CET 2015: Temsa HD 12

DSCN7448Turci su se predstavili autobusom koji izgledom, izvedbom i luksuznom opremom ni po čemu nije zaostajao za evropskim proizvođačima te je bio najbliže autobusu kakvog zapravo kupuje većina prevoznika u našoj okolini. Temsa je prije nekoliko godina osavremenila izgled svojih autobusa potpuno novim prednjim dijelom, koji sa okruglim svjetlima i srebrenom trakom djeluje savremeno, dok su bočna linija i zadnji dio ostali isti i bez posebnih dizajnerskih obilježja.DSCN7450-horzZa pogon je zadužen DAF-ov 11-litarski motor, koji se sa 435 KS pokazao veoma živahnim te je bio drugi najbrži u mjerenjima ubrzanja i sa minimalnim zaostatkom za znatno snažnijom Setrom. Temsa se veoma dobro pokazala na lošijim cestama, na kojim svojim robusnim dizajnom i ovjesom dobro “guta” neravnine i rupe na cesti. S gledišta vozača je jednostavna za upotrebu, uz logičan raspored prekidača oko upravljača i preglednim pokazivačima. Ono što nam se ne sviđa jest ugradnja ručice mjenjača na konzolu uz sjedište što komplikuje pristup istom. Ugradnja prekidača na armaturi bilo bi znatno praktičnije rješenje.DSCN7449Putnici mogu biti zadovoljni, jer je nivo buke u putničkom prostoru unutar prosjeka, a udobnost koju nude sjedišta je dobra. Autobus u cjelini nudi veoma dobar odnos cijene i vrijednosti, a Turci na jesen najavljuju potpuno novi model turističkog autobusa.

Tehničke karakteristike – Temsa HD 12
Pogon: 6-cilindrični turbodizelski motor, Euro 6, tip DAF MX 11. Zapremina motora 10,8 litara, snaga 320 kW (435 KS) pri 1450 do 1700 o/min, najveći okretni moment 2100 Nm pri 1000 do 1450 o/min
Dimenzije: 12 270/2550/3628 mm, međuosov. razmak 6100 mm, krug okretanja 10 800 mm. Ukupna dozvoljena masa 18 000 kg, kapacitet 50+1+1, rezervoar goriva 580 l, rezervoar za AdBlue 40 l
Prenos snage: Pogon na zadnje točkove, automatski mjenjač sa 12 brzina ZF AS-Tronic
Ovjes i kočnica: Zračni ovjes sa regulacijom visine. Na prednjoj osovini dva zračna jastuka, na pogonskoj osovini četiri zračna jastuka. Disk kočnice na svim točkovima, BAS, EBS, ABS, ESP i ASR. Motorna kočnica i hidraulični retarder

izvor: kamion & bus

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1891