Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Dodatni ekološki Solaris autobusi za domaće kompanije
MZK Konin, gradski prevoznik, preuzeo je svoj prvi autobus na vodik Solaris Urbino 12 hydrogen. Inače, ovo je i prvo ovakvo vozilo isporučeno u Poljskoj. Vozilo će u Koninu radnim danima i subotom preći oko 300 kilometara, a nedjeljom i praznicima oko 200 kilometara. Autobus na vodik bit će raspoređen na autobuskim linijama 50, 52, 54, 56 i 59. Točenje goriva će se odvijati na namjenskoj mobilnoj benzinskoj stanici koja se nalazi u prostorijama elektrane ZE PAK S.A. u Koninu.
“Ekonomija vodika postaje oblast u koju se uključuje sve više sektora: avijacija, željeznica, industrija, energetika i stanovanje. Naša kompanija je krenula u ovaj perspektivni pravac prije nekoliko godina, a dani kao što su današnji su naša najveća nagrada i dokaz da naši projekti postaju stvarnost. Danas grad Konin otvara novo poglavlje u historiji javnog prevoza u Poljskoj, poglavlje koje sadrži najsavremenija vozila javnog prevoza na vodik”, rekao je Javier Calleja, izvršni direktor Solaris Bus & Coach. “Nesumnjivo da su autobusi opremljeni vodikovim gorivnim ćelijama budućnost javnog prevoza. Budućnost koja danas postaje stvarnost u Koninu. Hrabro, ali i potpuno svjesni naše odgovornosti, počinjemo ‘ovdje i ‘sada’ ovaj projekt, jer brojni operateri i vlasti odgovorne za javni prevoz u Poljskoj čekaju da uče iz našeg iskustva”, rezimirala je Magdalena Przybyła, izvršna direktorica MZK Konin.
Prema prognozama, nekoliko stotina autobusa na vodik će u narednih nekoliko godina krstariti ulicama širom Poljske. Gradsko područje Gornje Šleske objavilo je namjeru da kupi 20 autobusa ovog tipa, dok se grad Poznanj obavezao da će kupiti 25 takvih vozila, a Krakov do 150 jedinica. Isporukom ovog autobusa počela je vodonična revolucija u Poljskoj i Konin je postavio nove standarde za planiranje i upravljanje voznim parkom gradskih autobusa. Solaris već više od 20 godina ulaže u razvoj tehnologija nulte emisije. Jedna od njih su vodonične gorivne ćelije. Solaris autobusi opremljeni ovom tehnologijom su zapravo električna vozila, s razlikom što umjesto energije pohranjene u baterijama koriste električnu energiju proizvedenu u vozilu iz vodika.
Novi niskopodni autobusi bez štetnih emisija, na potpuno električni pogon, uskoro će voziti ulicama u Krakova. Predstavnici operatera MPK Kraków i Solaris Bus & Coach potpisali su ugovor za isporuku 20 e-autobusa: 7 električnih Urbino 18 i 13 električnih Urbino 12. Ovi novi e-autobusi će ojačati gradski vozni park od 76 Solaris autobusa bez emisija, od kojih su neki izašli na ulice grada još 2016. godine. Ugovor je vrijedan više od 14,5 miliona eura.
Više od polovine ove investicije sufinansira Nacionalni fond za zaštitu životne sredine i vodoprivredu. Sistem za skladištenje energije u novim autobusima će se sastojati od Solaris High Energy baterija ukupnog kapaciteta od skoro 300 kWh u jedinicama od 12 metara i od preko 400 kWh u zglobnim Urbino vozilima. Štaviše, svaki autobus će biti, u smislu konstrukcije, prilagođen i za punjenje pomoću utičnice i za punjenje preko pantografa. Kako bi se povećala efikasnost vozila i dodatno smanjila potrošnja energije, pogonski sistem u oba modela koristi inovativnu SiC tehnologiju, tj. korištenje kola baziranih na silicijum karbidu. Kraći autobusi će imati prostor za 81 putnika, dok će zglobni autobusi moći primiti 141 putnika. Svi sistemi i uređaji ugrađeni u vozila će se napajati isključivo električnom energijom. Dodatna oprema će uključivati npr. kompletan sistem video nadzora, sveobuhvatan sistem informisanja putnika, klimatizaciju, USB priključke i sistem električnog grijanja. Štaviše, električni autobusi Urbino namijenjeni Krakovu imat će inovativni sistem AVAS (Sistem za uzbunu vozila) koji će upozoriti pješake na prisustvo ovih nevjerovatno tihih električnih vozila.
Solaris je evropski lider u proizvodnji i prodaji ekološki prihvatljivih autobusa i najveći proizvođač električnih i autobusa na vodik u Evropi. Brend je prisutan u Krakovu već četvrt stoljeća. Za to vrijeme proizvođač je na ulice ovog živopisnog grada doveo skoro 550 vozila. Ono što je važno, lavovski dio njih ima pogone s nultom emisijom. Štaviše, u junu ove godine lokalni operater MPK Kraków započeo je probe Solarisovog najinovativnijeg vozila, autobusa na vodik Urbino 12.