BHBus Info: Veliki pad uvezenih autobusa tokom 2020. godine (I)

Share your love

Članak po članak, portal BHBus.ba je zvanično došao i do članka broj 1000. Prethodnih dana smo malo kalkulisali oko objave ovog jubilarnog članka tražeći neku domaću pozitivnu vijest. Međutim, pošto je do takvih teško doći, odlučili smo ovaj posebni 1000. članak posvetiti ipak domaćoj temi, koju iz poznatih razloga tokom prošle godine nismo obrađivali – uvozu i prvoj registraciji M2 i M3 vozila u BiH.Završni članak o ovoj temi za 2019. godinu zaključili smo riječima “Turizam je tokom prošle godine bio svjetla tačka, pa se zahvaljujući tome dosta prevoznika “ponovilo”, ali sva predviđanja za 2020. godinu su pala u vodu krajem 2019. pošto se pojava Korona virusa jako negativno odrazila na ovu sferu prevoza, pa je već sad jasno da će iduća godina biti jako jako loša za prevoznike koji rade uglavnom u turizmu. Šta više, pogubna za mnoge manje kompanije. Uzevši u obzir ove sve faktore i činjenicu da smo pogriješili u procjeni broja vozila za prošlu godinu, možemo reći da će se zadržavanje broja od 350-380 uvezenih M2 i M3 vozila za 2020. godinu biti jako dobar rezultat. Sve preko toga biće odličan bonus!” – i nešto smo pogodili, a nešto i dobro promašili… Pošto je prošla godina bila najslabija u zadnjih 10 godina, otkako smo prisutni na autobuskoj sceni, cijelu statitstiku za 12 mjeseci odlučili smo staviti u tri članka. Pa da krenemo redom i sa prvim dijelom.

JANUAR
U periodu 01.01. – 31.01.2020. broj pristiglih vozila u BiH je bio 26, što i nije bio loš početak. Sarajevo je bilo odlično sa 11 vozila, a pratili su ga Banja Luka, Gračanica, Travnik i Zvornik sa po dva vozila. MAN je bio dominantan u januaru sa devet vozila, a prati ga standardno Mercedes sa sedam baš kao i NAW, čiji su trolejbusi stigli u GRAS Sarajevo. Kada govorimo o Euro normi, najviše – devet – vozila je bilo sa Euro 5/EEV normom, a prate Euro 4 sa pet vozila i Euro 6 sa tri vozilima. Vozila sa Euro 3 motorima je registrovano dva, dok su zbog spomenutih trolejbusa zavedena i električna vozila (njih sedam). Ovo znači da su u BiH stizali autobusi i trolejbusi koji imaju godinu proizvodnje od 1997. do 2019. godine, a najbrojnija su bila vozila koja su proizvedena u godinama 1999., 2007., 2008. i 2019. – svi po tri. Tokom januara smo imali registrovana tri nova vozila, a sve se radilo o novim Mercedes Sprinterima. Tako smo januar zapamtili po duploj isporuci Sprintera za kompaniju Euro petrol oil.

FEBRUAR
Februar je kako će se ispostaviti bio najbolji mjesec u cijeloj godini, jer je u periodu 01.02 – 29.02.2020. u BiH stiglo 32 autobusa. Najviše vozila je stiglo u Sarajevo i Banja Luku – po pet. Ponovo je bila tijesna borba između Mercedesa i MAN-a, ali je pobjedu u februaru odnio Mercedes za jedno vozilo – 12:11. Euro 5/EEV motore imalo je 14 vozila, a Euro 4 njih 12. Zabilježeno je i pet vozila sa Euro 6 motorima, dok je sa Euro 3 bilo samo jedno vozilo. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2005. do 2015. godine. Posebno se izdvajaju 2007. i 2011. godina sa po devet vozila. Međutim, u februaru nije isporučeno ni jedno novo vozilo. Februar je obilježila isporuka dugačkog troosovinskog Mercedes Tourisma kompaniji Litvatrans iz Banovića.

MART
U periodu 01.03. – 31.03.2020. letvica pristiglih autobusa je počela da rapidno opada na niže zbog situacije sa korona virusom. Stiglo je ukupno 22 vozila, a Banja Luka je izdominirala sa 10 vozila. Najbliži pratioc bio je Široki Brijeg sa tri vozila. Mercedes je nastavio svoju dominaciju sa 10 vozila, a najbliži pratitelji su bili MAN i Setra sa pet odnosno tri vozila. Što se tiče Euro normi ponovo su vozila sa Euro 5/EEV motorima bili najbrojnija – 12. Prate ih Euro 4 sa sedam i Euro 6 sa tri vozila. Nakon dugo vremena nije ubilježeno ni jedno vozilo sa Euro 3 motorom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2006. do 2020. godine. U martu je registrovano samo jedno novo vozilo, a radilo se o novom MAN Lion’s Coach autobusu koji je isporučen kompaniji Golubić iz Kotor Varoši.

APRIL
Ovaj mjesec će ostati zapamćen kao mjesec kada je registrovano samo jedno vozilo za cijeli mjesec. Radilo se o vozilu proizvođača GAZ koje spada u M2 klasu vozila. Vozilo je 2019. godina, klasifikuje se kao novo i ima Euro 5 motor. Registracija je izvršena u Vlasenici. Nadamo se da nikad više nećemo morati napisati ovakav pasus vezan za statističke parametre vozila u BiH.

MAJ
Za period 01.05. – 31.05.2020. stiglo je svega četiri vozila. Ona su registrovana u Banja Luci, Cazinu, Srebreniku i Žepču. Radi se o dva Mercedesa te po jednom MAN i Temsa autobusu. Dva vozila su sa Euro 4 motorom, a po jedno sa Euro 5 i Euro 6. Pristigla vozila su proizvedena 2007., 2008., 2010. i 2010. godine, pa to automatski znači da je jedno vozilo i novo. Radi se o vozilu Mercedes Sprinter kojeg je kupila kompanija Evropa tours iz Cazina.

JUNI
Prateći statistiku, ovo je bio treći uzastopni mjesec da se povećava broj pristiglih vozila u BiH, ali je poražavajuće da se sa jednog vozila, broj povećao na četiri, a evo u junu na šest. Zato je statistika čudna – pokazuje sve, a ne govori ništa. U Banja Luci i Livnu su ubilježene po dvije registracije, a u Laktašima i Tešnju po jedna. Jedino se istakao MAN sa dva vozila, dok su ostali bili sa jednim vozilom. To znači da je bilo jedno vozilo sa Euro 4 motorom, tri sa Euro 5/EEV te dva sa Euro 6 motorom. Raspon godina proizvodnje pristiglih vozila se kretao od 2007. do 2020. Ipak, ovaj jako tmurni period za sve u BiH donekle je razvedrio Livno bus sa kupovinom dva potpuno nova autobusa, o čemu ste imali prilike čitati na našem portalu.

Sutra slijedi izvještaj za drugi dio godine, a vi do tada pogledajte i prvi dio galerije prinova koje su stigle u prošloj godini:

 

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1889