BHBus Info: Veliki pad novoregistrovanih vozila u odnosu na prošli kvartal

Share your love

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH, objavljuje redovno i detaljno podatke o vozilima koja su prvi put registrovana u BiH. Nakon što smo radili statistički pregled autobusa koji su registrovani u BiH po prvi put za prva dva kvartala, trend smo nastavili i u trećem kvartalu. Ekipa Portala BHBus je izdvojila sve autobuse u klasi M2 i M3 koji su prvi put registrovani u BiH za period juli – septembar 2018. godine. Veliki broj ovih autobusa smo i sami popratili što informacijama što slikama na forumu u temi Prinove u firmama.

JULI
U periodu 01.07 – 31.07.2018. u BiH je stiglo 28 autobusa. Najviše vozila je stiglo u Sarajevo – šest, pa u Donji Vakuf – četiri i u, pomalo iznenađujuće, Cazin – tri. Od 28 vozila izdvajaju se dva proizvođača i to već tradicionalno Mercedes, sa osam vozila, i MAN, sa sedam, dok je GAZ zahvaljujući svojim kombibusevima izbio na treće mjesto sa četiri vozila. U ove tri godine kako pratimo ovu statistiku rijetki su bili slučajevi kada su vozila sa Euro 6 motorom dominirali, ali je juli 2018. godine imao čak devet vozila koja su po prvi put registrovana u BiH, a koja su imala Euro 6 motor. Osam vozila je imao Euro 5/EEV motore, baš kao i Euro 3, dok je ostalo upisano i da je bilo tri vozila sa Euro 4 motorima. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2002. do 2018. godine. Posebno se izdvaja tekuća godina sa osam vozila. Juli je ubilježio i da je bilo isporučeno devet potpuno novih vozila od kojih možemo istaknuti i dva nova MAN Lion's Coacha za kompaniju Biss tours iz Zenice.

AUGUST
U periodu 01.08 – 31.08.2018. letvica pristiglih autobusa je blago povećana u odnosu na juli, pa je stiglo ukupno 30 vozila. Prednjači Zenica sa osam vozila zahvaljujući Zenicatransu koji je registrovao osam Mercedes Citara. Zenicu prate Sarajevo sa pet vozila i Lopare sa četiri. Ponovo zahvaljujući Zenicatransu, najbrojniji su bili Mercedes autobusi kojih je bilo 13. Isuzu je zabilježio pet vozila, a treće mjesto dijele Setra i Neoplan sa po četiri vozila. Što se tiče Euro normi, august je obilježen sa Euro 3 vozilima kojih je bilo čak 20 od ukupno 30 registrovanih! Upisano je jedno vozilo sa Euro 4, pet vozila sa Euro 5/EEV te četiri sa Euro 6 motorom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2001. do 2017. godine. U augustu su registrovana samo četiri nova vozila, što je pad u odnosu na prethodni mjesec, a sva četiri nova vozila su bila u firmi Centrotrans iz Sarajeva, a radilo se o Isuzu Novociti gradskim minibusevima.

SEPTEMBAR
Za period 01.09 – 30.09.2018. se mogao očekivati povećan broj vozila zbog početka školske godine, međutim to se ipak nije desilo pa je zadržana ista cifra kao u augustu – 30 vozila. Najviše vozila je stiglo u Banja Luku – pet, Čitluk – četiri i malo iznenađujuće, u Miliće – tri. U ovom mjesecu je bilo neizvjesno u segmentu proizvođača vozila, pa prvo mjesto dijele Volvo, MAN i Mercedes sa po pet vozila, a dobre rezultate su ubilježili i Neoplan i Setra sa po četiri vozila. Još jedna zajednička stvar sa augustom je i činjenica da je najviše bilo vozila sa Euro 3 motorom – njih 14, čime se odličan start iz jula ipak pokvario. Zabilježeno je još i pet vozila sa Euro 4 motorom, osam sa Euro 5/EEV te samo tri sa Euro 6 motorom. Starosna struktura pokazuje da su registrovana vozila sa godinama od 2001 – 2018., gdje se ističe tekuća godina sa sedam vozila. U septembru je stiglo sedam novih vozila, čime je nastavljen trend pada uvoza novih vozila. Ipak, septembar je obilježila i nabavka prve Setre iz generacije 500 u kompaniji Bočac tours iz Banja Luke.

Na prvi pogled možemo reći da tradicionalno dobar treći kvartal u BiH je ove godine dobro podbacio sa ukupno 88 vozila, kada uzmemo u obzir da je 2016. godine stigao u istom periodu stigao 121 autobus, a prošle 105 vozila. Ipak, predviđeni broj od preko 400 autobusa za ovu godinu će vjerovatno biti prebačen zahvaljujući prošlom kvartalu i 147 novoregistrovanih vozila, ali će biti teško stići prošlogodišnju cifru od 430 vozila. Iako je vidljiv napredak u ekološkom smislu, Euro 3 vozila i dalje dominiraju “zahvaljujući” gradskim vozilima. Zanimljivo je istaći da u ovom tromjesečju nije bilo registrovanih vozila koja imaju godinu proizvodnje 2014, 2015 i 2016.

Mi svakako pratimo i dalje situaciju, a novo zbrajanje i analizu ćemo raditi u početkom iduće godine, kada ćemo donijeti izvještaj za zadnje tromjesečje 2018. godine, kao i zbirni izvještaj za cijelu ovu godinu.

Evo i kako to III kvartal ove godine izgleda procentualno po kategorijama:

Neke od prinova možete pogledati u našoj galeriji:

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1890