Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama



Električni ljetni san u Bonnu postaje stvarnost: Daimler Buses je isporučio deset električnih gradskih autobusa Mercedes eCitaro dužine 12 metara kompaniji Stadtwerke Bonn (SWB). Pored toga, kompletnu stacionarnu infrastrukturu za punjenje sa deset punionica kreirao je Daimler Buses u saradnji sa svojom podružnicom Daimler Buses Solutions GmbH, po sistemu “ključ u ruke” i iz jednog izvora. Gotov sistem električnih autobusa i punionica predstavljen je krajem augusta. Autobusi eCitaro će se koristiti u redovnom saobraćaju u gradu Bonnu i dopunjavat će električne autobuse drugih proizvođača, koji su već nekoliko godina dio flote SWB-a.
Kompletna infrastruktura za brzo punjenje za punjenje u depou postavljena je na vanjskom prostoru depoa SWB u Friesdorfu. Daimler Buses je preuzeo ukupnu odgovornost za sve usluge planiranja i izgradnje u ovom projektu za postepenu konverziju autobuskog saobraćaja javnog prevoza u Bonnu na električne autobuse. To je uključivalo sve građevinske radove i radove na polaganju kablova do električnih instalacija i postavljanja stanica za punjenje sa ukupno deset mjesta za punjenje.
Infrastruktura za punjenje sastoji se od dva mjesta za punjenje sa CCS2 utikačem za punjenje. Postoji i osam mjesta za punjenje sa pantografima kao stacionarnim sistemom, u kojem su pantografi postavljene na čeličnu traverzu kao kablovski most. Prilikom punjenja, pantografi se spuštaju na šine za punjenje postavljene na krovovima autobusa. Osam mjesta za punjenje postavljeno je na dvije susjedne autobuske trake, od kojih svaka ima četiri autobusa u nizu koji se mogu istovremeno puniti. Čelična traverza za punjenje pantografima opremljena je mobilnim betonskim temeljima, tako da je relativno lako premjestiti konstrukciju na drugu lokaciju i tamo je ponovo izgraditi.

Deset novih eCitaro solo autobusa na baterije kompanije SWB imaju troja ulazna vrata i šine za punjenje na krovu autobusa, koje omogućavaju punjenje putem pantografa postavljenih na stanici za punjenje i koje se mogu spustiti na krov vozila. Na svakom vozilu se nalazi i utičnica za punjenje desno iznad prednje osovine, pomoću koje je moguće i punjenje putem CCS2 utikača. Pet NMC3 baterijskih paketa ukupne snage 490 kWh po električnom autobusu omogućavaju duge domete.
Opremanje eCitaro autobusa sistemom za kontrolu punjenja „SmartCharge“ optimizuje vijek trajanja baterija. Kako bi se pripremili za korištenje usluga povezivanja Omniplus On, u nove e-autobuse Stadtwerke Bonn standardno je ugrađen i Bus Data Centre. Druge pogodnosti u Mercedes-Benz električnim autobusima su mogućnosti izdavanja karata na osnovu identifikacije i sistem brojanja putnika.
Najsavremeniji sigurnosni i pomoćni sistemi dopunjuju opremu novih eCitaro autobusa za SWB. To uključuje sistem kamera od 360° koji omogućava vozaču da vidi cijelo područje ispred, iza i sa strane autobusa iz ptičje perspektive. Pored toga, Sideguard Assist 2 prati i suvozačevu i vozačevu stranu i upozorava vozača na rizik od sudara sa stacionarnim i pokretnim pješacima, biciklistima ili preprekama. Frontguard Assist upozorava na ljude ili prepreke neposredno ispred vozila. Oprema također uključuje aktivni asistent za kočenje u nuždi Preventive Brake Assist 2 sa proširenim detekcijom pješaka i biciklista, kao i inteligentni asistent za brzinu Traffic Sign Assist, sistem za nadzor pritiska u gumama (TPM) i asistent za pažnju Attention Assist (AtAs).

Prevozni kapacitet novog eCitaroa je preko 80 putnika. Mjesto za invalidska kolica nalazi se u posebnom prostoru nasuprot centralnih ulaznih vrata, gdje ručno sklopiva rampa olakšava ulazak putnicima s invaliditetom, starijim osobama i roditeljima s dječjim kolicima. Taktilni rukohvati na ulaznim vratima s uvučenim profilom ručke pružaju slabovidnim putnicima haptički signal za ulazak i izlazak iz vozila.
Unutrašnjost s video nadzorom ima City Star Function sjedišta s 31 sjedištem. Grijanje ili hlađenje vrši se pomoću EvoThermatic osnovnog krovnog klima uređaja s toplinskom pumpom i aktivnim filterom s antivirusnom funkcijom. Sistem rukohvata u prometno žutoj boji stvara atraktivan, vizualno privlačan kontrast sa sjedištima, podnom oblogom i krovnom oblogom u elegantnim sivim tonovima, što je lako uočljivo i osobama s oštećenjem vida. U vozilu se nalazi 12 dvostrukih USB utičnica koje putnicima omogućuju punjenje i korištenje mobilnih uređaja. Veliki 29,4-inčni TFT monitor ugrađen je u središnji hodnik u visini prva dva reda sjedišta i obavještava putnike o liniji i drugim važnim događajima duž njihove vožnje.
Vozač sjedi na rotirajućem vozačkom sjedištu sa sklopivim naslonima za ruke, grijanjem sjedišta i vlastitom kontrolom klime. Ima koristi od elektrohidrauličkog inteligentnog eko upravljanja i zaštićen je vozačkom kabinom specifičnom za SWB sa kaljenim sigurnosnim staklom i otvorima za glasovne pozive koja se proteže cijelom širinom vozačevog radnog mjesta do vjetrobranskog stakla.