Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Metro Mondego: Stižu Zhongtong električni autobusi za BRT sistem u Coimbri
U portugalskom univerzitetskom gradu Coimbri godinama se radi na izgradnji linije za brzi autobuski prevoz (BRT-Bus Rapit Transit) sa gradskom dionicom i dugom međugradskom linijom – označene kao Metrobus Mondego. Međugradska linija na pretežno odvojenoj trasi sa jednom trakom stvorena je pretvaranjem regionalne željeznice, takozvane Ramal da Lousã u Serpins, koja je zatvorena 2010. godine. Postojaće i veza u unutrašnjosti grada. Cijeli sistem je prvobitno bio zamišljen kao laki željeznički sistem, ali su razlozi troškova doveli do odluke da se nakon godina stagnacije implementira kao BRT rješenje.
Građevinski radovi u urbanom području su sada dobro odmakli, tako da se konačno može očekivati otvaranje prve dionice 2025. godine. Planirano je ukupno 42 kilometra BRT transe sa 42 stanice. U centru grada, prosječni razmak između stanica je 490 metara, a električni autobusi voze svakih pet minuta u vršnim terminima.
Trenutno postoje kašnjenja u isporuci 35 električnih zglobnih autobusa naručenih od kineskog proizvođača Zhongtong. Prva vozila trebala su stići u decembru prošle godine, ali se sada očekuje da stignu u Portugal u narednim sedmicama. Riječ je o zglobnim trambusima od 18,5 metara s baterijom od 257 kWh. Vozila će se puniti na šest punjača duž linije, a imat će i punjenje preko noći u depou. Autobusi će moći da prime 135 putnika, od kojih će 54 biti sjedeća. Međutim, prema prvim procjenama kada vozilo bude imalo puni kapacitet putnika ipak će biti malo skučen prostor.
Iako je prvobitno bilo planirano da se naruče i solo i zglobni električnih autobusi od toga se odustalo pa je naručeno 35 identičnih zglobnih električnih autobusa. Coimbra troši 40,5 miliona eura na nova vozila, uključujući infrastrukturu za punjenje. Vrijedi napomenuti da je još 48 Zhongtong električnih autobusa naručio operater javnog prevoza u Portu STCP.
Rad trolejbusa koji je privremeno obustavljen u martu 2021. godine zbog radova na putu, još nije nastavljen, iako postojeća mreža dalekovoda predstavlja gotovo idealnu osnovu za najmodernije ‘In-Motion Charging’ (IMC) operacije u brdovitom gradu. Nasuprot tome, opcija uvođenja autobusa na gorive ćelije, o kojoj se trenutno raspravlja, teško da se može smatrati razumnom alternativom po ovom osnovu. U martu 2024. godine, međutim, 10 novih električnih autobusa turskog proizvođača Otokar počelo je sa radom u opštinskom transportnom preduzeću Serviços Municipalizados de Transportes Urbanos de Coimbra (SMTUC).