Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
BHBus Info: Minimalni oporavak autobuskog tržišta (II)
Danas nastavljamo sa prikazom situacije oko vozila koja su po prvi put registrovana u Bosni i Hercegovini tokom 2021. godine. Spomenuli smo da je naše istraživanje obuhvatilo M2 i M3 autobuse te M2G – terenske autobuse.
U prvom dijelu ste pročitali statistiku kako je izgledala prva polovica godine, a u ovom drugom dijelu ćemo opisati i drugu polovicu 2021. godine, koja je bila mnogo mnogo bolja od prve polovice. Barem statistički.
JULI
U periodu 01.07. – 31.07.2021. u BiH je stiglo 18 vozila, što je isti broj kao i prošle godine u isto doba. Gradovi koji su se istakli sa prinovama su bili Sarajevo i Zavidovići sa po tri, te Zenica i Cazin sa po dva vozila. Mercedes se ponovo izdvojio kao vodeći proizvođač pošto je imao šest vozila, a najbliži pratitelji su bili MAN sa četiri te Scania sa tri vozila. Najviše je bilo vozila sa Euro 5/EEV motorima, njih devet, pa su slijedila vozila sa Euro 4 motorima – sedam i Euro 6 – dva vozila. Ovo je već bio peti mjesec uzastopno kako nije bilo registrovanih vozila sa Euro 3 motorima što je svakako podatak za pohvalit. Pristiglih 18 vozila je napravljeno u periodu 2007. – 2014. godina, a najviše ih je napravljeno 2007. godine i to njih pet. Juli nije imao ni jedno novo registrovano vozilo, ali je zato označio dolazak VDL Future FHD2 u kompaniju Vinel iz Banja Luke te po jednog Neoplan Cityliner N1216 HD u kompanije Prevoz putnika Zavidovići i Golubić Kotor Varoš. Lijepa obnova flote se desila i u zeničkoj kompaniji Biss tours sa dva Mercedes Integra.
AUGUST
August je bio nešto lošiji od jula, pošto je stiglo 14 vozila. Najviše vozila je registrovano u Banja Luci – tri, dok su Lopare imale dva vozila. Po prvi put nakon jako dugo vremena imali smo egal, jer su po tri vozila zabilježili i MAN i Mercedes i Setra, ali opći dojam je daje Daimler ipak odnio pobjedu. Što se tiče Euro normi, vozila sa Euro 3 motorom je bilo dva, Euro 4 njih pet, Euro 5/EEV tri, dok je sa Euro 6 motorom bilo četiri vozila. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2004. do 2021. godine. August je zabilježio samo jedno novo vozilo i to Fiat Ducato u Banja Luci koje će se koristiti za potrebe prevoza djece Centra “Zaštiti me”. Od ostalih prinova, možemo istaći i MAN Lion's Coach koji je stigao u kompaniju Euro petrol oil iz Zvornika. Međutim, mjesec je definitivno obilježio dolazak Setre 516 HDH u Lončare kod kompanije Union Bričić.
SEPTEMBAR
Septembar je bio i najbolji mjesec prošle godine po registracijama vozila, jer je ubilježeno njih čak 27! Što je porast od čak 170% u odnosu na prošlu godinu ili za 17 vozila u odnosu na prošlu godinu. Istakli su se Brčko i Zavidovići sa po pet vozila, a pratila je Banja Luka sa četiri vozila. MAN je odnio tijesnu pobjedu nad Mercedesom 10-9, a pratila je Setra sa 4 vozila, čime su ponovo Daimlerova vozila bila u plusu. Od 27 vozila, njih 11 ima Euro 4 motore, šest Euro 5/EEV, pet Euro 6 i četiri Euro 3 motore. U BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2002. do 2021. godine. Isporučeno i registrovano je tri nova vozila, ali ponovo manja, jer se radi o dva Mercedes Sprintera i jednom Isuzu Novociti. Septembar je ostao u lijepom sjećanju Livnjacima koji su preuzli dva nova vozila – Mercedes Sprinter 519 i MAN Lion’s Coach, o čemu smo pisali na našem portalu.
OKTOBAR
U periodu 01.10 – 31.01.2021. u BiH je stiglo 14 autobusa, u 12 gradova, a jedino su se istakli Ljubuški i Travnik sa po dva vozila. Egal su držali Mercedes i Setra sa po tri vozila, a pratitelji su bili Neoplan i MAN sa po dva. Od ukupnog broja pristiglih vozila Euro 3 normu ima jedan autobus, Euro 4 motore ima osam vozila, Euro 5/EEV tri, dok su u oktobru u BiH stigla samo dva vozila sa Euro 6 motorom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2006. do 2019. godine, pa samim tim i nije bilo novih vozila. Ovaj mjesec je obilježila kompanija Euro petrol oil iz Zvornika sa kupovinom dva autobusa – Neoplan Cityliner N1216 HD i MAN Lion’s Coach te Halilović bus iz Kalesije sa također dva autobusa – Van Hool Acrona sa oznakama T915 i T916.
NOVEMBAR
U periodu 01.11. – 30.11.2021. zabilježen je porast uvoza i registracija vozila u BiH, pa je stiglo 24 autobusa. Sarajevo bilo dominantno sa osam registracija, dok su Kalesija, Lopare, Sokolac i Tuzla ubilježile po dvije. MAN je još jednom uspio pobjediti Mercedes i to rezultatom 9-5. Što se tiče Euro normi, izdominirala su vozila sa Euro 5/EEV motorima pošto ih je bilo 16. Potom slijede vozila sa Euro 4 normom – njih pet i vozila sa Euro 6 – njih tri. Vozila sa Euro 3 motorom nije bilo To je pokazatelj da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2006. do 2021. godine. Novembar je zabilježio i registraciju tri nova vozila – pogađate – proizvođača Mercedes i GAZ… Pošto je novembar i zimski period problematičan sa kvalitetom zraka u većini BiH, ovaj mjesec je obilježila Centrotransova flota gradskih vozila na CNG pogon koja su krenula sa radom.
DECEMBAR
Baš kao i u novembru, u periodu 01.12. – 31.12.2021. stiglo je 24 vozila. Od toga po tri vozila su zabilježili Banja Luka i Tešnj, a Sarajevo i Žepče po dva. Mercedes je završio godinu onako kako je i počeo – na prvom mjestu sa devet vozila. Prati ga MAN sa pet vozila, dok su svi ostali imali znatno manje. Ubilježena je jedna registracija vozila sa Euro 3 motorom, 11 sa Euro 4 te po šest sa Euro 5/EEV i Euro 6 motorima. Starosna dob vozila je bila od 2002. do 2021. Godine, a posebno se istakla 2009. godina sa šest vozila. Uspješnu godinu za mala vozila završila su dva nova vozila proizvođača GAZ i PAZ. Ipak, najbolje je ostalo za kraj, pa smo tako u decembru vidjeli Setre u kompanijama Sjaj Maglaj (415 GT-HD) i Europa bus Cazin (516 HD), dok je kompanija Kantić touristik iz Tešnja čekala zadnji mjesec da se ponovi sa dva troosovinska Mercedes Tourisma najnovije generacije.
Prije finalnog zaključka i trećeg dijela, pogledajte i drugi dio galerije prinova koje su stigle u prošloj godini: