BHBus na Busworld Europe 2023: ErmisBus, Erduman, Bur-Can, JBM, Karsan i Indcar

Share your love

U ovoj članku koji je vezan za Busworld Europe 2023. predstavićemo predstavinike koji dolaze iz Grčke, Turske, Indije i Španije. Radi se o proizvođačima i karoseristima ErmisBus, Erduman, Bur-Can, JBM, Karsan i Indcar.

Grčka kompanija ErmisBus iz Atine, koja se inače bavi prodajom minibusa iz programa Mercedes i Iveco različitih izvedbi, se na ovogodišnjem Busworldu predstavila sa modelom Tourer HD Top Class. Kompanija je ovlašteni Mercedesov partner pa ovakav slijed i ne čudi. Ovaj midibus je urađen u luksuznoj izvedbi i u potpunosti pod nadzorom stručnjaka iz Mercedesa. Može da ima od 33 do 37 sjedišta, a pogoni ga Mercedesov Euro 6E motor snage 240 KS. Ukupna dužina mu je nešto preko devet metera.

Za razliku od prošlogodišnjeg Busworld Turkey, kada su pored minibusa, izložili i dva vlastita električna autobusa, Erduman Automotive iz Burse je imao skroman nastup na ovogodišnjem Busworld Europe. Ove godine su se, pored VIP izvedbi modela Mercedes Vito, odlučili za vozilo na bazi Mercedes Sprintera, ali iz svoje serije Turas. Ova serija vozila varira od školskih izvedbi, preko međugradskih do turističkih vozila, a namjenjena je isključivo za tržište Engleske i Irske. Tako je i izloženi model imao volan na desnoj strani, a interesantno je da se radi o prethodnoj, a ne aktuelnoj generaciji Sprintera.

I turski Bur-Can iz Ankare je imao nešto skromniji nastup nego u Turskoj, ali ipak se na štandu našlo četiri vozila. Ovaj nadograđivač je specijalista za Iveco vozila, tako da su bili izloženi Daily modeli za gradski i prigradski te međugradski i turistički saobraćaj. Ova kompanija nudi dosta opcija i opreme za svoja vozila, naravno sve od želja klijenta.

Pravo osvježenje je bio i indijski JBM, koji se predstavio evropskoj publici sa dva električna modela – gradskim autobusom Ecolife i luksuznim turističkim autobusom Galaxy. Ecolife je odranije poznat model, a za Busworld je dobio facelift, dok je Galaxy predstavljen nešto ranije ove godine na Auto Expo 2023. Ovi autobusi imaju laganu monokok strukturu karoserije od nehrđajućeg čelika i opremljeni su najsavremenijim značajkama uključujući inteligentni transportni sistem i naprednu telematiku prema normama EU. Proizvođač je napomenuo da radi na sveobuhvatnom i inteligentnom EV ekosistemu nazvan “JBM E-Verse“, koji integrira električna vozila, tehnologiju baterija, energetsku infrastrukturu, infrastrukturu za brzo punjenje i energetsku elektroniku, kombinirajući stručnost kompanije u prilagodbi rješenja za potrebe različitih globalnih tržišta.

Karsan je odveć poznato ime u autobuskoj industriji koji se posebno ističe električnim vozilima i vozilima na vodik. Za sajam u Briselu su se odlučili izložiti modele e-Jest, autonomni e-Atak (koj je također bio izložen i na vanjskom prostoru Sajma) i e-Ata 12 Hydrogen. Model e-Jest je već tri godine lider evropski lider u prodaji u segmentu električnih minibusa. Jedna od prednosti ovog modela je i električni motor od BMW-a, a model se uspješno probio i na tržište Sjeverne Amerike. e-Atak je prvi evropski autonomni autobus koji radi u redovnom saobraćaju, a svoju tehnologiju i mogućnosti je pokazao i na licu mjesta zahvaljujući jednom modelu ispred hale koji je prevozio zainteresirane. e-Ata Hydrogen je predstavljen prošle godine na IAA i model se pokazao jako uspješnim sa velikim brojem narudžbi, prije svega u Istočnoj Evropi. Za ovaj sajam, Karsan se odlučio izložiti 12-metarsku izvedbu.

Španski karoserista Indcar je bio jedan od zapaženijih izlagača u segmentu minibusa. Ova kompanija je predstavila četiri modela na bazi Iveco Daily – model Wing je bio ispred sajma, a u sajamskom dijelu su bila izložena tri modela. Unutrašnji modeli su bili iz segmenta gradskog, međugradskog i turističkog prevoza. Međutim, ono što ih ističe od ostalih je činjenica da su predstavljeni sa alternativnim pogonima – HVO i CNG. Dok se za CNG pogon manje-više sve zna, novost je da ove minibuse pokreće i HVO – Hidrotretirano biljno ulje (Hydrotreated Vegetable Oil). Ovo gorivo slično dizelu se može proizvoditi bez fosilnih izvora obradom obnovljivih lipida sa otpadom, što je svakako dodatna alternativna za čistiji prevoz u budućnosti.

Ispod pogledajte fotogaleriju izloženih vozila od gorespomenutih šest kompanija:

POVEZANO:
BHBus na Busworld Europe 2023: MAN Truck & Bus
BHBus na Busworld Europe 2023: Daimler Buses
BHBus na Busworld Europe 2023: Yutong
BHBus na Busworld Europe 2023: Solaris Bus & Coach i Van Hool
BHBus na Busworld Europe 2023: Anadolu Isuzu i Iveco Bus
BHBus na Busworld Europe 2023: Otokar i Higer
BHBus na Busworld Europe 2023: BMC, Irizar i Scania

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1891