanje na linijama nije planirano, jer za linije koje obavljaju 300 kilometara je sasvim dovoljno. Ali to nije dovoljno za DSW. “Također želimo koristiti električne autobuse na linijama koje ne završavaju tako rano i na kojim vozila ostaju do usred noći. Zato smo pronašli pametno rješenje. Kada se kapacitet baterije jednog od autobusa isprazni, vozač se nakratko vozi do depoa Brünninghausen, gdje autobusi prolaze na svom dugom povratnom putu u oba smjera.
Ovdje se odmah zaustavlja na ulazu na „srednjem peronu“, gdje nas nasuprot već čeka svježe napunjeni drugi električni autobus za dalje putovanje. Tako putnici mijenjaju vozila od vrata do vrata, a putovanje se nastavlja. Svježe napunjeno vozilo nastavlja put svog prethodnika, koji se sada vozi ispod jedne od stanica za punjenje u depou Brünninghausen i puni se.”, izjavio je Uli Jaeger, iz odjela za prevoz kompanije DSW 21. Kako vozač ne bi previdio činjenicu da njegov autobus treba dopuniti, status punjenja svakog električnog autobusa prati se daljinskom dijagnostikom. A kontrolni centar daje instrukcije da se autobus promijeni sljedeći put kada prođe pored Brünninghausena.
Međutim, centralna platforma još nije završena. Zato DSW 21 koristi vozila na linijama koje mogu da za jedan dan završe planiranih 300 km. U depou Brünninghausen će biti dostupno 30 punjača, odnosno po jedan za svaki autobus. Oni će biti raspoređeni u tri oblasti i biće snafe od 150 i 300 kW.
Nabavka 30 električnih zglobnih autobusa košta ukupno oko 38 miliona eura. Od toga 2 miliona je za neophodnu električnu vezu depoa Brünninghausen. Od ukupnog iznosa, 13,7 miliona eura su javna sredstva.