Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


VDL je odlučio da koncentriše svu proizvodnju gradskih autobusa u svojoj novoj fabrici u belgijskom Roeselareu, dok će lokacija u Valkenswaardu u Holandiji nastaviti samo s proizvodnjom viskopodnih autobusa. Prema članku Stijna Decocka objavljenom u lokalnim novinama De Standaard, ovaj potez bi podrazumijevao gubitak 60 radnih mjesta u Holandiji i neobnavljanje 250 privremenih ugovora, bez planiranog novog zapošljavanja u Flandriji.

Nakon bankrota Van Hoola i finansijskih problema Ebusca, VDL je sada posljednji značajan proizvođač u regiji Beneluksa. Grupa sa sjedištem u Eindhovenu investirala je 40 miliona eura u novu fabriku u Roeselareu, otvorenu u aprilu 2024. godine i posebno dizajniranu za električne gradske autobuse.
Prema De Staandardu, VDL je izjavio da lokacija mora preći sa sistema rada u jednoj na sistem rada u dvije smjene, isporučujući 800 jedinica godišnje, kako bi dostigla nulu u smislu profitabilnosti. Trenutno, narudžbe održavaju linije u pokretu, iako ne u potrebnom obimu. Predstavnik sindikata Yves Allewaert (ABVV) izjavio je za novine: „Imamo dovoljno narudžbi da fabrika radi u narednim mjesecima, ali bi bilo potrebno više rada da bi zaista bila profitabilna.“
VDL-ovo prisustvo u Belgiji uključuje i Koningshooikt, bivšu lokaciju Van Hoola koja sada zapošljava oko 250 ljudi. Aktivnosti tamo se kreću od inženjeringa i isporuke dijelova do popravki. Prema riječima Peggy Schuermans iz ACV-a, VDL je signalizirao namjeru da ojača Koningshooikt, a očekuje se da će se inženjering za autobuse premjestiti iz Valkenswaarda. Kompanija navodno također pregovara o kupovini dijela zemljišta koje trenutno iznajmljuje od stečajnih upravnika Van Hoola.

Restrukturiranje naglašava šire tenzije unutar porodične grupe. Autobuska divizija godinama posluje s gubitkom, što je također jasno iz rezultata za 2024. godinu, ali predstavlja samo dio aktivnosti VDL-a, koji, kako kaže De Staandard, “sada uglavnom zarađuje kao dobavljač za ASML”, holandsku kompaniju koja dizajnira i proizvodi napredne fotolitografske mašine neophodne za proizvodnju najnaprednijih poluprovodnika na svijetu. Od smrti osnivača Wima van der Leegtea 2023. godine, njegov sin Willem nadgledao je bolno restrukturiranje, uključujući zatvaranje Nedcara, posljednje fabrike automobila u Holandiji.
Ono što se pojavljuje je slika industrijske grupe koja pokušava pomiriti zapadnoevropske troškove s konkurentskim okruženjem kojim dominiraju jeftiniji istočnoevropski i kineski igrači. Roeselare možda jeste primjer, ali pravo pitanje je da li se model može dovoljno brzo skalirati da osigura budućnost VDL-ove autobuske divizije.