Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Kao i svake godine, tako i ove donosimo presjek prethodne, 2024., u smislu uvezenih i po prvi put registrovanih autobusa u Bosni i Hercegovini. Naše istraživanje je obuhvatilo M2 i M3 autobuse te M2G – terenske autobuse.
Bili smo svjesni da će rekord od 2022. godine i 432 vozila biti teško stići, ali je ipak možemo reći protekla godina negativno iznenadila sa “samo” 353 vozila. Stavili smo pod navodnike ovo samo, jer malo su nas autobuski prevoznici razmazili prethodnih godina sa brojevima oko i iznad 400 vozila. Ipak, brojka od 353 vozila nas vraća na otprilike brojke iz 2015. godine kada su brojke i počele rasti prema gore, izuzev dvije korone godine (2020. i 2021.). Ipak, ono što nas raduje je činjenica da je prošla godina, ako nije već rekordna po broju uvezenih i po prvi put registrovanih vozila, rekordna je za mnoge po obimu posla i po prihodima! A to je ono što diže ekonomiju i ovu granu posla, te osigurava dobre temelje za dalji rad i napredak. Kao i prethodnih godina, ovu statistiku smo odlučili staviti u tri članka sa odgovarajućim galerijama i grafikonima. Pa da krenemo redom i sa prvim dijelom.
JANUAR
U periodu 01.01. – 31.01.2024. broj pristiglih vozila u BiH je bio 16, što je pad od šest vozila u odnosu na prethodnu godinu, ali ipak veći u odnosu na 2022. (10) i 2021 (14.). Tuzla je upisala četiri nove registracije, a istakli su se još Sarajevo i Žepče sa po dvije registracije. MAN je odnio pobjedu u segmentu proizvođača sa sedam vozila, dok je dobar rezultat ubilježio i Iveco – 4 – zahvaljujući prije svega minibusima, dok je na trećem mjestu bio Mercedes sa dva vozila. Kada govorimo o euro normi, bilo je izjednačeno između vozila sa Euro 5/EEV i Euro 6 normom 6:6, dok je odmah iza bila Euro 4 norma sa prikladna četiri vozila. Dizelskih vozila je bilo 13, a ubilježena je i registracija dva vozila sa motorom na plin (CNG) pa čak i jedna u kombinaciji benzin/CNG. Ovo znači da su u januaru 2024. godine u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2007. do 2024. godine, što je otprilike na nivou prošle godine. Najbrojnija su bila vozila koja su proizvedena 2008. godine – njih pet. Tokom januara imali smo četiri nova vozila što je bio odličan uvod u godinu, a možemo januar možemo istaći po registraciji i kretanju u rad dva MAN autobusa – modela R10 i R08 – u kompaniji Bundavica Tuzla, a o čemu smo detaljnije pisali i na našem portalu.
FEBRUAR
Februar, iako najkraći mjesec, imao je odličan rezultat od 31 vozila koja su registrovana po prvi put. Banja Luka, Sarajevo, Konjic, Petrovac, Tuzla i Zenica su zabilježili po dvije registracije, dok su ostali imali po jednu registraciju. Nakon lošeg rezultata u januaru, Mercedes je došao na svoje i ubjedljivo bio najbrojniji u februaru sa 11 vozila, drugi je bio man MAN sa pet vozila, a lijep rezultat su imali još i GAZ te Neoplan sa po četiri vozila. Euro 5/EEV motore imalo je 18 vozila, identično kao i februara 2024., Euro 6 njih sedam, a Euro 4 šest vozila. Od 31 vozila, njih 29 je bilo sa dizelskim motorom dok su preostala dva vozila bila sa motorom na plin (CNG). Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2006. do 2024. godine, a istakla se 2013. godina sa šest vozila. Ovaj mjesec smo ubilježili još dva nova vozila u BiH, a to su bila dva nova Mercedes Tourisma koja su stigla u komaniju Biss tours iz Zenice, a o čemu smo naravno pisali i na našem portalu.
MART
U periodu 01.03. – 31.03.2024. letvica se nastavila dizati pa je stiglo čak 47 vozila! Iznenađujuće, prva je bila Zenica sa četiri registracije, a pratili su je Banja Luka i Tešanj sa po tri. Mercedes je nastavio dominaciju, ali je tijesno bio ispred MAN-a za samo jednu vozilo – ukupno 16:15. Treće mjesto je pripali Setri i Ivecu sa po četiri vozila. Što se tiče Euro normi izdominirala su vozila sa Euro 6 motorima – 21, dok je vozila sa Euro 5/EEV motorima bilo 14, a sa Euro 4 12 vozila. Ponovo su zabilježene registracije samo dizelskih i plinskih autobusa i to u omjeru 45:2 u korist dizela. Najstarije vozila koje je stiglo ili registrovano po prvi put u BiH u ovom mjesecu je imalo 2006. godinu kao godinu proizvodnje, a najmlađe je bilo aktuelno 2024. godište. Najbrojniji su bili autobusi sa godinom proizvodnje 2009. i 2024., što je odlično. Obje godine su ubilježile po devet registracija. U martu je registrovano i čak 10 novih vozila, pošto je jedno bilo 2023. godina, ali je novo, pa ulazi u ovu statistiku. Nova vozila su upisale kompanije Coco tours iz Međugorja, Ćićko commerce iz Tomislavgrada, Kantić Line iz Tešnja, Prevoz Vuković iz Prijedora, Kondor iz Istočnog Sarajeva te Biss tours koji je upisao registraciju četiri nova MAN autobusa. Ipak za ovaj mjesec smo izdvojili kompaniju Golubić iz Kotor Varoši, koja je svoj vozni park obogatila sa novim MAN Lion’s Coach R10 autobusom, kojeg smo popratili i na našem portalu.
APRIL
Nastavilo se u dobrom ritmu i u aprilu o čemu svjedoči 44 novih registracija vozila. Najbrojnije je bilo Sarajevo sa sedam, dok su ga pratili Banja Luka sa šest i Tuzla sa tri vozila. MAN je bio ubjedljiv ovaj mjesec sa 15 registracija, a pratio ga je Mercedes sa osam. Dobar rezultat su imali Setra sa sedam te Neoplan sa šest vozila. Interesantno je i da su sva vozila, dakle njih 44, bila sa pogonom na dizel. Najviše – 19 – vozila je bilo sa Euro 6 motorima, dok je vozila sa Euro 5/EEV motorima bilo 15 te 10 sa Euro 4 motorima. Ovo znači i da su registrovana vozila koja su proizvedena u periodu od 2007. – 2024., a istakla se aktuelna 2024. sa čak 15 vozila! To znači i da je bilo 15 novih vozila isporučeno u Bosnu i Hercegovinu. Od 15 novih vozila koja su stigla svakako vrijedi istaći isporuku čak devet novih vozila od strane kompanije Sejari za kompanije Autoprevoz-bus Mostar, Centrotrans Sarajevo i Transturist Tuzla.
MAJ
Za period 01.05. – 31.05.2024. stiglo je 33 vozila što je prilično dobar rezultat i bilo je nerealno očekivati dalji rast, pošto su počele sezone vanrednih vožnji, pa je veći broj prevoznika već do maja morao imati okosnicu voznog parka spremno. Najviše registracija je zabilježeno u Banja Luci i Čeliću – četiri, dok se istakao još i Čitluk sa tri. Mercedes se vratio na prvo mjesto u proizvođačima sa 13 registracija, drugi je bio MAN sa sedam, dok su treće mjeste podjelili Setra i Neoplan sa po tri registracije. 18 vozila je bilo sa Euro 5/EEV motorom, 10 sa Euro 6 i samo tri sa Euro 4 motorom. Interesantno je da su dva vozila ostala bez ubilježene kategorije euro norme. Sva vozila su bila sa dizelskim motorom, a pristigla vozila su proizvedena u vremenskom periodu 2007. – 2024. godina, gdje se istakla 2012. godina sa sedam vozila. Upisana su i dva nova vozila i oba u Sarajevu, a to su bili Mercedes Sprinter za Vildan tours te Isuzu Turquoise IV za Centrotrans. Ipak, za ovaj mjesec smo izdvojili dolazak prve Setre petice u kompaniju Boro iz Cvrtkovaca.
JUNI
Za juni se uvijek smatralo da je standardno dobar mjesec za registracije vozila koja su stizala u Bosnu i Hercegovinu, međutim 2023. godine juni je dobro podbacio (14 vozila), a taj trend se nastavio i prošle godine pošto je bilo samo 11 vozila koja su po prvi put registrovana. U takvim okolnostima ne treba da čudi da su se izdvojili samo Sarajevo i Banja sa po dvije registracije. Ovu situaciju su iskoristili Neoplan i Fiat (zahvaljujući minibusima) da ubilježe pobjedu sa po dvije registracije, a zanimljivo je da MAN nije imao ni jedne registracije. Kada govorimo o euro normama, “pobjedila” su vozila sa Euro 5/EEV motorima kojih je bilo pet, dok su ih stopu pratila vozila sa Euro 6 motorima kojih je bilo četiri. Vozila sa Euro 4 motorom je bilo samo dva, pa i ne treba čuditi da su sva pristigla vozila bila na dizelski pogon. Raspon godina proizvodnje pristiglih vozila se kretao od 2007. do 2024., a istakla se 2009. godina sa tri vozila. Na ovaj mali broj pristiglih vozila ipak raduje činjenica da je bilo dva nova vozila i to Temsa Prestij za kompaniju Senabil iz Sarajeva te Mercedes Sprinter za Euro bus iz Zvornika. Za hightlight ovog mjeseca ostavili smo kupovinu kompanije Niskogradnja Marjanović iz Prijedora, a radi se o Neoplan Skylineru N1222.
Sutra slijedi izvještaj za drugi dio godine, a vi do tada pogledajte i prvi dio galerije prinova koje su stigle u prošloj godini: