DB podružnica Autokraft nabavila Neoplan Skylinere i električne BYD autobuse za svoje operacije

Share your love

Autokraft – podružnica Deutsche Bahn-a za regiju Schleswig-Holstein – je u januaru pustio u rad 28 novih autobusa. Radi se o šest Neoplan Skyliner dvospratnih vozila te 22 električna autobusa proizvođača BYD.

Neoplan Skylineri će raditi kao zamjena željeznice između glavne stanice u Lübecku i ostrva Fehmarn. Ova ekspres autobuska linija saobraća u intervalima od sat vremena, dok je na ovoj relaciji voz saobraćao samo svaka dva sata. Za redovni rad linije potrebno je pet autobusa dok šesti služi kao rezerva.

Budući da zamjenski autobusi putuju na velike udaljenosti – putovanje od Lübecka do Puttgardena na Fehmarnu traje sat i 49 minuta – DB i njegova podružnica Autokraft odlučili su se za udobne autobuse sa mnogo sjedišta što upravo nude dvospratni autobusi. Imaju 75 sjedišta sa opcijom obaranja, a panoramski prozori na krovu pružaju fenomenalan pogled sa gornjeg sprata. Na donjem spratu bez prepreka nalazi se veliki višenamjenski prostor za do dvoja invalidska kolica, za dječja kolica ili za nekoliko bicikala.

Vrata na sredini su dovoljno široka da kroz njih mogu proći invalidska kolica, a ovdje se može rasklopiti rampa kako bi se invalidska i dječja kolica lakše ukrcala u autobus. Putnici svoju prtljagu mogu čuvati na policama u unutrašnjosti i u prtljažniku kojem se može pristupiti izvana. Pozadi su autobusi opremljeni nosačem za pet bicikala.

U interesu maksimalne sigurnosti, autobusi su opremljeni sistemima za pomoć vozaču, kao što je tempomat sa kontrolom udaljenosti, kao i sistemi za praćenje trake i sistem za kočenje u slučaju nužde. Pomoćni sistem pri skretanju, koji upozorava ako je potrebno, osigurava da nijedan biciklist ili pješak ne dospije “pod točkove” prilikom skretanja. Istoj svrsi služe i retrovizorske kamere, koje su postavljene umjesto konvencionalnih retrovizora. One nude veću površinu koju vozač može vidjeti kada gleda iza sebe – shodno tome, mrtvi ugao je znatno manji.

Putnicima je na raspolaganju besplatan Wi-Fi, kao i USB i utičnice za 220-voltne uređaje. Displeji u unutrašnjosti pružaju informacije o putovanju, sljedećoj stanici i vezama. Baš kao i u vozu, autobusi su opremljeni i sa toaletom. A kako bi spriječio da autobus nepotrebno troši gorivo i ispušta izduvne gasove dok motor radi nepotrebno, ima automatski start/stop sistem. Kada se vozilo zaustavi, motor se automatski gasi, a kada vozač ponovo ubrza, motor se takođe automatski pokreće.

Sa radom su također krenuli i prvi od 22 autobusa na baterije koje je isporučio kineski proizvođač BYD, a radi se o modelu eBus-12. Vozila koriste baterije koje je BYD sam proizveo. Do danas, BYD je isporučio više od 70.000 električnih autobusa, što kompaniju čini jednim od najvećih igrača u ovoj oblasti

Sa svoja 22 BYD električna autobusa, Autokraft postaje najveći operater autobusa ovog brenda u Nemačkoj, a novi električni autobusi imat će svoju matičnu bazu u depoima Bad Segeberg, Eutin, Heide/Meldorf i Sankt Peter-Ording, a postupno će ući u upotrebu od februara.

Novi BYD eBus-12 autobusi su niskopodni autobusi sa 33 sjedišta, od kojih svako ima USB priključak. U autobusu postoje prostori za posebne namjene za invalidska kolica i e-skutere, a predviđena su i posebna sjedišta za putnike s poteškoćama u kretanju. Tasteri za zahtjev za zaustavljanje su označeni Brajevim pismom, a vozila su opremljna sa klimom i video nadzorom. Wi-Fi je dostupan putnicima i što je jako važno – vozila imaju sistem koji štito pješake i bicikliste pored autobusa smanjujući mrtvi ugao.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1890