50 godina Neoplan Skylinera: Odani od prvog dana

Kada je Neoplan Skyliner predstavljen 1967. godine, odmah je stekao bezbroj fanova kao prvi dvospratni autobus na svijetu. Među njima je bila i kompanija Voyages Leroy. Ovaj prevoznik je bio prvi u Belgiji koji je kupio dvospratni autobus. Od tada pa nadalje, svom voznom parku je uvijek dodavao modele novijih serija.Od prvog trenutka, Francis Delmuelle, vlasnik belgijske kompanije Voyages Leroy, bio je entuzijastičan oko Neoplan Skylinera: “Vidio sam spektakularan autobus koji sam jednostavno morao imati u svojoj kompaniji!”, što se i dogodilo 1973. godine, kada su kupili svoj prvi Neoplan Skyliner. Upravo taj Skyliner će biti prekretnica za belgijsku turističku industriju.

Danas Emanuelle Delmuelle stoji u očevim cipelama i dobro se sjeća odluke o Neoplan Skylineru: “Sa Skylinerom smo uvijek bili ispred konkurencije kada govorimo o zadovoljstvu putnika i odličnom dizajnu. Skyliner je bio čista magija! To nam je pružilo fantastičnu priliku za poboljšanje našeg profila”. Visok stepen efikasnosti pružio je još jedan razlog za kupovinu. 80 putnika u jednom vozilu sa jednim vozačem – do tada, to je bilo nezamislivo. “Sa Skylinerom za nas su se otvorila nova tržišta. Postali smo prepoznatljivi po udobnošću i vizuelnom pojavom”, dodaje Delmuelle. “Mnogi od naših konkurenata su se nasmijali na našu odluku i mislili su da previše rizikujemo. Autobus je u to vrijeme koštao 3,5 miliona belgijskih franaka”.Čak su i belgijski carinici bili iznenađeni novim izgledom Neoplan Skylinera. “Sa novim Skylinerom smo krenuli iz Štutgarta i željeli smo odmah preći njemačko-belgijsku granicu, kada su nas carinici zaustavili. Gledali su ga dosta dugo i nisu imali pojma šta da misle o njemu. Na kraju su pozvali ministarstvo saobraćaja u večernjim satima kako bi se uvjerili da se zaista radi samo o autobusu”, prisjetio se Emanuelle Delmuelle.

Danas su dvospratni autobusi sastavni dio turističkog saobraćaja, pa tako i u voznom parku Voyages Leroy. Godine 1985., kompanija je kupila je drugi Neoplan Skyliner, koji je dodatno povećao sigurnost i udobnost. Po prvi put autobus je imao toalete i video sistem. Do 1988. godine vozni park je imao četiri dvospratna autobusa poslije čega je uslijedio još njih šest, a vrijedi istaći da su imali jedan Megaliner, kao i 2011. godine dva Starlinera. Prvi dvospratni Skyliner iz 1973. godine penzionisan je nakon 17 godina aktivnog rada i sa oko tri miliona kilometara na satu.Delmuelle posebno pohvaljuje jednostavanu saradnju sa Neoplanom. “Pošto je Belgija malo tržište u poređenju sa Njemačkom, bilo je teže naći nekog za održavanje. Moj otac je bio toliko lud za Neoplanom, da je često vozio sam autobus u Štutgart na servis, gdje bi dobio potpunu podršku od osoblja”. Vanjski dizajn Neoplan autobusa je uvijek dosljedno podešavan prema zahtjevima Voyages Leroy. S druge strane, skoro nikada nije bilo potrebe za promjenom enterijera, pošto vozilo od napuštanja fabrike ima takvu unutrašnjost da teško može biti prevaziđena u smislu ekskluzivnosti.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1927