Danci i Norvežani u panici zbog autobusa koje bi se mogli daljinski kontrolisati, Yutong negira tu mogućnost

Share your love

Kompanija Movia u Danskoj koristi flotu električnih autobusa kineske proizvodnje, a sada se našla u problemima nakon što je otkrila da bi stotine ovih vozila, teoretski, moglo biti daljinski deaktivirano. Ovu mogućnost bi mogao iskoristiti kineski proizvođač Yutong ili bilo ko s pristupom računarskim sisteima kompanije.

Iako se ovakav scenarij nije dogodio, sama mogućnost je bila dovoljna da uznemiri zvaničnike koji se oslanjaju na ove autobuse kako bi javni gradski saobraćaj funkcionisao. Ovo otkriće je izazvalo zabrinutost za nacionalnu sigurnost, a danske vlasti trenutno istražuju kako ograničiti neželjeni pristup te istovremeno uživati ​​u korisnim prednostima flote povezanih vozila.

Danska je saznala za pomenutu ranjivost tek nakon što je Ruter, najveći operater javnog prijevoza u susjednoj Norveškoj, otkrio sigurnosni propust u vlastitoj floti Yutong autobusa. Utvrđeno je da su autobusi kineske proizvodnje sadržavali rumunsku SIM karticu za koju Yutong tvrdi da omogućava inženjerima kompanije da daljinski instaliraju ažuriranja softvera i obavljaju tehničke operacije rješavanja problema.

Iako Ruter nije pronašao dokaze o zlonamjernoj aktivnosti, napominje da bi ista funkcionalnost daljinskog pristupa potencijalno mogla omogućiti nekome iz druge zemlje da preuzme elektronske sisteme autobusa, isključi ih ili zaključa vrata te zatvori ljude unutra.

Movia, danska kompanija za javni prijevoz, saopćila je da koristi 469 električnih autobusa kineske proizvodnje od kojih je 262 proizveo Yutong. Međutim, Yutong je za The Guardian istakao da se “strogo pridržava važećih zakona, propisa i industrijskih standarda lokacija na kojima njegova vozila rade”, kao i da pohranjuje podatke o svojim vozilima iz EU u podatkovnom centru Amazon Web Services (AWS) u Frankfurtu.

“Podaci su zaštićeni šifriranjem pohrane i mjerama kontrole pristupa. Nikome nije dozvoljen pristup ili pregled ovih podataka bez odobrenja kupca. Yutong se strogo pridržava zakona i propisa EU o zaštiti podataka”, riječi su glasnogovornika kineske kompanije.

Iako su Yutong i Kina u centru pažnje ovog puta, zabrinutost zbog povezanih vozila tu ne prestaje i samo će stvoriti dodatnu zabrinutost, jer sve više automobila može primiti OTA ažuriranja i prenositi podatke. Ranije ove godine je Ministarstvo trgovine SAD-a finaliziralo pravilo kojim se zabranjuje prodaja povezanih hardverskih i softverskih sistema iz Rusije i Kine.

Čak ni proizvođači guma nisu imuni, jer se Pirellijeva tehnologija Cyber ​​Tire opremljena senzorima, koja je djelimično povezana s Kinom putem udjela u Sinochemu, sada suočava s potencijalnim ograničenjima u okviru istog nadzora povezanih vozila.

S druge strane, Yutong je odbacio navode norveškog Rutera da se njihovim novim električnim autobusima može pristupiti daljinski, nazivajući taj scenario “tehnički nemogućim”. U razgovoru za njemačke novine Berliner Zeitung – a kako je izvijestila i trgovinska agencija Electrive – Yutong je izjavio da je takvo daljinsko upravljanje “tehnički nemoguće”. Navodno je kompanija objasnila da, iako njihova vozila imaju podatkovne veze za dijagnostiku i bežična ažuriranja softvera, ne postoji fizička veza između telematske jedinice (T-Box) i sigurnosno kritičnih sistema poput upravljanja, pogona ili kočenja.

Yutong je pojasnio da se svi podaci o vozilu za EU pohranjuju na Amazon Web Services serverima u Frankfurtu, koriste isključivo za održavanje i optimizaciju performansi, te su zaštićeni šifriranjem i protokolima ograničenog pristupa. Proizvođač je također naveo da se bežična ažuriranja provode samo uz izričito odobrenje operatera i ograničena su na funkcije udobnosti, interfejsa i dijagnostike, bez utjecaja na sisteme upravljanja vozilom. Određene daljinske funkcije, poput predkondicioniranja temperature u kabini, u potpunosti upravljaju lokalni operateri, bez direktnog pristupa iz Yutonga.

Međutim, mora se naglasiti da se ovi rizici ne mogu pripisati porijeklu proizvoda, već tehnološkim inovacijama uvedenim u nove generacije autobusa, koje sada uključuju OTA ažuriranja. Ovo se ne odnosi samo na Yutong modele već i na druge moderne autobuse, jer su OTA mogućnosti uvedene i na novom Mercedesu eIntouro, na primjer.

izvor:klix.ba/sustainable-bus.com

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2296