Berlinski BBG kupio šest Van Hool A12 autobusa na vodik

Share your love

U okrugu Barnim sjeveroistočno od Berlina, kompanija Barnimer Busgesellschaft mbH (BBG) je jedan od posljednja tri njemačka trolejbuska operatera (ostali su Eberswalde, Esslingen i Solingen). BBG upravlja trolejbuskim saobraćajem i u okružnom gradu Eberswalde, dok u Bernauu obavlja gradski prevoz gdje se oslanja na električni pogon za svoje autobuse. Zbog toga je krajem augusta pušteno u rad šest autobusa proizvođača Van Hool A 12 LF FC za gradske linije u Bernauu.

Naziv modela potiče od A=Autobus, 12=dužina u metrima, LF=Low Flor (niski pod) i FC=Fuel Cell (goriva ćelija). Iz BBG-a naglašavaju da vozila već pripadaju četvrtoj generaciji autobusa na vodik iz Van Hool-a i da dolaze od proizvođača koji ima dosta iskustva s ovom tehnologijom. Primopredaja je obavljena u prisustvu gradonačelnika Bernaua Andréa Stahla, ministra infrastrukture i državnog planiranja Brandenburga Guida Beermanna, administratora okruga Daniela Kurtha, generalnog direktora BBG-a Franka Wrucka i Thomasa Barkmanna iz dobavljača vodika Enertrag.

Vozila su raspoređena u BBG depou u Bernauu. Oni rade na vodiku, koji reaguje sa kiseonikom u vazduhu u gorivoj ćeliji. Tako se proizvodi električna energija koju autobus zatim koristi za vožnju potpuno bez emisija. Nema izduvnih štetnih gasova, a jedini produkt je vodene para, pa čak i to rijetko i u “homeopatskim dozama”.

Van Hool A12 LF FC dugačak je 12.225 mm, širok 2.550 mm i visok 3.400 mm. Van Hool navodi unutrašnju visinu od 2.300 mm. Međuosovinsko rastojanje je 5.790 mm, a autobus može biti opremljen sa maksimalno 41 sjedištem. Da bi čišćenje unutrašnjosti bilo što jednostavnije, sjedišta su postavljena na bočni zid i nisu pričvršćena za pod.

Tip gorive ćelije FC Move HD ima snagu od 70 kW, dolazi od kanadskog proizvođača Ballard, koji je svjetski lider u oblasti gorivih ćelija i sa kojim Van Hool na ovome sarađuje više od deset godina. Pogonska električna energija se napaja iz motora s permanentnim magnetom PEM 2016 iz Siemensa, koji isporučuje 160 kW snage na put. Baterije za autobus dolaze iz Actie i imaju kapacitet od 24 kWh. Interakcija ovih pogonskih elemenata daje vozilu domet od preko 500 kilometara.

Vodik se skladišti u autobusima u bocama pod pritiskom napravljenim od kompozitnog sintetičkog materijala na krovu. U potpunosti napunjen gorivom, autobus ima 36 kilograma vodika, a troši 7 kilograma svog “goriva” na 100 kilometara. Vodik kojim autobusi voze isporučuje Enertrag SE iz Schenkenberg-Dauerthal u Brandenburgu. Enertrag istovremeno isporučuje 1.000 kilograma vodika, koji BBG skladišti u svom sistemu rezervoara proizvođača Wystrach. Sastoji se od jednog fiksnog i dva mobilna kontejnera. Kada su boce pod pritiskom potpuno prazne, potrebno je desetak minuta da se napuni autobus.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1927