Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
BYD obustavio rad fabrike u Guangzhou. Zasićenje tržišta?
Gašenje? Normalna situacija u vansezonskom periodu? BYD fabrika u kineskom gradu Guangzhou, koju je otvorila zajedno sa grupom GAC, privremeno je obustavila radove i poslala radnike na privremeni odmor do 31. maja. Ova odluka je rezultat laganog zasićenja kineskog tržišta električnih autobusa i slabije potražnje, kao i smanjenjem državnih subvencija. Ipak, GAC grupa je odmah odgovorila: fabrika je upravo ušla u vansezonski period.
Činjenica da je trenutno tržište električnih autobusa uglavnom politički motivisano je široko poznata. Od svih električnih autobusa na svijetu, njih 99% se nalazi u Kini i to sve zahvaljujući državnim subvencijama. Sada je vlada smanjila finansiranje električnih vozila do 50%, a faza ukidanja svih subvencija je planirana za period 2020-2021.
Pod imenom “Guangzhou GAC Group BYD New Energy Bus Co.” postoji zajedničko ulaganje između BYD i GAC grupe, koje posjeduju 51 i 49 posto dionica i u gradu Guangzhou su zajedno otvorili i upravljaju fabrikom električnih autobusa. Kako je već spomenuto, fabrike će biti zatvorena od 1. do 31. maja, a u izjavi su naveli da ovo “zatvaranje neće utjcati na prodaju ili poslovanje u 2019. godini kao cjelini.”
Kako je saopšteno na portalu Gasgoo, GAC-BYD je objasnio da su performanse u sezoni i van sezone u novoj industriji energetskih autobusa očigledno različite. Dio radnika vezanih za proizvodnju će iz fabrike Guangzhou biti prebačeni u fabrike Shenzhen i Huizhou, a ostatak će biti poslano na kratkoročno plaćeno odsustvo.
Zavisnost kineskog tržišta električnih autobusa ovisi od državnih subvencija, a s obzirom da će one biti smanjenje i postepeno ukinute veliko je pitanje šta će se desiti sa kineskim proizvođačima električnih autobusa. Od januara do maja 2018. godine, prema izvještaju novinara Interact Analysis, Maye Xiao, tržište energetskih autobusa bilježilo je konstantan rast od 100% u odnosu na prethodnu godinu. Od juna 2018. godine tržiše se u potpunosti okrenulo. Tako je u tom mjesecu rast ubrzo zaustavljen, a prodaja novih energetskih autobusa zabilježila je pad od 28% u odnosu na prethodnu godinu i smanjenje od skoro 60% u odnosu na maj. Stopa prodaje novih energetskih autobusa ostala je negativna četiri uzastopna mjeseca.
Iako je septembar i dalje bio loš u poređenju sa istim periodom prošle godine, ipak je pokazao rast u odnosu na avgust. Ipak, Xiao smatra da se može reći da je tržište novih energetskih autobusa imalo blagi oporavak u septembru. Međutim, pitanje ostaje do kada se može računati na oporavak i šta budućnost donosi za tržište ovih autobusa u Kini?