Aerodrom Keln-Bon oslanja se na potpuno električne zglobne autobuse MAN-a

Share your love

Keln-Bon je prvi njemački aerodrom koji je pustio u rad tri potpuno električna zglobna autobusa marke MAN. Električni Lion's City 18 E autobusi dovoze putnike od terminala do aviona koji se ukrcavaju ili odatle preuzimaju putnike. Osim toga, aerodrom je pustio u rad ukupno sedam hibridnih autobusa MAN Lion's City.

Postoji veliki broj održivih aktivnosti na aerodromu Keln-Bon, zbog čega aerodrom sve više koristi e-vozila. MAN Lion's City 18 E prvi su potpuno električni autobusi marke MAN koji su krenuli sa radom na njemačkom aerodromu. “Za nas je kupovina zglobnih električnih autobusa još jedan važan korak na putu mobilnosti prihvatljivog za klimu”, kazao je Thilo Schmid, izvršni direktor aerodroma Keln-Bon.

Potpuno električni autobusi će se koristiti na pistama i prevozit će putnike od terminala do aviona prije nego što polete ili ih pokupe iz aviona nakon što slete. Aerodrom je takođe pustio u rad sedam zglobnih autobusa sa MAN EfficientHybrid tehnologijom. “Veoma smo zadovoljni što je isporuka tri vozila na aerodrom Keln-Bon premijerna pošto su to prvi MAN zglobni autobusi sa električnim pogonom na nekom njemačkom aerodromu. To pokazuje da naši e-autobusi imaju visok nivo tržišne prihvaćenosti i da su se dokazali u praktičnoj upotrebi”, objasnio je Christoph Huber, izvršni direktor MAN Truck & Bus Deutschland GmbH.

Zbog velikog prostora, 18-metarski električni autobusi MAN Lion's City 18 E posebno su pogodni za operacije sa povećanim transportnim zahtjevima. Potpuno električni zglobni autobusi pokreću dva centralna elektromotora na drugoj i trećoj osovini. Za baterije, MAN koristi tehnologiju ćelija zrele litijum-jonske (NMC) baterije iz modularnog sistema Grupe. Na krovu autobusa postavljeno je ukupno osam baterija. Ovo ima prednost što se baterije nalaze izvan zadnjeg dijela, što je podložnije sudaru i lakše im je pristupiti za servis. Električni pogon je uočljiv i u unutrašnjosti vozila: izostavljanje tornja motora omogućava četiri dodatna sjedišta pored svetlosnog zadnjeg dijela.

U slučaju sedam hibridnih autobusa sa MAN EfficientHybrid tehnologijom, robustan elektromotor bez habanja, koji je ugrađen u pogon između motora i mjenjača, je glavna komponenta u smislu efikasnosti. Ovo koristi energiju kočenja, čime se rasterećuje dizel motor i smanjuje emisija i potrošnja goriva. Prilikom kretanja ili kočenja, starter generator radilice radi kao generator (alternator) i obrnuto kao starter. Ovo štedi dodatno gorivo i istovremeno poboljšava udobnost vožnje.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1929