50 posto više električnih autobusa u 2021. godini

Tokom 2021. godine u Evropi su isporučena 3.282 nova električna autobusa što predstavlja rast od gotovo 50 posto u odnosu na prethodnu 2020. godinu. Vodeću poziciju po isporukama električnih autobusa zauzima Solaris Bus & Coach koji je prošle godine isporučio čak 390 novih e-autobusa. Međutim, u odnosu na 2020. koja je bila sjajna za poljskog proizvođača, bilježi se pad prodaje od 3,9 posto.

Konzorcij BYD – ADL je zauzeo drugo mjesto. Tokom 2020. godine BYD-ADL je isporučio 190 novih autobusa dok je prošle godine ta brojka dosegla upečatljivih 375 autobusa. Treće mjesto pripada Mercedesu koji je zabilježio ogroman skok prodaje od 240 posto i 333 isporučena eCitara.Iveco Bus je također povećao isporuke dva i po puta, iako relativno najveći skok bilježi Irizar koji s 25 autobusa u 2020. došao na 201 u 2021. godini. Veliki skok prodaje od 400 posto je postigao i MAN Truck & Bus, koji je prošle godine isporučio 134 električna autobusa.

Prošle godine su prvi put tri evropske zemlje prvi put registrovale preko 500 novih električnih autobusa. Prednjači Njemačka, gdje je registrovano 555 novih električnih autobusa, a slijede je Velika Britanija sa 540 autobusa  i Francuska sa 512 novih električnih autobusa. Sveukupno, od 2012. u Evropi je isporučeno više od 8.500 električnih autobusa.

Zanimljivo je dodati kako je prošla godina bila prekretnica i za autobuse sa vodikovim ćelijama te je tokom godine isporučeno 158 H2 autobusa. Godinu prije, ta je brojka iznosila 47 autobusa, a vodeći je britanski Wrightbus sa 87 vozila, dok je Solaris Bus & Coach isporučio 37 vozila.

Fokusirajući se na autobuse sa alternativnim pogonom izvan granica baterija i električne energije, hibridni autobusi su zabilježili blagi porast (3.285 jedinica, +12% u odnosu na 2020.). Trend kupovone blagih hibridnih autobusa se također sve više širi na nekoliko tržišta. Registracije CNG autobusa su, s druge strane, usporile nakon dvije godine visokog porasta. Broj registrovanih CNG autobusa u 2021. godini je bio 3.088, što znači pad od 2% u odnosu na 2020. Ono što je ipak izvanredno je da udio CNG autobusa u međugradskom segmentu ubrzano raste, jer je od navedenog broja registrovanih CNG autobusa njih 864 vozila klase II i III (2020. godine je bilo 539).

izvor: kamion-bus.hr/sustainable-bus.com

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1935