BHBus na Busworld Europe 2023: Geyushi, Ayats, Hess, Škoda/SOR i Oldtimeri

Share your love

Za posljednji članak u ovom serijalu naše posjete najvećem i najznačajnijem sajmu u autobuskoj industriji – Busworld Europe 2023, odlučili smo se napisati ponešto i o proizvođačima kao što su Geyushi, Ayats, Hess, Škoda, a posvetit ćemo koji red ovog članka i najstarijim autobusima na sajmu. Pa krenemo u finalni pregled.

Egipastski proizvođač autobusa Geyushi Automotive Industry ili samo skraćeno Geyushi je na sajmu izložio tri svoja modela. Nastupili su jako pametno predstavivši minibus, električni gradski autobus te turistički visokopodni autobus zatvorivši na taj način sve potencijalne segmente zanimljive budućim klijentima. Predstavljen je minibus Nubia sa oznakom 18D koji ima dužinu od osam metara, kapacitet 33 putnika i opremljen je sa Isuzuovim motorom. Iako jako lijepo dizajniran, ostalo nam je nejasno zašto se naprijed nalazi značka Chevroleta. Električni gradski model je nazvan Eco Bus, dok se na vozilu našla i oznaka Z12EV, pa nije nam baš najjasnije ni zašto ovo duplo označvanje modela. Iz oznake se vidi da se radi o modelu dužine 12 metara, a opremljen je baterijom proizvođača CATL i ima kapacitet 373 hWh. U unutrašnjost može da stane čak 49 putnika koji sjede, a vanjski dio je također moderno dizajniran sa kamerama umjesto klasičnih retrovizora. Ipak, model koji je najviše dobio pažnje je turistički model Luxor ili M12D. Jako moderan autobus je rađen u kooperaciji sa MAN Truck & Bus koji osigurava pogon, tako da se sigurno radi o zanimljivom modelu. Unutrašnjost može da ima do 51 sjedišta uz svu opremu koja uključuje LED rasvjetu, toalet, kuhinju, audio/video opremu i veliki prtljažni kapacitet.

Španski proizvođač vozila Ayats poznat je po svojim dvospratnim autobusima za različite namjene na sajmu se predstavio sa dva modela. Izloženi su bili turistički model Horizon i međugradski Horizon Intercity. Model Horizon nije novost iz ove kompanije, pošto je već predstavljen na Busworld 2019, a o čemu smo pisali i na našem portalu: https://www.bhbus.ba/ayats-predstavio-novi-model-horizon/

Ni međugradski model Horizon Intercity nije novost, međutim izloženi model je itekako bio novost. Naime, radi se o dvospratnom međugradskom vozilu na dvije osovine. Prizor koji se ne viđe često na cestama EU. Dužine od 11,6 metara ima kapacitet od 87 putnika plus vozač. Opremljen je Mercedesovim motorom i kapacitetom rezervoara od 305 litara. Iako se radi o međugradskom vozilu, izgled i dizajn vozačevog prostora, instrument table i volana nas je ipak malo razočarao nakon odličnog prvog dojma koji je ostavio vanjski dizajn vozila. Oba izložena vozila su bila u vlasništvu italijanske kompanije za prevoz putnika Air Campania.

Švicarski proizvođač vozila Hess, nadaleko poznat po svojim trolejbusima se predstavio sa dva vozila na svom štandu. Izloženi su bili trambus modeli lighTram 12 Plug in sa novim izgledom te lighTram 19 DC. Kraći, 12-metarski, lighTram 12 Plug ima kapacitet od 90 putnika, dok je drugi model kao što oznaka pokazuje 19 metara dužine i kapaciteta od 180 putnika. Duži model je izložen u bojama budućeg kupca, Transports Publics Neuchâtelois, prevoznika dvaju švicarskih gradova Neuchâtel i La Chaux-de-Fonds.

Češka republika je bila zastupljena u dvojnoj saradnji Škode i SOR-a. Nominalno nosilac je bila Škoda koja je predstavila 12-metarski električni autobus proizveden u saradnji sa SOR Libchavy. Ovo vozilo može se pohvaliti priključnim punjenjem, funkcijom klečanja i modernim interijerom koji je prilagođen osobama smanjene pokretljivosti. Nova vozila se napajaju preko IPMSM motora i SiC invertera. Električni motor je razvijen za postizanje maksimalnih performansi, smanjenje težine i povećanje učinkovitosti, a sve unutar ograničenog prostora u šasiji vozila.

Posebno na kraju smo ostavili da nešto napišemo i o tri izložena oldtimer autobusa. Vozila su bila izložena od strane transportnog muzeja Musée du Transport Urbain Bruxellois koji se nalazi u Briselu. Na sajmu gdje su izložene brojne tehnološke inovacije, sigurnosni sistemi, kamere, baterije, Euro 6E motori i sva silna elektronika, bilo je lijepo vidjeti i ovaj old-school trojac. Prvi od njih je bio Fiat na šasiji od Van Hoola. Pokretao ga je domaći Fiatov motor u kombinaciji sa automatskim Voith Diwabus 501 mjenjačem. Van Hool je radio i nadogradnju tj. karoseriju, a vozilo je pušteno u rad 1969. godine i ostalo je u radu sve do 1984. godine. Idući izloženi model je bio Brossel, koji je rađen na domaćoj šasiji sa Leylandovim motorom i ZF ručnim mjenjačem dok je karoseriju radio Ets Ragheno. Ukupno je proizvedeno 15 ovakvih vozila, a interesantno je da je šasija iz 1939. godine dok je karoserija urađena 1950. godine. Vozila su radila u periodu 1950. – 1964. godina. Svoje mjesto na sajmu je našao i jedan MACK C37 autobus. Bio je opremljen sa domačim motorom, Spicerovim automatskim mjenjačem i sa 72 sjedišta. U službi je bio od 1957. – 1972. godine.

Sjajan detaljan prikaz ovih vozila je napravio kolega Mehmet Oe u prvih osam minuta videa kojeg možete pogledati ispod:

Nažalost, nismo stigli da obiđemo sve proizvođače i izlagače te da prikupimo dovoljno informacija i slika. Ipak, nadamo se da vam je ovih 12 članaka bilo zanimljivo i da ćemo i u budućnosti biti u prilici da vam donosimo slične izvještaje sa ovakvih događaja. Posljednju fotogaleriju pogledajte ispod:

POVEZANO:
BHBus na Busworld Europe 2023: MAN Truck & Bus
BHBus na Busworld Europe 2023: Daimler Buses
BHBus na Busworld Europe 2023: Yutong
BHBus na Busworld Europe 2023: Solaris Bus & Coach i Van Hool
BHBus na Busworld Europe 2023: Anadolu Isuzu i Iveco Bus
BHBus na Busworld Europe 2023: Otokar i Higer
BHBus na Busworld Europe 2023: BMC, Irizar i Scania
BHBus na Busworld Europe 2023: ErmisBus, Erduman, Bur-Can, JBM, Karsan i Indcar
BHBus na Busworld Europe 2023: BYD, Beulas, Golden Dragon i Arthur
BHBus na Busworld Europe 2023: Marcopolo, Ferqui, Ikarus i Ebusco
BHBus na Busworld Europe 2023: Temsa, Zhongtong, Altas i King Long

 

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1927