Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Autotrolej pobijedio Mercedes: Riječki prijevoznik uspješno okončao višegodišnji sudski spor
Vozni park Autotroleja iz Rijeke bogatiji je za deset novih zgobnih autobusa marke Mercedes, nakon što je riječki gradski prevoznik postigao nagodbu u višegodišnjem sporu sa kompanijom EvoBus GmbH, nositeljem proizvodnje za Mercedes, pokrenutom zbog deset neispravnih autobusa isporučenih Autotroleju još 2009. godine.Novi Mercedesi tipa Conecto G, s dizelskim motorima, već su u saobraćaju riječkim ulicama, a nagodbom je završena trakavica, započeta još 2008. godine, za mandata direktora Ćirila Jurišića, kada je Autotrolej, posredstvom Eurolinea, tadašnjeg Mercedesovog zastupnika za Hrvatsku, nabavio deset zglobnih autobusa tipa Citaro. Vozila koja su trebala biti ponos Autotrolejeva voznog parka, budući da je bila riječ o prvim niskopodnim klimatiziranim autobusima u Rijeci, postala su uskoro po isporuci uzrok velikih glavobolja, zbog brojnih kvarova i nedostataka. Da stvar bude gora, u međuvremenu je došlo i do poslovnog kraha Eurolinea, pa Autotrolej nije mogao ostvariti ni pravo na popravke u garantnom roku, zbog čega je do konca 2012. godine svih deset autobusa završilo izvan upotrebe, a tadašnji direktor Željko Smojver, u dogovoru s gradskom upravom, odlučio je pokrenuti sudski spor pred Trgovačkim sudom u Rijeci, protiv proizvođača EvoBus, tražeći postupanje u garantnom roku, te isporuku deset novih autobusa.
Smojver je tada isticao kako se na svih deset autobusa pojavljuju isti kvarovi i nedostaci, te izrazio sumnju kako cijeli kontigent nije bio izrađen u skladu sa standardima njemačkog proizvođača, niti izdanim deklaracijama. Autotroleju je ovaj slučaj, osim nemogućnosti korištenja novih autobusa, prouzročio dodatne troškove, jer je deset dotrajalih autobusa, koje su Mercedesi trebali zamijeniti, moralo biti nanovo registrirano i osigurano, s velikim troškovima održavanja, zbog starosti vozila.
Iako su se u EvoBusu, prema tadašnjim tvrdnjama Smojvera i gradonačelnika Vojka Obersnela, oglušivali na njihove pozive da se omogući ostvarivanje prava iz garancije, na koncu je ipak postignuta nagodba, prema kojoj je njemački proizvođač Autotroleju isporučio deset potpuno novih autobusa, po znatno sniženoj cijeni, pa je svaki od autobusa, prema odgovoru Autotroleja na naš upit, plaćen nešto više od trećine od pune cijene.
Ukupna tržišna vrijednost novih vozila je dva miliona i 970 000 eura, odnosno 297 000 eura po vozilu. Sudskom nagodbom nova će vozila u konačnici Autotrolej stajati milion i 278 000 eura, odnosno 127 800 eura svako, ističu iz Autotroleja, uz napomenu kako su sredstva za financiranje osigurana putem kreditnog zaduženja.
Također, naglašavaju kako se zglobni autobusi tipa Mercedes Citaro, kakvi su nabavljeni 2009. godine, više ne proizvode, pa su nagodbom nabavljeni autobusi tipa Mercedes Conecto G. Osim što su desetak godina mlađi, novi autobusi, ističu iz Autotroleja, i ekološki su prihvatljiviji, jer ispunjavaju Euro 6 normu, za razliku od vozila zbog kojih je pokrenut sudski spor, a koja su zadovoljavala Euro 4 normu.
Novi autobusi, popularne harmonike, kapaciteta su prijevoza do 160 putnika, svi su opremljeni klima uređajima i video-nadzorom, a riječ je o niskopodnim autobusima, s uređajima za spuštanje na nivo autobuskog stajališta. Proizvedeni su u tvornici Mercedes-Benz u turskom Hoşdereu, koja posluje od 1994. godine, kao jedna od najvećih fabrika te vrste u Europi.
izvor:novilist.hr