BYD električni autobusi u Hrvatskoj

Kompanija Aquaput, zastupnik kineskog proizvođača električnih autobusa BYD za Hrvatsku i Sloveniju, predstavila je hrvatskoj javnosti rješenja za gradski prevoz s nultom emisijom štetnih plinova. BYD je jedan od najvećih proizvođača električni autobusa na svijetu, a dosad ih je proizvedeno više od 65.000 od čega više od 2.000 vozi po evropskim cestama.

Radi se o velikoj kompaniji osnovanoj 1995. godine, koja u svom portfoliju ima i električne automobile, električna teretna vozila i viljuškare  te potrošačku elektroniku. Operacije u Evropi su započeli još 1998., a 2016. je u Mađarskoj otvorena fabrika autobusa te godinu dana kasnije još jedna u Francuskoj. Trenutno se ponuda električnih gradskih autobusa sastoji od četiri modela, solo autobusa dužine 8.7 metara, 12 i 13 metara te zglobnog autobusa dužine 18 metara. Također, u ponudi je i linijski/turistički model dužine 12,9 metara. Svi autobusi koji se nude u Hrvatskoj su proizvedeni u Mađarskoj sa 60 posto ugrađenih dijelova iz EU.

Svi modeli odlikuju se upotrebom laganih materijala velike čvrstoće kako bi zadovoljili rigorozne sigurnosne standarde. Vozaču su na raspolaganju sistemi poput pokretanja vozila bez ključa, regenerativno kočenje, sistem autohold, digitalni bočni retrovizori, prostrana i ergonomski uređena kabina, te ostale pogodnosti. S obzirom da je sigurnost glavni prioritet kompanije BYD, svi modeli autobusa su opremljeni sistemima prepoznavanja znakova za ograničenje brzine, automatsko uključivanje svjetala za maglu, upozorenja od naleta na vozila ispred, detekcije pješaka, prelazak u drugu voznu traku.

Javnosti je predstavljen je model 12M, dužine 12,2 metra u izvedbi s troja vrata te najveće dopuštene mase 19 tona. Baterije su kapaciteta 442 kWh (kapacitet baterija se može konfigurirati prema potrebama kupca) te omogućuju doseg od 400 km. Za pogon se koriste dva elektromotora snage 150 kW, a inače 12M je najprodavaniji model u BYD ponudi kojeg je do sada proizvedeno više od 45.000 komada.

“Autobus je također prilagođen potrebama invalida sa svim sigurnosnim standardima koje propisuje Evropska unija. Izuzetan je po svojim karakteristikama, garancija je duža od uobičajene, baterije su odlične i dugotrajne i trenutno je ovo najbolji i najpovoljniji primjerak koji se može nabaviti u Evropskoj uniji”, rekao je predstavnik zastupnika Zvonimir Antunović, dodajući kako električni autobusi, sukladno evropskom zelenom planu, nemaju štetne emisije plinova u okoliš, a nisu ni bučni. Proizvođač tvrdi da baterija može imati životni vijek od 10 do 17 godina.

Vozilo je predstavljeno u tri dalmatinska grada – Zadru, Šibeniku i Splitu – što svakako nije slučajnost. “Imamo sunce koje nas grije cijeli dan od istoka do zapada, jer filozofija baterije je i filozofija sunca. Solarne elektrane mogu biti na prvoj ili zadnjoj stanici na gradskim linijama i u kraćem vremenu, od svega dvadesetak minuta, baterija se može napuniti toliko da autobus može dalje raditi”, istakao je Antunović istiluči da su ovi autobusi plod saradnje s fakultetom u Splitu, ali i fakultetom u Budimpešti gdje su usavršavali sisteme baterija te tako dobili one najiskoristivije. “Ove autobuse u Hrvatskoj još ne koristi niti jedan grad kod nas, a u Evropskoj uniji trenutno ih ima 1.050, dok je ukupan broj u svijetu 45.000 komada, što nam daje prostor da ih testiramo i da svakodnevno prikupljamo iskustva i podatke”, završio je Antunović.

Prodaja električnih autobusa snažno raste u Evropskoj Uniji gdje je u prošle godine registrovano 1.714 električnih (gradskih) autobusa što je udio od 6,1% od ukupnog broja novih autobusa.

izvor:kamion-bus.hr/zadarskilist.hr

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1928