100% električni: 14 MAN Lion’s City E za grad Reutlingen

Share your love

Kompanija za javni prevoz iz Reutlingen – RSV proširila je svoj vozni park električnih autobusa sa 14 novih MAN Lion’s City E. Zglobni i solo autobusi MAN Truck & Bus na baterije predstavljaju još jedan veliki korak ka klimatskoj neutralnosti za RSV.

“Uvođenjem ovih 14 najmodernijih električnih autobusa, postavljamo snažan primjer održivosti i inovacije. Naša flota će biti ekološki prihvatljivija, tiša i udobnija. Zajedno oblikujemo budućnost u kojoj će čista mobilnost postati standard – i pozivamo sve da uđu i voze se s nama,” rekao je gradonačelnik Reutlingena Thomas Keck na službenom puštanju u rad autobusa MAN Lion’s City 12 E i Lion’s City 18 E u Reutlingenu.

Grad Reutlingen posvećen je paktu o zaštiti klime pokrajine Baden-Württemberg i želio bi biti klimatski neutralan najkasnije do 2040. godine. Zbog toga kompanija za javni prevoz iz Reutlingena od 2019. godine koristi električne autobuse. Do sada stečeno pozitivno iskustvo dovelo je do sadašnjeg proširenja flote. Sa 14 vozila i ukupnim obimom od oko deset miliona eura, to je najveća nabavka u historiji RSV-a.

RSV se odlučio za četiri vozila tipa Lion’s City 12 E, koja sa ukupnom dužinom od 12,2 metra nude prostor za do 85 putnika. Na srednje i jako frekventnim linijama predstavljaju idealnu kombinaciju prostranosti, udobnosti u vožnji i agilnosti. Posebna karakteristika varijante od dvanaest metara je veliki prostor posebne namjene naspram drugih vrata. Odgovara dužini četiri reda sjedišta i na taj način nudi dovoljno prostora za osobe koje putuju sa invalidskim ili dječijim kolicima ili biciklom.

S druge strane, deset modela zglobnog autobusa Lion’s City 18 E dužine 18,1 metar i prostora za do 130 putnika koristiće se na linijama sa velikim brojem putnika. Posebnu stabilnost u vožnji ove varijante osiguravaju druga i treća osovina, od kojih svaka pokreće centralni elektromotor. Za još veću sigurnost, zglobni autobusi su opremljeni zaštitom zgloba i kontrolom ugla zgloba. Na ovaj način, kritične situacije izvijanja mogu se aktivno ublažiti ciljanom raspodjelom pogonskog momenta na dvije pogonjene osovine.

Svih 14 novih RSV autobusa, između ostalog, imaju pomoćne sisteme za skretanje na strani suvozača, što je dodatni plus za sigurnost vozača, putnika i ostalih učesnika u saobraćaju. Putnici uživaju u bezbjednom, glatkom i tihom putovanju u modernom, prozračnom enterijeru, koji je izuzetno prostran u zadnjem dijelu, budući da MAN-ovi električni autobusi, za razliku od drugih proizvođača, više ne moraju da smeste masivni toranj motora. Prijatno LED ambijentalno osvjetljenje u promjenjivim bojama, praktične USB utičnice za punjenje na sjedištima, koje je RSV naručio kao posebnu opremu, te besplatni WLAN, za koji je MAN kreirao tehničke zahtjeve, upotpunjuju udobnost tokom vožnje.

Dva modela Lion’s City postižu ukupni kapacitet od 480 kWh i 640 kWh iz šest ili osam baterija sa sofisticiranom tehnologijom litijum-jonskih ćelija (NMC). Ove baterije se nalaze na krovu autobusa. Kao rezultat toga, ne samo da su postavljeni daleko od zadnjeg dijela koji će najvjerovatnije biti pogođen sudarima od pozadi, već su i izuzetno laki za servisiranje. Kapacitet baterije za obje varijante autobusa znači domet do 250 kilometara.

Ako je potrebno međupunjenje, to je brzo moguće zahvaljujući kombiniranom CCS punjenju s kapacitetom punjenja do 150 kW, ovisno o infrastrukturi za punjenje. RSV-ov depo je vrhunski sa ukupno 22 punionice od 150 kW i 100 kW i savršeno je pripremljen za nove MAN autobuse. Električna energija proizvedena na klimatski neutralan način koristi se za punjenje, što dodatno povećava potencijalnu uštedu CO2 od novih dodataka električnom voznom parku, koji prema RSV iznosi preko 600 tona godišnje u poređenju sa uporedivim dizel autobusima.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1889