Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
BHBus Info: Povećan broj uvezenih autobusa u drugom kvartalu
Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA), objavljuje redovno i detaljno podatke o vozilima koja su prvi put registrovana u BiH. Ekipa Portala BHBus je izdvojila sve autobuse koji su prvi put registrovani u BiH za period april – juni 2019. godine pa smo se kao i uvijek malo poigrali sa statistikom. Veliki broj ovih autobusa smo i sami popratili što informacijama što slikama na forumu u temi Prinove u firmama.
APRIL
U periodu 01.04. – 30.04.2019. u BiH je stiglo samo 57 autobusa, što nije toliko iznenađenje s obzirom da se radi o udarnom pred-sezonskom periodu. Tuzla sa osam, Sarajevo sa sedam i Banja Luka sa pet registrovanih vozila su bili iznad prosjeka za ovaj mjesec. Među proizvođačima, izdominirala je NeoMan grupa, tj. MAN sa 15, a Neoplan sa devet vozila, dok je Mercedes ostao na sedam. Očekivano, najviše vozila ima motore sa Euro 3 normom – njih 27, Euro 4 ima 10 vozila, Euro 5/EEV devet, a vozila sa Euro 6 je bilo čak 11! Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2001. do 2019. godine, a dominiraju vozila sa godinom proizvodnje 2006 – bilo ih je sedam. Zanimljivo je odmah iza sa po šest vozila bila godina 2002. i 2004., ali i 2018 što je svakako znak za neku bolju statistiku. Tokom aprila u BiH je registrovano devet novih vozila – po dva Mercedes Sprintera i MAN Lion’s Coach te čak pet Isuzu Novocitija. Za april smo kao istaknutu vijest ostavili zapravo dvije novosti – isporuke dva nova MAN autobusa – prvi MAN za Livno bus, a drugi za Vildan tours, pošto su obje vijesti imale odličan prolaz kod naših čitatelja.
MAJ
U periodu 01.05. – 31.05.2019. se očekivao dobar trend iz prethodnog mjeseca, ali se desio podbačaj pošto je stiglo samo 28 vozila koja su po prvi put registrovana u BiH. Malo iznenađujuće, najviše vozila je registrovano u Kotor Varoši – četiri, dok se istakla još i Tuzla sa tri vozila. MAN je zadržao titulu najprodavanijeg vozila sa osam vozila, a pratili su ga Setra sa šest i Mercedes sa tri vozila. Što se tiče Euro normi – ništa novo. U maju je bilo 13 vozila sa Euro 3 motorom, šest vozila sa Euro 4, četiri sa Euro 5/EEV te pet sa Euro 6 motorom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2001. do 2019. godine. Maj je logično bio i lošiji od aprila po pitanju broja novih vozila, jer je stiglo pet novih vozila – po jedan Higer, MAN i Otokar te dvije Setre. Baš su te dvije Setre obilježile ovaj mjesec, jer su isporučene prve Setre 519 HD i 531 DT, a ponosni vlasnik novih kraljica je tuzlanska kompanija Bundavica.
JUNI
Period 01.06. – 31.06.2019. obilježio je blagi porast uvoza i registracija vozila, a ukupno je stiglo 31 vozilo. Banja Luka je bila najuspješnija sa pet vozila, a jedno manje je zabilježilo i Sarajevo, dok je Žepče došlo na listu zbog tri vozila. Mercedes je prekinuo dominaciju MANa pošto je imao osam vozila naspram pet MANovih. Zapažena je bila i Setra sa tri vozila. Od 38 vozila, njih 11 je bilo sa Euro 3 normom, međutim ovo bi mogla biti zadnja dominacija vozila sa ovom normom zbog novih pravila. Vozila sa Euro 4 motorom je bilo osam, sa Euro 5/EEV pet, a Euro 6 četiri vozila. Vrijedi spomenuti da je u junu ubilježena registracija tri vozila na struju tj. trolejbusa za GRAS Sarajevo. Upravo su trolejbusi sa posebnim odobrenjem uveženi i registrovani, što znači da se raspon vozila pristiglih u BiH u pogledu godina proizvodnje kretao od 1997. do 2019. U junu je isporučeno pet novih vozila, a svakako se među njima istakla nova snježna kraljica u redovima kompanije Viena tour iz Lončara.
Kada pogledamo zbirni rezultat drugog kvartala, baš kako smo i najavili u prvom – bolji je od prethodnog za nekih 25 vozila što nije nimalo loše. Međutim, u odnosu na drugi kvartal prošle godine, brojke su malo slabije 116 u odnosu na 147 vozila iz 2018. godine, dok je isti broj od 116 vozila zabilježen i u drugom kvartalu 2017. godine. Povećan je i broj isporučenih novih vozila sa 9 na 19 što je svakako odlično, ali ponovo preovladavaju vozila sa Euro 3 motorima. Ohrabruje činjenica da se znatno povećao broj vozila sa Euro 6 motorima. Ipak, za idući kvartal se očekuje ogromna promjena u ovom polju. Od 01.06. je zabranjen uvoz autobusa sa Euro 3 motorima, što znači da će u julu biti registrovana samo ona vozila koja su se uvezla prije ovog roka ili čija je prodaja dogovorena prije ovog roka, pa su se uvezla u prelaznom roku. Tako ćemo vjerovatno imati situaciju da će po prvi put Euro 3 biti u inferiornom položaju u odnosu na Euro 4 i ostale motore. Također, očekuje se i registracija još par trolejbusa u GRASu kao i LPG te CNG vozila, tako da će idući kvartal biti posebno zanimljiv kada govorimo o pogonu i Euro normama.
Evo i kako to izgleda procentualno po kategorijama:
Mi svakako pratimo i dalje situaciju, a novo zbrajanje i analizu ćemo raditi u oktobru, kada ćemo imati novi tromjesečni izvještaj te polugodišnji izvještaj. Do tada uživajte u fotogaleriji samo dijela vozila koja su stigla u periodu april-juni: