Centrotrans Sarajevo predstavio flotu autobusa na plin

Jučer smo prisustvovali ekskluzivnom događaju u Sarajevu koji je organizirao Centrotrans, a to je promocija flote CNG autobusa. Flota broji sedam autobusa i to pet solo Mercedes Citara te dva zglobna MAN NG 313.

Inače, CNG je skraćenica od Compressed Natural Gas što u prevodu znači komprimirani prirodni gas. Ovaj plin je u zoni saobraćaja jedan od najpoželjnijih na nekoliko nivoa. Istraživanje njemačkog ADAC-a pokazalo je da čak šest od deset najbolje plasiranih automobila, kad su u pitanju potrošnja i njihov ekološki karakter, koriste – prirodni plin označen međunarodno razgranatom skraćenicom CNG. Tako da je i ekološki faktor u cijeloj ovoj priči veoma bitan.

Vozila su stigla tokom prošlom mjeseca, ali su bili na “tretmanu uljepšavanja” kako bi svi izašli u isto vrijeme i isto uniformisani. Početak godine je idealan period da se u rad puste nova vozila, posebno CNG vozila ako znamo da je upravo ovaj period i najproblematičniji za građane Kantona Sarajevo. To se ogleda u činjenici da je zrak tokom perioda decembar-februar jako zagađen, pa je Centrotrans na ovaj način želio dati svoj doprinos u očuvanju okoliša i stvaranju bolje životne sredine. Rukovodstvo Centrotransa se ovaj put odlučila za malo dručačiju šemu vozila. Pored standardnog farbanja u plavo-bijelu kombinaciju, vozilima su dodani i posebno uklopljeni cvjetići, koji u kombinaciji sa felgama i ratkapama čine po jedan veliki cvijet, naglašavajući svog plinski motor i manje zagađenje koje prave.

Pet Mercedes Citara koji su predstavljeni su stari deset godina, a radi se o klasičnim 12-metarskim solo gradskim autobusima. Jedina razlika u odnosu na ostale gradske autobuse je već spomenuti CNG motor, koji je Mercedesov i koji je snage 240 kW / 326 KS te koji ispunjava EEV norme. Pošto se radi o gradskom autobusu, mjenjač je naravno automatski. Citaro može primiti ukupno 81 putnika, od čega je 35 sjedećih i 46 stajaćih. Vozilo je veoma prostrano, što je bitno za vrijeme špica kao i činjenica da vozilo ima troja dvostruka vrata koja će svakako ubrzati protok putnika.

Dva zglobna MAN CNG autobusa koja su stigla su proizvedeni 2003. godine. Radi se o modelu NG 313, ali ono što ih ističe jeste njihova ukupna dužina. Ovi zglobni autobusi su malo duži od ostalih u voznom parku Centrotransa, jer imaju ukupnu dužinu od 17,95 metara. Njihov motor, koji ispunjava Euro 3 norme, snage je 228 kW tj. 310 KS i je uparen sa automatskim mjenjačem. Svakako vrijedi istaknuti da je ukupan kapacitet ovih vozila 156 putnika! Od toga je 49 predviđeno za sjedenje. Vozila imaju četiri para dvostrukih vrata, koja će maksimalno ubrzati protok putnika te smanjiti vrijeme zaustavljanja na stanici i skratiti gužve koje budu u špici.

Autobusi na CNG plin bit će angažovani na autobuskim linijama Dobrinja – Vijećnica, Dom Armije – Breka 2, Ilidža – Hrasnica, Park – Bušča i  Sutjeska – Vogošća. Pokazalo se da su autobusi na plin, pored ekološke prihvatljivosti, moderniji, udobniji i imaju manji intenzitet buke. Također, autobusi su opremljeni i klima uređajima tako da su prihvatljivi i za ljetni period. Cilj kompanije Centrotrans je da se u budućnosti zamijene i ostali autobusi koji saobraćaju u Kantonu Sarajevo a koriste konvencionalne vrste goriva za ekološki prihvatljive autobuse.

Centrotrans je, nakon što je prošle godine testirao dva CNG vozila, odlučio da pruži svoj doprinosu u rješavanju problema zagađenja zraka u Sarajevu i okolini, problemu koji traje već više godine. Sa promocijom ovih sedam autobusa, Centrotrans je faktički uključio cijelu jednu flotu vozila na svoje linije. Sigurni smo da će ove zaista fantastične i oku zanimljive autobuse građani Sarajeva dočekati sa oduševljenjem pošto će im sigurno pružiti bolju, kvalitetniju i za okolišu prihvatljiviju uslugu. Naljepnice na autobusima kažu: “Vas i nas pokreće priroda, budite dio zelene budućnosti”, Centrotrans je već tu, a nadamo se da će se i ostali uključiti.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1891