CET 2017: Mercedes Tourismo

Idući kandidat kojeg predstavljamo sa Coach Euro Test 2017 je nova generacija Mercedes Tourisma. Nakon obnavljanja game gradskih i prigradskih autobusa, Mercedes je prije par mjeseci predstavio i zaista veliki novitet – treću generaciju modela Tourismo. Novi visokopodni turistički autobus trebao bi da nadomjesti prazninu koju ostavlja Travego, ali i da ponudi sve što se očekuje od jednog turističkog autobusa sa znakom zvijezdice.Prvi pogled na vozilo, posebno na prednji dio, sugeriše nam da je riječ o Aktrosu za prevoz putnika. Gotovo identičan oblik prednjih svjetlosnih grupa jasno govori da se redizajnu pristupilo na zanimljiv, ali i ozbiljan način, kao i da je proizvođač odlučan u namjeri da impresionira specijalizovanu javnost, ali i krajnje korisnike – vozače, vlasnike i putnike.

Prezentacija novog Tourisma je bila u Briselu, gdje je sa istog mjesta prije pet godina na put krenuo i novi Aktros. Otuda i simbolika – da ako je perjanica među kamionima sa znakon zvijezde bila tako uspješna, nema razloga da sa istog mjesta ne krene i autobus koji ima namjeru da se probije u sam vrh segmenta luksuznih autobusa. Zbog toga i ne čudi odluka da se svjetlosne grupe preuzmu sa Aktrosa i da upravo one budu svojevrsni znak raspoznavanja. Integrisani retrovizori, iako viđeni ranije na Setra modelima, pozitivno su utjecali na aerodinamiku vozila. Novi Tourismo je i za oko 200 kg lakši od prethodnika te bi se to trebalo odraziti na smanjenje potrošnje goriva za oko 4,5%.Želja čelnika Daimler autobusa da ovaj autobus izdignu ovaj autobus u višu kategoriju očigledna je i u kabini, kako vozačevom kokpitu, tako i u putničkom prostoru. Unutrašnjost donosi mnogo izmjena i novih stvari, a unutrašnja visina od 2,010 mm je dovoljna i za visoke putnike. Atraktivnosti doprinose i boje i osvjetljenjost, kao i materijali kojim su u Mercedesu očigledno posvetili dosta pažnje. To je posebno izraženo u vozačevom prostoru pošto su u ponudi dvije verzije kokpita: basic plus i comfort plus.

Iz Mercedesa tvrde da od novog Tourisma ne postoji bezbjedniji turistički autobus trenutno dostupan na tržištu. To je potkrijepljeno u vidu mnogih sistema koji unaprijeđuju aktivnu i pasivnu bezbjednost. Prvi od onih koji direktno pomaže vozaču je treća generacija Active Brake Assist (ABA3) sistema, koji se doduše može poručiti kao dodatna oprema. Ono što je standardno je AEBS, odnosno napredni sistem kočenja u hitnim situacijama, u čijoj je osnovi radarski senzor dometa 200 metara. U saobraćajnim gužvama je od velike pomoći start/stop sistem, koji se od ostalih razlikuje i po tome što prati rad tempomata i sam pokreće autobus iz stanja mirovanja, i u zavisnosti od gustine saobraćaja, vraća na prethodno određenu brzinu. Protiv pospanosti vozača se bori Attention Assist, koji raznim signalima upozorava vozača na prve znakove umora. Naravno, tu su već standardni sistemi kao ABS, ASR, ESP, sistem za napuštanje saobraćajne trake (SPA) i EBS.Novi Tourismo će biti dostupan u četiri varijante i tri različite dužine. U ponudi će biti čak pet motora i to počev do 354 KS, preko 360 KS, 394 KS i 420 KS do 456 KS. Prtljažni prostor je također povećan pa sada, ovisno od varijante i dužine, on iznosi od 9,9 do 12,1 kubnih metara, a ukoliko je toalet ugrađen kod srednjih vrata, zapremina se smanjuje za 1,2 m3.

Mercedes je konstruisao visokopodni, dugolinijski turistički autobus koji očigledno ima namjeru da pomrsi račune i najluksuznijim konkurentima. Pobjednik, i dobitnik prestižne titule Coach of The Year 2018, bit će objavljen 19. oktobra u prvoj večeri, takozvanoj Night of Awards, na Busworld Kortrijk u Belgiji. Tada će predsjednik međunarodnog žirija, Tom Terjesen, s ponosom izreći: And, the winner is … možda Mercedes Tourismo?

izvor: magazin Veliki točkovi

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1890