Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama



Motori novih autobusa smješteni su pozadi lijevo – naspram zadnjih vrata – u “ormaru motora”, iznad njih je ugrađen hladnjak. Motori solo autobusa proizvode 206 kW (280 KS), a motori zglobnih autobusa 243 kW (330 KS). Motori su usklađeni sa trenutno najstrožim Euro 6D standardom emisije. Zahvaljujući Efficient Hybrid System, autobusi štede do 26 tona CO2 godišnje i troše do 30% manje goriva. Autobusi imaju i automatski start-stop sistem: kada se autobus zaustavi na autobuskoj stanici ili ispred semafora, motor se automatski gasi. Čim vozač ponovo pritisne papučicu gasa, motor se automatski pokreće.

Od 7. jula 2024. godine pomoćni sistem pri skretanju bit će obavezan za sve nove autobuse. Ovim se želi spriječiti da biciklisti, pješaci i drugi učesnici u saobraćaju koji se nalaze u mrtvom uglu pored autobusa ne budu previđeni i na taj način dođe do ozljeda. Novi bonski autobusi već imaju ovaj sistem za skretanje.
Važno je napomenuti da će ova serija autobusa biti posljednji bonski dizel autobusi. Od sada će svi bonski autobusi biti na električni pogon. Uskoro će početi prvi odgovarajući tender za deset baterijskih solo autobusa (dužine 12 metara), koji će biti isporučeni na jesen 2024. godine. Trenutno je u toku procedura iskazivanja interesa u kojoj se proizvođači ovakvih vozila mogu izjasniti da žele isporuku. Slijedi zvaničan poziv za podnošenje ponuda, a dodjela je zakazana za jesen ove godine.