BHBus Info: Alkolok

Prethodnih godina, ali u 2018. posebno, imali smo prilike da vidimo u velikom broju vozila koja su uvezena iz inostranstva jedan malo čudan uređaj koji je odskakao od ostale instrument table. Radi se o alkolok uređaju, a šta je taj uređaj, kako radi i kako poboljšava sigurnost putnika i ostalih učesnika u saobraćaju pročitajte u redovima ispod.

Ukratko rečeneno – Alkolok je uređaj koji ne dozvoljava startovanje vozila, ukoliko je osoba pod dejstvom alkohola. To znači da ovaj uređaj spriječava pijane vozače ili vozače sa povećanim brojem promila u krvi da upravljaju vozilima. Iako ima više proizvođača ovih uređaja, svi se svode na isti princip. Da bi mogao da pokrene motor, vozač najprije mora da puhne u alkometar u okviru ovog uređaja i u promilima dokaže da nije u pripitom stanju. Alkolok za određivanje količine alkohola je povezan sa imobilizatorom i ako je nivo alkohola iznad dozvoljenog, imobilizator blokira paljenje vozila.

Postavke alkoloka se mogu prilagoditi zahtjevima kompanije, npr. s obzirom na promjenu smjene ili dnevni red vožnje i mjenjanja vozača. Ako rad zahtijeva brzu promjenu vozača, kao što je slučaj, primjerice s autobusima u velikim gradovima, uređaj se može programirati tako da se ispitivanje može obaviti u najkraćem mogućem roku bez ponovnog pokretanja vozila.

Pošto smo mi prilično dosjetljiv narod, odmah su se javile teorije i pitanja kako bi se alkolok mogao prevariti. Međutim, alkolok se može postaviti u vozilo na način da samo vozač može da dohvati aparat, što bi spriječilo ostale ljude u vozilu da učestvuju u prevari alkolok uređaja.

Postoji i EU kod za vozačku dozvolu, 69, koji pokazuje da je vozač obavezan da koristi alkolok u vozilu. EU priprema direktivu po kojoj bi ubuduće sva nova vozila bila opremljena alkolok tehnologijom. Od 1. augusta 2011. u Finskoj je alkolok obavezna oprema u školskim autobusima i vozilima za prevoz djece u svakodnevnom saobraćaju.

U Ujedinjenom Kraljevstvu i Sjevernoj Irskoj nema državnih propisa o ovom uređaju. Ipak, najveći britanski prevoznik British National Express je instalirao ovu opremu na sve nove autobuse, nakon jedne tragične nesreće, i trenutno oko 1700 autobusa je opremleno alkolokom. Slično je i u Irskoj, gdje je ova oprema postavljena u već dosta vozila.

Vožnja u alkoholiziranom stanju je odgovorna u Francuskoj za 31% svih smrtnih slučajeva u saobraćaju. U oktobru 2009. godine izdana je direktiva kojom se od 1. januara 2010. godine u svim novim školskim autobusima zahtijeva instalacija alkolok uređaja (Francuski: éthylotest anti-demarrage (EAD)). Od 1. septembra 2015. godine, svi postojeći školski autobusi moraju također biti opremljeni ovim uređajem.

Tokom 2010. godine Volvo je svim kupcima u Švedskoj ponudio popust za ugrađivanje ove opreme, koju je Volvo patentirao kao Alcoguard, na svoja vozila. Rezultat akcije je taj da je četvrtina svih novih Volvo kamiona prodana sa instaliranim Alcoguard sistemom.

Osim toga, od kraja 2012. godine instalacija ovih uređaja u školske autobuse je obavezna, tako da danas 95% autobusa u Švedskoj ima ovaj uređaj, a u Norveškoj 100%.

Naknadna ugradnja je moguća za gotovo sva motorna vozila. Troškovi ugradnje u Njemačkoj koštau između 1000 i 2000 eura, dok u Švicarskoj to košta oko 1300 do 1500. Osim toga, postoje i trajni troškovi servisiranja uređaja, koji su – ovisno o modelu – svakih šest do dvanaest mjeseci.

 

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1927