Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama



Okrug Dahme-Spreewald nalazi se na jugoistoku Berlina i ima vlastitu kompaniju za javni prevoz, ‘Regionale Verkehrsgesellschaft Dahme-Spreewald mbH (RVS)’, sa sjedištem u Luckauu. RVS ima tri depoa u Luckauu, Lübbenu i Mittenwaldeu (južno od Berlina). Ima 149 autobusa, uglavnom modela Iveco i Mercedes, a tu se nalazi i jedan oldtimer Ikarus 250. Međutim, od 8. jula 2025. godine, vozni park je postao mnogo „šareniji“. Tog dana, RVS je pustio u rad 16 električnih vozila tipa K9 UD kineskog proizvođača BYD sa sjedištem u njegovom depou u Mittenwaldeu. Tome je prethodilo testiranje takvog autobusa u području Königs Wusterhausena prošle godine, tokom kojeg je, između ostalog, korišten za prevoz učenika iz škole za slijepe u gradu. Testovi su bili uspješni i RVS je izvršio narudžbu.
Novi BYD-ovi u RVS su dugi su 12.200 mm, široki 2.550 mm i visoki 3.300 mm. Imaju 35 sjedišta i 36 mjesta za stajanje. Kao i kod mnogih današnjih autobusa, sjedišta dolaze od njemačkog proizvođača Kiel. Srednja vrata imaju veliki prostor za posebnu upotrebu za putnike koji stoje, dječja kolica i prtljag putnika. Ovdje na srednjim vratima postoji i ručno sklopiva rampa. Baterije za vozila dolaze od samog BYD-a. Novi BYD električni autobusi kompanije RVS imaju litijum-željezno-fosfatne baterije (LFP) kapaciteta 422 kWh, koje se nalaze na krovu autobusa. One vozilima daju domet od 450 kilometara, ali BYD je oprezan i u ugovoru o kupovini je garantovao domet od samo 300 kilometara. Međutim, generalni direktor RVS-a Richter kaže: „300 kilometara je savršeno dovoljno za naše svakodnevno poslovanje u i oko Königs Wusterhausena; nijedan autobus neće ostati sa praznim baterijama tokom rada.“ Vozila se isključivo pune u depou, jer punjenje na putu nije potrebno. Veza između izvora napajanja i baterija autobusa uspostavlja se putem kablova i CCS kombinovanih utikača.
RVS u budućnosti želi da se udalji od autobusa sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem na fosilna goriva. Dakle, BYD-ovi neće ostati jedini autobusi na baterije i električni autobusi u RVS-u. Barem ne u sjevernom okrugu Dahme-Spreewald. Međutim, za južni dio okruga razmatra se nabavka autobusa bez emisija sa drugačijom tehnologijom pogona, odnosno vozila sa pogonom na vodik.







