Centrotrans dodatno osnažio flotu gradskih autobusa sa 7 vozila

Nakon što smo nedavno pisali da su kompanije Sjaj iz Maglaja i Rale turs iz Banja Luke obnovile svoje flote sa po šest vozila, korak dalje je otišao Centrotrans iz Sarajeva koji je do sada u ovoj godini nabavio sedam autobusa. Sva vozila su namjenjena za gradsko-prigradski saobraćaj, a radi se o pet polovnih autobusa MAN i dva nova Isuzu minibusa.

Što se tiče MAN autobusa radi se o jednom modelu – Lion's City, ali u tri različita modela – A20, A21 i A23 te dvije izvedbe – solo i zglobni. Prvi je stigao Lion's City A20 koji je proizveden 2009. godine. Opremljen je sa MAN dizelskim motorom zapremine 10.518 cm3 i ukupne snage 235 kW (320 KS) u kombinaciji sa ZF automatskim mjenjačem. Motor ovog autobusa ispunjava Euro 5/EEV normu ispušnih gasova, a u trenutku isporuke je imao nešto preko 480.000 pređenih kilometara. Autobus ima dvoja dvokrilna vrata koja će osigurati brz i lagan protok putnika te pneumatike u dimenziji 275/70 R22.5.

Što se tiče unutrašnjeg izgleda, vozila imaju sjedišta prilagođena za prigradske linije, rukohvate te predviđena mjesta za stajanje putnika. Ukupan kapacitet sjedećih mjesta je 43. Vozilo je prihvatljivo i za sve kategorije stanovništva zbog ručne rampe na drugim vratima, tako da se i korisnici invalidskih i dječijih kolica mogu prevoziti ovim vozilom bez problema. Putnicima će na raspolaganju biti i klima uređaj te sistem grijanja. Vozilo ima Blaupunkt radio/CD/MP3 plejer te linijske displeje. Interesantno je i da vozilo ima kameru na zdnjem dijelu vozila koja će u mnogome olakšati vožnju unazad pri uslovima slabe vidljivosti (noć/magla/kiša/snijeg), a koja se prati preko monitora smještenog u kabini vozača. Također, vozilo ima i unutrašnji video nadzor preko šest kamera postavljenih u putničkom dijelu.

Drugi po redu su stigla dva autobusa Lion's City A21, koji su klasični gradski autobusi. Vozila su proizvedena 2012. godine i jedno je prešlo oko 415.000 km, a drugo oko 450.000 km. Opremljeni su identičnim motorom (MAN, Euro 5/EEV, 235 kW/320 KS) u kombinaciji sa ZF automatskim mjenjačem kao i prethodnik Lion's City A20. Autobusi također imaju dužinu od 12 metara, dvoja dvokrilna vrata, krovni klima uređaj, ali i Gorba linijske displeje. Ukupan kapacitet autobusa je 80 putnika, od kojih 32 može da sjedi. Osim što vozila prihvatljiva za okoliš, prihvatljiva su i za sve kategorije stanovništva zbog rampe na drugim vratima, tako da se i korisnici invalidskih i dječijih kolica mogu prevoziti novim MANovima bez problema. Putnicima će na raspolaganju biti i klima uređaji te sistem grijanja.

Posljednji MAN autobusi koji su pristigli u Centrotrans su zglobni Lion's City G oznake A23. Pristigla vozila su proizvedena 2010. i 2011. gofine, a imaju ukupnu dužinu od skoro 18 metara. U Sarajevo su stigli sa približnim kilometražama od 525.000 i 575.000. Opremljeni su domaćim MAN-ovim motorom snagekoji ispunjava Euro 5/EEV norme ispušnih gasova. U kombinaciji sa automatskim Voith Diwa 864.5 mjenjačem daju ukupnu snagu od 265 kW/360 KS. Brz protok putnika će osigurati troja dvokrilna vrata.

Što se tiče unutrašnjosti, putnicima je na raspolaganju velika klima u putničkom prostoru, a za hladnije dane tu je i dodatno grijanje preko Spheros grijača. Ukupan kapacitet vozila je 144 putnika, od čega je 102 mjesta za stajanje i 42 sjedišta. Vozila su opremljena pomoćnim sistemom pri skretanju, pored standardnih sigurnosnih sistema. Možemo istaći da vozila imaju MobiTec linijske displeje, rampu za korisnike invalidskih i dječijih kolica na drugim vratima, vanjsko osvjetljenje, sistem unutrašnjih nadzornih kamera, a vozila su došla u bijeloj boji.

Između ove tri nabavke u kompaniju su stigla i dva potpuno nova, od naručena tri, Isuzu Novociti minibusa. Radi se o aktuelnoj, drugoj, generaciji modela Novociti, a vrijedi istaći da je ovo vozilo već dokazalo svoju vrijednost u BiH, pošto se u dvije generacije ovo vozilo prodalo u preko 50 primjeraka. Novociti je prvenstveno namjenjen za redovni linijski gradski i prigradski saobraćaj, ali sa uspjehom obavlja i prevoz đaka ili radnika. Minibus, dužine 7.5 metara, pokreće Euro 6E motor, snage 190 konjskih snaga i ručni mjenjač sa šest brzina. Ovjes je u kombinaciji gibanj-jastuci, dok su disk kočnice na obje osovine. Kapacitet rezervoara je oko 190 litara uz obavezni AdBlue sistem.

Kapcitet vozila je 25 mjesta za sjedenje, uključujući i sjedišta na preklop, uz vozača. Vozila su opremljena digitalnim klima uređajima proizvođača Safkar, a tu je i dodatno grijanje proizvođača Eberspächer. Od ostale opreme na raspolaganju su još i dnevna DRL svjetla, električni pokretani retrovizori, klizni bočni prozori, dvoja dvokrilna vrata, daljinsko otvaranje vrata, radio/CD player sa USB/SD priključkom, zvučnici, STOP tasteri, digitalni sat i zaštita od sunca za vozača. Interesantno je da su vozila opremljena sa USB priključkom u vozačevom prostoru kao i USB priključcima u putničkom dijelu na rukohvatima. ASR i ABS sistemi uz retarder, parking senzore, zvučni signal prilikom vožnje unazad te sistemom za otkrivanje i automatsko gašenje vatre u motornom prostoru će osigurati maksimalnu sigurnost u vožnji. Također, jako je bitno spomenuti da je pristup vozilu olakšan i osobama u invalidskim kolicima te onim koji se teže kreću zbog ručne rampe koja se nalazi na drugim vratima.

Ekipa portala BHBus.ba kompaniji Centrotrans želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilima!

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1841