Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Italijanski lučki grad Ancona je važna trajektna luka na Jadranskom moru i, sa svojim historijskim starim gradom, atraktivna turistička destinacija. U gradu trenutno živi otprilike 99.000 ljudi.

Od 1949. godine, bivša tramvajska linija zamijenjena je trolejbuskom mrežom, koja se u svom vrhuncu sastojala od pet linija unutar grada i nezavisno upravljane međugradske linije do Falconare. U 1970-ima, ova mreža je svedena na glavnu liniju 1, ali čak i tamo su se trolejbusi često koristili samo u određenim vremenskim periodima, npr. u jutarnjoj špici, a ne tokom ljetnih praznika. To se dešavalo mnogo godina sve dok – kao produžetak – nova kombinovana linija 1/4 nije počela sa radom 2006. godine. Stariji trolejbusi Menarini iz 1980-ih zamijenjeni su novim kupovinama 2013/14 i radilo se o tri zglobna autobusa Solaris/Kiepe Trollino 18, a transportna kompanija Conerobus nabavila je šest dvoosovinskih trolejbusa AnsaldoBreda F122 iz Nancyja, koji su proizvedeni 2001. godine, ali nikada nisu korišteni. Nakon nekoliko prilagođavanja, oni saobraćaju u Anconi od 2014. godine.
Uprkos ovim ulaganjima, trolejbuski prevoz je uglavnom ostao ograničen na radne dane, a broj vozila u upotrebi je ostao mali. Čak i danas, trolejbusi se koriste samo u vrlo ograničenoj mjeri: samo 1-3 vozila voze u jutarnjim satima do podneva – jer nema dovoljno obučenih vozača za više. U svakom slučaju, nisu svih 9 dostupnih vozila u funkciji, što bi bilo potrebno za potpuno električnu flotu na trenutno jedinoj liniji 1/4. Samo tri zglobna vozila Solaris su spremna za vožnju, a od 6 dvoosovinskih vozila Ansoldo, samo jedno, i to trolejbus gbr 016, je u funkciji. Ostala su dugo parkirana u depou zbog predstojećih popravki. Zapravo, nabavka rezervnih dijelova za ovu vrstu tramvaja je prilično teška i dugotrajna. Kupovina pojedinačnih, gotovo identičnih tramvaja iz Napulja, gdje su dostupni u velikom broju (87+3 jedinice), ali se koriste samo u ograničenoj mjeri, mogla bi biti razumna alternativa.

Uprkos ovom izuzetno ograničenom radu, sada se nabavlja šest novih vozila, i to zglobna vozila marke Škoda sa nadogradnjama marke SOR, koja će biti opremljena snažnim vučnim baterijama i bit će isporučena od 2026. godine. Uglavnom će se koristiti na budućoj Obilaznoj liniji 2, koja će povezivati željezničku stanicu, lučko područje, stari grad i trg Piazza Cavour i trg Piazza Ugo Bassi.
Neophodni radovi na nadzemnim vodovima su ovdje uglavnom završeni, a linija će koristiti dio pristupne ceste depoa, a nova vozila će na nekim dionicama raditi na baterije. Projekat podržava centralna vlada u Rimu, koja pokriva značajan dio investicionih troškova od približno sedam miliona eura.
Ancona bi u budućnosti mogla još više koristiti svoju mrežu nadzemnih vodova bez većih ulaganja: sve što bi bilo potrebno je nabavka dodatnih trolejbusa na baterije, koji bi se mogli koristiti na raznim postojećim autobuskim linijama koje se obavljaju sa dizelskim autobusima i koje već prolaze ispod postojećih nadzemnih vodova na dužim dionicama. Opsežna elektrifikacija gradske autobuske mreže bi se tako mogla postići brzo i efikasno uz razumnu cijenu.