Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Karsan prodao prvi autonomni autobus u Norvešku
Karsan je nastavio sa nizom dobrih poslova i isporuka, a zadnja isporuka se tiče Norveške i to autonomnog autobusa. Autonomni e-ATAK već je testirao puteve u Stavangeru u Norveškoj. Ovaj tip autobusa, čija je proizvodnja počela prije godinu dana, prodan je privatnom prevozniku Vy Buss i ući će u službu za Kolumbus, operatera koji je izabran za prevoz u toj regiji. Ovom operacijom, autonomni e-ATAK je dobio i titulu “prvog električnog autonomnog autobusa koji će se koristiti na gradskoj liniji i prevoziti putnike” u Evropi.
Izvršni direktor Karsana Okan Baş rekao je: “Napravili smo prvi izvoz na tržište Sjeverne Evrope, u Norvešku sa našim 8-metarskim električnim autonomnim autobusom e-ATAK. Nastavljamo da vodimo put u budućnost prevoza sa našim proizvodima, sa “jedan korak ispred u budućnosti mobilnosti” kao našom vizijom. Ovo je još jedna prekretnica za Karsan, jer će ovo biti prvi veliki autobus bez vozača koji će prevoziti putnike u stvarnim putnim uslovima u Evropi”.
Izvršni direktor ADASTEC-a, dr. Ali Ufuk Peker, komentarisao je: “Veoma smo uzbuđeni što možemo proširiti našu flowride.ai Softversku platformu za automatsku vožnju Nivo-4 u partnerstvu sa autonomnim električnim Karsan e-ATAK na Norvešku. Sa našom misijom da rad javnog prevoza učinimo efikasnijim, udobnijim, sigurnijim i sa našom vizijom “javnog prevoza ispred vremena” posvećeni smo inovacijama buduće mobilnosti. Uvjereni smo da će Kolumbus i Vy označiti jednu od prekretnica u Stavangeru i zadovoljstvo nam je učestvovati u ovom partnerstvu.”
Autonomni električni Atak napravljen je po uzoru na Atak Electric, Karsanov električni autobus sa 100% električnim pogonom u segmentu od osam metara. Karsanov tim za istraživanje i razvoj radio je u saradnji sa američkom tehnološkom kompanijom ADASTEC. Autonomni softver nivoa 4 koji je razvio ADASTEC integrisan je u Atakovu elektronsku arhitekturu i softver za električna vozila. Autonomni Atak na električni pogon, napravljen po uzoru na Atak Electric, pogonjen je baterijama od 220 kWh koje je razvio BMW, a koje su sposobne proizvesti obrtni moment od 2500 Nm uz snagu motora od 230 kW. Atak Electric može da preveze do 52 putnika.