City Sightseeing od sada dostupan i u Sarajevu!

Zadnjih par godina evidentan je porast turista u BiH, posebno u glavnom gradu, Sarajevu. Svake godine kapaciteti se poboljšavaju, u ponudi su nove usluge, a prevoznici osavremenjuju vozne parkove. Od ove godine Sarajevo će imati još jednu atrakciju koju će moći da ponudi svim turistima koji dođu na jednodnevni ili višednevni boravak u ovom gradu. Radi se o svjetski poznatom projektu razgledanja grada na principu hop-on/hop-off i pod brendom City Sightseeing. O tome šta je tačno ovaj projekat, kako se realizuje i šta građani i turisti mogu očekivati od njega razgovarali smo sa gospodinom Mensurom Peljtom, vlasnikom i izvršnim direktorom kompanije City tour Peljto – nosiocem licence City Sightseeing za Bosnu i Hercegovinu.

Mensur Peljto je poznato ime u Bosni i Hercegovini. Nekada svjetski šampion u boksu, a danas u sferi autobusa. Kako to?
Svjetski šampion u cruisser kategoriji postao sam 2000. godine, a prije toga sam bio i Interkontinentalni šampion. Evo ove godine se navršava taj jubilej “punoljetstva” od tog meča, a ja sam i dalje u sportu preko svoje škole boksa za sve uzraste u Skenderiji koja ima preko 400 članova i besplatna je. Imao sam priliku boksovati na četiri kontinenta i uvijek sam u većim metropolama viđao te karakteristične crvene autobuse, često dvospratne, pa sam se nakon okončanja karijere malo posvetio tom biznis planu te zajedno sa partnerima – Hamdan Zakarya, Robert Maroš i Marika Strack – osnovao kompaniju City tour Peljto, koja je nosilac licence svjetski poznatog brenda City Sightseeing za Bosnu i Hercegovinu. Naši autobusi su prije par dana krenuli svečano sa radom i evo već imamo dosta pohvala i upita što se tiče naše ove prve, početne faze.

Mensur Peljto

Dakle, Sarajevo se ovim potezom pridružilo skupini svjetskih metropola koje će imati ovaj vid razgledanja grada i njegovih znamenitosti. Šta tačno City Sightseeing nudi turistima?
Moram još jednom da spomenem da bez gospodina Hamdan Zakarya, generalnog menadžera, ovo ništa ne bi bilo moguće, pošto je on dao dozvolu da i Sarajevo dobije ovaj oblik prevoza. City Sightseeing je oblik razgledanja grada na principu hop-on/hop-off. To znači da autobusi kruže jezgrom grada, nešto kao jedan vid gradskog prevoza, ali ne za komercijalnu upotrebu građana, nego za turiste. Ovaj vid prevoza nudi opciju kupovine jednodnevne, dvodnevne, sedmične, kao i specijalnih karti. Svaki turist koji kupi jednu od ponuđenih karti ima opciju da uđe na bilo kojoj stanici, da izađe gdje želi, te da se ponovo ukrca u neki od naših autobusa nevezano za lokaciju i vrijeme. Na ovaj način nudimo turistima da obiđu sve bitne znamenitosti i da ih detaljno istraže i uživaju u njima bez da imaju neka ograničenja ili da su vremenski uslovljeni. Dakle, svako može krenuti sa početne stanice i recimo izaći kod Zemaljskog muzeja. Tamo može ostati dva sata u razgledanju, a potom regularno izaći na stanicu, sačekati naš drugi bus i krenuti dalje prema centru grada i novoj lokaciji za pogledati. Osim vožnje, korisnici naših usluga imaju i dodatne pogodnosti. Naime, imamo saradnju sa oko 40 vanjskih partnera i saradnika, kao što su razni hoteli, restorani, muzeji, wellness centri i slično, u kojim turisti sa našom kartom ostvaruju jako velike dodatne popuste i uštede. Na ovaj način imamo jednu proširenu ponudu kako bismo našim klijentima pružili što bolju uslugu, a grad Sarajevo predstavili u što boljem svjetlu.

Robert Maros, Marika Strack, Mensur Peljto i generalni menadžer Hamdan Zakarya

… ali to nije sve?
Trudimo se maksimalno ispoštovati sve naše klijente, pa tako svi oni koji imaju našu kartu imaju pravo i na besplatnu walking tour. To znači da će imati posebnog kvalifikovanog vodiča, koji će za njih organizovati posjetu i razgledanje samog centra Sarajeva, glavnih ulica, najznačajnijih građevina i naravno četiri glavne bogomolje, pošto je Sarajevo jedinstveno u svijetu i samo ono može da se pohvali da u 150 metara ima bogomolje četiri konfesije.

Ranije ste spomenuli da se ovo može posmatrati kao gradski prevoz. Da li će biti problema sa GRASom i Centrotransom? (smijeh)
(smijeh) Ma ne, nikako. Neće biti nikakvih problema, jer osim toga što nam se linije ne podudaraju nama su u fokusu samo turisti. Ovdje bih svakako istakao odličnu saradnju sa Ministarstvom za saobraćaj Kantona Sarajeva i ministrom Mujom Fišom, koji je pomogao u rješavanju svih potrebnih dozvola i licenci. Imali smo sastanke i sa direktorom Centrotransa, gospodinom Safudinom Čengićem, kao i rukovodstvom GRASa, gdje smo im prezentovali naš projekat i svi oni su nam poželjeli sretan i uspješan rad. Istakao bih da smo na samom početku rada, ali da se ljudi već raspituju pa tako imamo najave za vožnje koje dolaze iz Norveške, Mađarske, Hong Konga i tako dalje. Ovo nam daje nadu i vjeru da ćemo sa ovim projektom napraviti dosta uspjeha, a naše je da ga promovišemo na najbolji način i da ljudi već po slijetanju na aerodrom imaju punu informaciju o ovome u smislu vremena, mjesta i načina.

Možete li nam objasniti koja je to ruta na kojoj će saobraćati vaša vozila?
Standardna ruta kreće ispred Hotela Hills na Ilidži i ide prema Vijećnici nakon čega se ponovo spušta prema Ilidži. Ova ruta ima ukupno 21 stanicu. Planiramo i tri ogranka koja se nadovezuju na ovu rutu – jedan bi išao od Vijećnice prema novootvorenoj žičari, drugi prema vidikovcu Zmajevac preko Žute i Bijele tabije, a treći od Hotela Hills na Ilidži prema Tunelu spasa. Polasci su trenutno svakih pola sata, ali u punoj sezoni juli-septembar, polasci će biti svakih 15 minuta.

Ono što naše čitatelje ponajviše zanima su sama vozila. Dakle, autobusi će biti karakteristične crvene boje sa žutim natpisom kao i u ostalim evropskim metropolama. Kakva je trenutno struktura voznog parka?
Trenutno raspolažemo sa pet velikih autobusa proizvođača Setra i Neoplan, te dva minibusa Mercedes Vito i Mercedes Sprinter. Na ovaj način možemo da odgovorimo svim grupama – počev od 8 mjesta pa do preko 57. Autobusi su dakle crveni i imaju obilježja grada Sarajeva. Ne želimo nikakvu političku povezanost ili nešto slično sa ovim projektom, nego su svi simboli čisto radi lakšeg prepoznavanja Sarajeva. Od pet velikih autobusa, dva autobusa su panoramska tj. bez bočnih stakala za puni doživljaj. Čekamo da se vrijeme samo još malo poboljša i stabilizuje pa ćemo i njih oko 15.maja pustiti u promet. Autobusi za ovaj vid prevoza su malo specifični po opremi. Možemo reći da naši autobusi ispunjavaju sve uslove za jako ugodnu, udobnu i sigurnu vožnju. Naši vozači su provjereni profesionalci, a društvo im prave edukovane hostese koje će pomoći svakom putniku i biti stalno na raspolaganju. Vozila su obavezno opremljena i klima uređajem te posebnim audio sistemom. Taj audio sistem se sastoji od video portala sa slušalicama preko kojih se reproduciraju sve bitne stavke i informacije kako o građevinama i znamenitostima tako i samom gradu. Jako je bitno i spomenuti da su te audio informacije dostupne na čak 19 jezika, a plan je da taj broj povećamo na 24.Gospodin Peljto nam je kazao i da ovaj projekat planiraju da održavaju tokom cijele godine, ali da će naravno naglasak biti na ljetni period. Za kraj razgovora dobili smo i jednu ekskluzivu, a to je da sredinom juna stiže i jedan dvospratni autobus u njihovu flotu. Zbog trolejbuske i tramvajske mreže, ovaj bus se neće moći koristiti na cijeloj ruti, nego će biti korišten od Hotela Hills pa do Skenderije.

Više informacija o ovoj atrakciji možete dobiti u kancelarijama firme koja se nalazi u ulici Kračula 2 (preko puta Vijećnice) ili na telefon 033/236-115. Također, dostupna je i stranica na facebook: https://www.facebook.com/City-Tour-1650468211675771/

 

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1928