BSVG Braunschweig: Stigla prva 4 od 50 novih električnih autobusa

Share your love

Braunschweiger Verkehrs GmbH (BSVG) je početkom januara predstavio četiri nova električna autobusa i to dva solo autobusa MAN Lion’s City 12 E i dva zglobna autobusa MAN Lion’s City 18 E. Oni su nešto potpuno novo za Brauinschweig, i to ne samo zato što su tek pušteni u upotrebu.

Doba baterijsko-električnih autobusa počelo je u BSVG-u još 2014. godine. Tada je u promet pušteno pet takvih autobusa: Solaris Urbino 12 i Solaris Urbino 18. Dizajnirani su za punjenje na liniji, pri čemu se Braunschweig oslanja na induktivno punjenje prema sistemu Bombardier Primove: autobus vozi preko ploče za punjenje ugrađene u kolovoz na stajalištima na svojoj liniji, a autobus crpi indukovanu “svježu struju” odozdo dok je na stajalištu. U početku su dva druga grada takođe induktivno punila svoje električne autobuse: Berlin i Mannheim. Međutim, dok je Braunschweigov BSVG uvijek isticao da je zadovoljan induktivnim punjenjem, Berlin i Mannheim ubrzo su prekinuli ovaj oblik rada. Obje kompanije su od tada prešle na dopunjavanje putem pantografa. I tako je Braunschweig uspio da preuzme jedan od  induktivnih punjača iz Mannheima kao i jedan autobus.

Sa novim električnim autobusima, BSVG se sada oprašta od induktivnog punjenja. Iako će prethodna vozila sa ovim načinom rada ostati u upotrebi, četiri nova vozila su dizajnirana isključivo za punjenje preko noći u skladištu pomoću kablova i CCS kombinovanih utikača. Ovo vrlo jasno pokazuje jednu stvar: baterije ugrađene u autobuse postale su mnogo moćnije. Više ih ne morate puniti svako malo tako često.

Četiri nova autobusa MAN prvi su od ukupno 50 električnih autobusa koje je BSVG naručio za isporuku do kraja 2025. godine. MAN će isporučiti 32 od ovih vozila, a preostalih 18 dolazi iz Mercedesa. MAN autobusi će se puniti u depou, dok će se 18 Mercedesa (eCitaro) moći puniti na liniji putem pantografa.

U četiri nova autobusa MAN Lion’s City uloženo je 2,69 miliona eura. Donacije su dali Savezno ministarstvo prometa i LNVG Donje Saske (Landes-Nahverkehrs-Gesellschaft). Federalno ministarstvo saobraćaja također subvencionira izgradnju potrebne infrastrukture za punjenje.

Dva solo autobusa imaju kapacitet baterije od 480 kWh i minimalni domet od 230 km, dok dva zglobna autobusa mogu pohraniti 640 kWh i imaju minimalni domet od 180 km. To pokazuje da zglobni autobus ima “teško opterećenje” za nošenje zbog svoje veće težine. Novi autobusi se pune preko CCS combo utikača jednosmjernom strujom, kapacitet punjenja je 150 kW.

Dva solo autobusa su dizajnirana za 73 putnika, a dva zglobna autobusa za 97. Svi imaju poseban prostor za upotrebu, na primjer za invalidska kolica i dječja kolica. Autobusi su opremljeni pomoćnim sistemima za skretanje i detektorom mrtvog ugla. Time se osigurava veća sigurnost pješaka i biciklista u situacijama kada vozač nema jasan pregled. Vozila će pri malim brzinama skrenuti pažnju na sebe umjetno generiranim “šumovima vožnje”, jer bi u suprotnom bila previše tiha i prolaznici ih ne bi mogli čuti.

Novi autobusi su ofarbani u BSVG-ov davno uspostavljeni korporativni identitet vinske crvene i bijele boje, a električni autobusi sada također imaju elemente u tirkiznoj boji. Na njima je i natpis “Elektrifikacija u pokretu”. Unutrašnjost sadrži nove presvlake za sjedišta u vinsko crvenoj, bijeloj i svijetlo plavoj boji.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1928