BHBus na Busworld Europe 2023: BYD, Beulas, Golden Dragon i Arthur

Share your love

Za novi grupni pregled proizvođača koji su izlagali na Busworld Europe 2023 smo se odlučili za BYD, Beulas, Golden Dragon i Arthur.

BYD je za Busworld Europe 2023 spremio svoja četiri električna modela, od čega su dva već postojeća modela i dvije svjetske premijere. Predstavljeni su već dokazani modeli u Evropi BYD eBus B19, zglobni autobus dužine 18.75 metara, i BYD eBus B15, solo autobus na tri osovine i dužine 15 metara. Dvije svjetske premijere su bili novi 12-metarski električni BYD eBus B12 i dvospratni električni turistički autobus BYD-UNVI DD13, koji je kako se vidi iz naziva rađen u kooperaciji sa španskom kompanijom UNVI. eBus B12 vozilo ima potpuno novi vanjski dizajn i donosi revolucionarni Blade Battery sistem baterija koje su integrisane u pod. Ukupan kapacitet baterija je 500 kWh što omoguvaća vozilu doseg od 600 km na jednom punjenju. Predstavljeni BYD-UNVI DD13 se temelji na modelu UNVI SIL, ali kojem su dodati električni sistemi i pogon koje proizvodi BYD. Na taj način je stvoren jedinstveni turistički električni autobus. Vozilo je dužine 13,7 metara i može imati kapacitet do 77 putnika. Kapacitet baterija je do 484 kWh i prema SORT II testiranju ima doseg od 350 km.

Španci su također imali brojnu ekipu, a jedan od njih je bio i Beulas, koji se predstavio sa tri modela Jewel, Glory i Cygnus. Sva tri modela su već ranije viđena, ali na evropskom tržištu, osim domaće Španije i Portugala, nisu nešto puno zastupljeni. Predstavljeni dvospratni Jewel je bio na MAN šasiji i konfigurisan sa 89 sjedišta + vozač + suvozač. Vozilo je sa turističkom opremom koja se između ostalog sastoji od toaleta, kuhinje, klime, dodatnog grijanja, frižidera, kukom za vuču i liftom za invalide. Model Glory predstavlja kategoriju tzv. “jedan i po spratni autobus”, gdje je vozač fizički odvojen od ostatka putničkog prostora. Ovo daje bolje koncentraciju vozačkoj posadi, povećan putnički, ali i prtljažni kapacitet. Ovaj segment su Setra i Neoplan davno napustili, ali ga i dalje održavaju Van Hool i Beulas. Predstavljeno vozilo je dugo 14,6 metara i ima Scania šasiju. Zahvaljujući izvedbi osim vozača i suvozača ima 72 sjedišta za putnike. Interesantno je da je ovo bio jedini Beulasov model bez klasičnih retrovizora koji su zamjenjeni sa kamerama.

Najmanji izloženi model je bio Cygnus sa svojih 10,5 metara dužine. I on je bio sa Scania šasijom i kapacitetom sjedišta 35 sjedala + 1 + 1. Sjedišta su opremljena sa USB-om, a druga vrata su iza zadnje osovine zbog većeg kapaciteta prtljaga. Osim toga, bili smo obaviješteni o karoseriji zanimljivog mješovitog vozila za skandinavska tržišta, u kojem su u istom autobusu kombinirani prostor za putnike i zadnji prostor za utovar robe koji je kao koncept nazvan CargoBus, a bazira se na njihovom modelu Mythos. Ideja je da se jednim vozilom može doći do veoma udaljenih regija u nordijskim zemljama kako bi se izbjegao dvostruki promet vozila u tom području.

Još jedan iz plejade kineskih proizvođača autobusa na ovogodišnjem Busworldu je bio i Golden Dragon. Postavka se ogledala u tri izložena vozila i sva su bila električna. Radilo se o gradskim autobusima iz serije Pivot – Pivot E12 i Pivot Pro E13, te o električnoj izvedbi turističkog modela Triumph EV. Oznake gradskih Pivot autobusa pokazuju i njihove dužine, a opremljeni su LFP baterijama i trajnim magnetskim sinkronim elektromotorom. Pivot električni gradski autobus može voziti preko 500 km neprekidno nakon što se potpuno napuni. Njihova prostrana unutrašnjost omogućava putnicima da bolje uživaju u svojim putovanjima u urbanim područjima. S pažnjom posvećenom sigurnosti svojih baterija i visokonaponskih kablova, Pivot autobusi se lako prilagođavaju različitim teškim radnim okruženjima. Moramo priznati da nas je Triumph EV podsjetio malo na početke kineskih proizvođača autobusa kada su se kopirali evropski proizvođači. U ovom slučaju prednja maska sa crnim farova podsjeća na Cityliner/Tourliner modele, dok bočna lajsna neodoljivo vuče na MAN, ali šta je tu je. Njegova LED svjetla doprinose stvaranju ugodnog okruženja za putnike i pomažu vozačima autobusa da imaju jasniji pogled ispred i iza vozila. Golden Dragon je istakao da je autobus u potpunosti u skladu s R.29 propisima o zaštiti područja vožnje. Njegova zatvorena i integrirana struktura karoserije s laganim materijalima čini autobus veoma otpornim, što dodatno poboljšava njegove opće sigurnosne standarde.

Jedan od proizvođača koji pokušava da nađe svoj dio na tržištu je i njemački Arthur bus. Punog naziva Arthur H2 Bus 12 je gradski niskopodni autobus kojeg pokreće vodik. Dimenzije vozila su 12,015 mm dužine, 2,527 mm širine i visine od 3,300 mm. Njegov pogonski sklop sastoji se od provjerenog ZF AxTraxa, a vozilo može primiti 78 putnika. Sistem kočenja opremljen je naprednim sigurnosnim značajkama, uključujući EBS (Electronic Brake System), ABS (Anti-lock Braking System), ASR (Anti-Slip Regulation) i pouzdanu WABCO ručnu kočnicu. Ispod haube, Arthur Bus pokreće goriva ćelija koja isporučuje izlaznu snagu u rasponu od 60 do 125 kW. Za skladištenje vodika autobus je opremljen spremnicima koji mogu izdržati pritisak od 350 bara, a svaki sadrži 37,5 kg vodika. Proizvođač navodi domet veći od 500 kilometara. Proizvođač je istakao da osim ovog 12-metarskog autobusa ponudu čini još 18-metarski zglobni autobus na vodik te linija proizvoda E Zero električnih autobusa na baterije, koju čine modeli od 10, 12 i 18 metara, te električni trolejbusi na baterije.

Fotogalerije ovih proizvođača se nalazi ispod:

POVEZANO:
BHBus na Busworld Europe 2023: MAN Truck & Bus
BHBus na Busworld Europe 2023: Daimler Buses
BHBus na Busworld Europe 2023: Yutong
BHBus na Busworld Europe 2023: Solaris Bus & Coach i Van Hool
BHBus na Busworld Europe 2023: Anadolu Isuzu i Iveco Bus
BHBus na Busworld Europe 2023: Otokar i Higer
BHBus na Busworld Europe 2023: BMC, Irizar i Scania
BHBus na Busworld Europe 2023: ErmisBus, Erduman, Bur-Can, JBM, Karsan i Indcar
BHBus na Busworld Europe 2023: Marcopolo, Ferqui, Ikarus i Ebusco

 

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1934