Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
MAN Swimbus u Hamburgu
Da li je to brod? Ili je to autobus? Gledajući novi Hafencity Riverbus u Hamburgu, to je zapravo malo oboje. Upravo ta kombinacija je idealna za lučki grad na rijeci Elbi, jer se velika većina njegovih turističkih atrakcija nalaze se na ili u blizini vode. Tako ova nova atrakcija vješto kombinira ture i po vodi i po asfaltu.
Na kopnu, ovo vozilo radi kao normalni autobus te ima ugrađene čak i STOP tastere. Ne zato što će zapravo stvarno stajati na stanicama, nego zato što je to bio uslov da ovo neobično vozilo dobije dozvolu za rad. Kao vlasnik prvog amfibijskog autobusa u Njemačkoj, Fred Franken je morao u mnogo prilika da bude pionir u radu. Trebalo je četiri godine prije nego što je početna ideja konačno postala stvarnost. Dobijanje dozvola predstavljao je u stvari najveći izazov, pošto njemački saobraćajni zakon ne predviđa amfibijska vozila.
“Ideju za ovu vrstu projekta imao sam još prije 18 godina”, objašnjava Franken. “Tada sam vidio slične atrakcije u Singapuru i bilo je odmah jasno da nešto tako definitivno moramo imati u Hamburgu”.Ispod vodootporne karoserije nalazi se MAN kamionska šasija, a karoseriju je urađena od strane jedne mađarske kompanije. Još jedan izazov nastaje kada je u pitanju održavanje. “Ovo nije ni autobus ni brod i nema baš puno sličnih vozila prema kojima bi se mehaničari mogli ravnati. Tako je osoblju radionice bio potreban izuzetno visok nivo tehničkog znanja, kako bi se potrebna popravka izvršila brzo i na odgovarajući način”, kazao je Mike Vannauer, regionalni direktor Bus Sales Nortg MAN Truck & Bus Deutschland GmbH.
Dodatni izazov predstavlja činjenica da je ova amfibija sedmično dostupan samo jedan dan za eventualne popravke i održavanje. To je zbog činjenice da je potražnja za ovim vozilom ogromna: “U prva dva mjeseca rada imali smo više od 6000 putnika, uključujući i lokalno stanovništvo, kao i ljudi iz okoline”, saopštava Fred Franken, koji je oduševljen koliko dobro je prihvaćena njegova njegova ideja. Drugi gradovi su također uvidijeli sve prednosti amfibijskog vozila iz Hamburga, pa je već naručeno i u izgradnji 5-7 amfibijskih autobusa.