Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama



Novi članak iz sekcije “EKSKLUZIVNO”, novi članak o novim autobusima i novi članak o MAN autobusima. MAN autobusi se još jednom pokazuju i dokazuju kao bestseleri na našem tržištu i suvereno čuvaju prvo mjesto po prodanim primjercima već nekoliko godina uzastopno. U tome im je svakako pomogla i isporuka četiri nova MAN autobusa cazinskoj kompaniji Europa bus. Novi Cazinski MANekeni su model Lion's Coach C/2 ili R10, kako vam je draže i svi su u kompletno istoj opremi i specifikaciji.
Novi autobusi za Europa bus imaju najnoviju generaciju MAN motora snage 353 kW/480 KS i ispunjavaju Euro 6E normu ispušnih gasova. Upareni su sa automatiziranim 12-brzinskim mjenjače MAN TipMatic uz dodatak ZF intardera. Vozila su u texas grey boji, koja je apsolutni hit među autobuskim prevoznicima i ove godine, koja je dodatno naglašena sa aluminijumskim felgama i LED vanjskim osvjetljenjem. Bočna stakla su potpuno zatamnjena, a poklopac motora je u standardnoj crnoj boji baš kao i poklopci retrovizora. Vrata imaju centralnu bravu i imaju opciju daljinskog otvaranja. Druga vrata imaju i video nadzor, a kamera je instalirana i pozadi vozila za lakšu vožnju unazad. Zvučni signal kod vožnje unazad je s noćnim (tišim) modusom. Po nazivu modela vidimo da se radi o 13-metarskoj izvedbi na dvije osovine, što znači maksimalni prtljažni kapacitet koji iznosi 13,2 m3 uključujući police za ručnu prtljagu. Kada smo spomenuli kapacitete, da spomenemo da vozila imaju i maksimalni kapacitet rezervoara za gorivo koji iznosi 705 litara uz rezervoara od 60 litara za AdBlue.

Kočioni sistem čine elektronski sistem kočnica (EBS) s ABS, ASR i ESP sistemima, EVBec visoko učinkovita motorna kočnica elektronski regulirana i elektronska parkirna kočnica na instrument tabli. Elektronski reguliran je i sistem zračnog ovjesa za veću udobnost (VASC). Multifunkcionalni kožni volan će svakako da olakša vožnju vozaču sa ergonomski postavljenim prekidačima i dodatnim opcijama, a jedna od njih je i MAN SmartSelect o kojoj smo detaljnije pisali u prethodnim člancima. Radno mjesto vozača je urađeno u LED rasvjeti, a LED noćna rasvjeta je i unutar putničkog dijela. Radni prostor karakterište i novi 12-inčni digitalna instrument tabla na domaćem jeziku. Pored njega tu je i 7-inčni displej u boji koji je jednostavan i pregledan te pruža prikaz bitnih medijskih funkcija.
Vozilo posjeduje i niz najnovijih sigurnosnih sistema koji će zaštiti kako vozačku posadu i putnike, tako i ostale učesnike u saobraćaju. Jedna od tih stavki je i sistem za otkrivanja i gašenja požara u prostoru. Standardni sistemi su i ESP – elektronski sistem stabilnosti, Asistent za kočenje u nuždi (EBA – Emergency brake assist) i Sistem za upozoravanje na napuštanje vozne trake (LGS – Lane guard system). Od novih sistema propisanih evropskim direktivama, a koje su poznate kao General Safety Regulation 2 (GSR2) tu su: Nadzor pritiska u gumama uz prikaz temperature (TPM), MAN Attention guard sustav (sustav prepoznavanja umora vozača), Pomoć pri skretanju sa upozoravajućom LED svjetlosnom trakom na B-stubu, Sistem za upozoravanje na sudar i Sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova.

Kapacitet iznosi 57+1+1 sjedišta što je i maksimum za ovaj model. Radi se o Kiel ComfortLine BasicPlus sjedištima koja su uređena u tamnoj nijansi da se upotpuni vizuelni izgled vozila. Sjedišta imaju sigurnosni pojas u dvije tačke vezanja, preklopne naslone za ruke, podesive naslone sjedišta i bočno izmicanje sjedišta prema hodniku. Naravno, MAN logo je ušiven na naslon svih sjedišta. Multimedijalni sistem čini Multi Media Coach Advanced (7” touch screen displej, navigacija, AUX-in i USB priključci), kartica za navigaciju, Bluetooth funkcija za spajanje 2 mobitela te mikrofon za vozača, koji se nalazi na njegovom sjedištu i mikrofon za suvozača na B-stubu. Reprodukcija video sadržaja se obavlja preko dva LCD monitora od 19-inča koji su smješteni u prednjem dijelu i na srednjem dijelu kod toaleta.
Od ostalih prednosti i opreme koje ovi autobusi donose možemo istaći: inverter 24/230V i nekoliko utičnica raspoređenih po vozilima, tepih na vozačkom i suvozačkom mjestu te u hodniku i na stepenicama, frižider u prednjem dijelu, Konvekta klima uređaj i dodatni grijač Spheros Thermo 350, digitalni sat integriran u plafon naprijed s prikazom vanjske temperature i toalet. Sva vozila su isporučena, a prva dva su već počela sa radom.
Ekipa portala BHBus.ba kompaniji Europa bus želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilom!












































