Atina planira da zamjeni trolejbuse sa električnim autobusima

Share your love

Prema izvještajima lokalnih medija, grčko Ministarstvo infrastrukture i transporta priprema se za penzionisanje trolejbuske mreže koja opslužuje Atinu i Pirej nakon više od sedam decenija neprekidnog rada. Ovaj potez uključuje ne samo povlačenje preostalih 130 trolejbusa, već i demontažu nadzemne električne infrastrukture koja ih napaja.

OASA (Organismos Astikon Sygkoinonion Athinon) ima za cilj da do 2027. godine zamijeni trolejbuse sa 100 novih autobusa na električnu energiju, dok nacionalni plan nabavke predviđa dodavanje do 250 električnih autobusa u Atinu u narednim godinama. Yutong u međuvremenu isporučuje 250 jedinica u zemlji.

Trolejbuski sistem, prvobitno uveden 1949. godine i značajno proširen u poslijeratnim godinama, postao je zaštitni znak javnog prevoza u Atini. Sistem, kojim su sukcesivno upravljali EIS, ILPAP, a kasnije OSY S.A. u okviru Organizacije za gradski prevoz Atine (OASA), vremenom se razvio i uključio vozila sa dva načina rada, sposobna za rad i na žici i van nje. Uprkos ovim naporima, prosječna starost voznog parka premašila je 20 godina, a mnoge jedinice – uključujući modele Neoplan i Van Hool uvedene 1999. godine – suočavaju se sa sve većim izazovima u pogledu pouzdanosti i održavanja.

Lokalni mediji ističu da su rezervni dijelovi sve rijeđi i skuplji, što doprinosi dugim ciklusima popravki i smanjenoj dostupnosti usluga. Prosječni operativni troškovi procjenjuju se na 4,06 eura po kilometru, što navodno čini trolejbuse najskupljim načinom prevoza koji trenutno funkcioniše u Grčkoj. Štaviše, kaže se da je produktivnost voznog parka znatno ispod očekivanja, a stvarni pređeni kilometri godišnje procjenjuju se na 75% ispod cilja. Kašnjenja i prekidi u saobraćaju, posebno tokom vršnih perioda, postali su stalan problem.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2296