Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama



Argentinska prijestolnica Buenos Aires slijedi primjer drugih gradova s preko milion stanovnika i unapređuje svoj BRT (Bus Rapid Transit) sistem: električni autobusi će uskoro nuditi brzo i udobno putovanje, uglavnom na namjenskim trakama s prioritetom na semaforima, čineći javni prevoz atraktivnijim. Autobuske linije s trakama djelomično odvojenim od privatnog prometa postoje već neko vrijeme; deset linija pripada ovoj takozvanoj Metrobus mreži. Novi sistem električnih autobusa u Buenos Airesu, s druge strane, naziva se “TRAMBUS”.
Prva pilot faza tek počinje: pet 12-metarskih električnih autobusa vozi na dionici dugoj 12 kilometara duž Avenide Juan B. Justo. Prva redovna tramvajsko-autobuska linija, nova linija T1, trebala bi početi s radom do kraja 2026. godine i saobraćat će od Nueva Pompeya do Aeroparque, prolazeći, između ostalog, kroz okruge Palermo i Caballito. Duž nove linije bit će 35 ili 36 stajališta, od kojih će jedanaest imati poseban dizajn na ključnim raskrsnicama. Očekuje se da će odvojene trake smanjiti vrijeme putovanja za oko 40% u poređenju sa trenutnim redovnim uslugama na istoj liniji. Druga linija, T2, trebala bi biti puštena u rad 2027. godine, a daljnje linije će uslijediti u budućnosti.

Za prve dvije linije planirana je nabavka 40 standardnih autobusa, 15 zglobnih autobusa i 40 stanica za punjenje od argentinskog proizvođača karoserija Todobus – na šasijama i sa električnom opremom brazilske Agrale grupe, koju u Argentini distribuira Megacar. Autobusi će se proizvoditi na šasijama Agrale MT17e (standardni 12 metara) i MT27e (zglobni). Neke dizajnerske karakteristike mogu podsjećati na poznati južnoevropski model električnih autobusa BRT, čiji je proizvođač također učestvovao na tenderu i prvobitno je trebao isporučiti 15 zglobnih autobusa nakon prethodne kvalifikacije. Međutim, Megacar/Agrale/Todobus je u konačnom tenderu dobio cijeli ugovor.

Trenutno je isporučeno pet autobusa koji ulaze u pilot fazu. Ukupno 20 solo autobusa treba biti isporučeno do proljeća 2026. godine. Prva vozila su već privukla određenu pažnju tokom probnih vožnji zbog svog neobičnog dizajna.
Neki podaci o vozilu – Agrale model MT17e:
– Dužina: 12,2 m
– Širina: 2,46 m
– Međuosovinsko rastojanje: 6,2 m
– Elektromotor: Sinhroni motor sa permanentnim magnetima
– Snaga: maks. nazivna snaga 400 kW
– Baterije: 8 Li-Ion-LFP sa 280 kWh
– Očekivani domet: 270 km






