Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
BHBus Info: Elektronski kočioni sistem
Pošto nam je zima pred vratima, osim poznavanja pravila o vožnji u zimskim uslovima o čemu smo već pisali, ispravan i pouzdan kočioni sistem je jako bitan. Jedan sistem – trostruka sigurnost: Elektronski kočioni sistem EBS obuhvata komponente sistema protiv blokiranja točkova (ABS) i sistem regulacije proklizavanja pogona (ASR).
Sistem protiv blokiranja točkova (ABS)
Preko senzora ABS dobija informaciju o broju okretaja svakog točka tokom kočenja i regulira pojedinačno kočioni pritisak na svakom točku. Tada je blokiranje točka spriječeno. Vozilo se kod punog kočenja po glatkom kolniku može upravljati i održava se stabilan smjer.Sistem regulacije proklizavanja pogona (ASR)
ASR spriječava mogućnost proklizavanja pogonskih točkova prilikom kretanja ili ubrzavanja. EBS-upravljački uređaj prepoznaje pomoću senzora broja okretaja točkova proklizavanje pogonskih točkova. Kod sistema regulacije proklizavanja pogona EBS može međusobno kombinirati ASR-regulaciju motora i ASR-regulaciju kočenja.
Za ASR-regulaciju motora EBS-upravljački uređaj daje signal upravljačkom uređaju motora EDC preko kompjutera za upravljanje vozilom FFR. Kod proklizavanja pogonskih točkova dolazi do smanjenja zakretnog momenta motora, a time i do proklizavanja pogona.
Za ASR-regulaciju kočenja EBS-upravljački uređaj koristi iste senzore broja okretaja točkova kao i za ABS, ali djeluje samo na pogonske točkove. Kod proklizavanja samo jednog pogonskog točka smanjuje se proklizavanje pogona kočenjem proklizavajućeg kotača, a diferencijal predaje preostali pogonski moment drugom točku prijanjanjem na tlo.
Prednosti
– Kočenje fizikalno maksimalno mogućom kočionom snagom u kraćem vremenu reakcije i zbog toga smanjenje puta kočenja već i kada se papučica ne pritisne do kraja
– Kontrolirano kočenje sa velikom stabilnošću u vožnji i sposobnošću upravljanja i kod kočenja u nuždi i time najveća sigurnost kod kočenja i po različito hrapavom kolniku
– Očuvanje guma, jer se gume troše ravnomjerno iznad oboda.
– Bolja kontrola proklizavanja na skliskoj podlozi kao što su led, snijeg, makadam ili mokri kolnik od kamenih kocki
– Povećana sigurnost u vožnji, jer se zadnji dio ne zanosi u slučaju iznenadnog gubitka prijanjanja
– Spriječeno je intenzivno trošenje guma njihovim proklizavanjem