Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
BHBus Info: Veliki pad uvezenih autobusa tokom 2020. godine (II)
1001. članak na našem portalu, predstavlja nastavak priče oko pristizanja autobusa u Bosnu i Hercegovinu tokom prošle, čini se nikad teže, godine.
U prvom dijelu ste pročitali statistiku kako je izgledala prva polovica godine, a u ovom drugom dijelu ćemo opisati i drugu polovicu jako teške 2020. godine.
JULI
U periodu 01.07. – 31.07.2020. u BiH je stiglo 18 vozila, što statistički opet pokazuje napredak. Gradovi koji se ističu sa prinovama su bili Sarajevo sa devet i Zvornik sa tri vozila. Među proizvođačima za mjesec juli izdominirao je Isuzu sa devet vozila, a pratio ga je Mercedes sa četiri. Napokon smo dočekali i da imamo jedan mjesec sa najviše vozila koja imaju Euro 6 motore. U julu ih je bilo čak 10. Euro 4 i Euro 5/EEV motore je imali po četiri vozila, dok peti mjesec uzastupno nije bilo registrovano vozila sa Euro 3 normom, što je izuzetno dobar podatak. Pristiglih 18 vozila je napravljeno u periodu 2007. – 2020. godina, što je također solidan pokazatelj, posebno što je stiglo devet novih vozila. Juli je obilježila isporuka devet novih gradskih Isuzu Novociti autobusa kompaniji GRAS Sarajevo.
AUGUST
U periodu 01.08. – 31.08.2020. došlo je do blagog pada uvoza vozila sa 18 na 13. Najviše vozila je registrovano u Banja Luci – sedam, dok su u Šamcu zabilježene dvije registracije. Zapaženi su bili MAN autobusi – pet, te Mercedes – četiri vozila. Što se tiče Euro normi, vozila sa Euro 3 motorom je bilo dva, Euro 4 njih pet, Euro 5/EEV tri, dok je sa Euro 6 motorom bilo također tri vozila. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2002. do 2020. godine. August je zabilježio samo jedno novo vozilo i to Mercedes Sprinter za opštinu Doboj.
SEPTEMBAR
Septembar je nastavio sa padom dolaska vozila, pa je ovom mjesecu stiglo svega 10 vozila. Istakli su se samo Prozor-Rama i Zavidovići sa po dva vozila. Mercedes je zabilježio četiri vozila, dok su zahvaljujući kombibusevima dobre rezultate upisali Iveko i Ford sa po dva vozila. Od 10 vozila, njih pet ima Euro 6 motore, tri Euro 5/EEV, Euro 4 dva, a nije bilo vozilo sa Euro 3 motorima. Kao i prošli mjesec, u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2002. do 2020. godine. Isporučena su čak četiri nova vozila i to dva Mercedes Sprintera te po jedan Isuzu Turquoise i Ford Transit. Izdvojili bismo za ovaj mjesec upravo duplu isporuku Sprintera kompaniji Javni prijevoz, Prozor-Rama, a zanimljivije je u tom što se radi o vozilima na 4×4 pogon.
OKTOBAR
U periodu 01.10 – 31.01.2020. u BiH je stiglo 11 autobusa, u deset gradova, a jedino se istakao Zvornik sa dva vozila. MAN, Mercedes i Iveco sa Irisbusom su zabilježili po tri vozila. Od ukupnog broja pristiglih vozila Euro 3 normu ima jedan autobus, Euro 4 motore ima pet vozila, baš kao i Euro 5/EEV, dok je u oktobru u BiH nije stiglo ni jedno vozilo sa Euro 6 motorom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2004. do 2013. godine, pa samim tim i nije bilo novih vozila. Za ovaj mjesec ne možemo izdvojiti ni jednu posebnu kupovinu.
NOVEMBAR
U periodu 01.11. – 30.11.2020. zabilježen je novi pad uvoza vozila u BiH, pa je stiglo samo osam autobusa. Cazin i Banja Luka su zabilježila po dva novoregistrovana autobusa. Daimler grupa je izdominirala pošto je Mercedes imao sedam, a Setra jedno vozilo. Što se tiče Euro normi, vozila sa Euro 3 motorom nije bilo, vozila sa Euro 4 i Euro 5/EEV motorima je bilo po tri, dok je bilo i dva vozila sa Euro 6 motorom. To je pokazatelj da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2007. do 2013. godine, pa samim tim nije ni bilo novih vozila. Novembar je ostao zapamćen po tome što je od osam vozila, čak šest Mercedes Sprinter koji su stigli u pet gradova.
DECEMBAR
Period 01.12. – 31.12.2020. obilježio je blagi porast uvezenih autobusa pa je tako u ovom mjesecu uvezeno 10 vozila te se iskreno nadamo će se trend uvezenih vozila u 2021. godini nastaviti. Od 10 vozila, njih sedam je stiglo u Banja Luku, a u Teslić, Sarajevo i Travnik po jedno. U decembru je MAN bio bez konkurencije sa šest vozila, a zanimljivo je i da sva pristigla vozila imaju motore sa Euro 4 normama. Starosna dob vozila je bila od 2006. do 2009. godine i logično – bez novih vozila. Ipak, decembar je ostao karakterističan po registraciji čak četiri MAN Lion’s City M autobusa i to sve četiri u Banja Luku, tačnije u kompanije Bočac tours i Pavlović turs.
Prije finalnog zaključka i trećeg dijela, pogledajte i drugi dio galerije prinova koje su stigle u prošloj godini: