Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
10 eCitaro G vozila na gorivne ćelije za mrežu javnog prevoza Stuttgarta
Potpuno električni zglobni autobusi Mercedes eCitaro G s novim načinom vožnje na čisti vodik “H₂ mode” bit će pušteni u rad u voznom parku gradskih autobusa Stuttgarter Straßenbahnen AG (SSB). Sa ovim vozilima SSB daje početni signal za izgradnju voznog parka autobusa bez emisija u autobuskoj mreži glavnog grada Baden-Württemberga. SSB više neće kupovati dizelske autobuse, jer je plan da od 2027. godine u centru Stuttgarta rade isključivo autobusi bez emisija. Sredinom aprila, prvi od deset novih zglobnih autobusa na gorivne ćelije sa H₂ načinom rada predstavljen je u Stuttgartu.
S novom strategijom rada – H₂ načina rada, eCitaro G električni zglobni autobusi na gorivne ćelije opremljeni gorivnom ćelijom na bazi vodika kao produživačem dometa mogu se koristiti isključivo s vodikom kao izvorom energije u određenim scenarijima rada. Čisti način vožnje na vodik čini ih nezavisnim od stacionarnih procesa punjenja. To povećava njihov radni radijus u poređenju s hibridnim ili isključivo električnim tehnologijama.
Zglobni autobusi sa troja vrata na gorivne ćelije SSB-a karakteriziraju se dugim dometom, kao i značajnim prednostima rekuperacije i velikom pogonskom snagom. Baterija i gorivna ćelija su također izvor energije za pogonski sistem u strategiji rada “H₂ mod”. Međutim, vanjsko punjenje baterija na mrežnoj mreži tokom stacionarnih faza više nije potrebno, jer se pune gorivnom ćelijom tokom vožnje. Gorivna ćelija uvijek radi u efikasnom radnom rasponu između 20 i maksimalno 40 kW, čak i u H₂ modu.
U poređenju sa vozilom samo na vodik sa malom međubaterijskom baterijom, novi eCitaro G na gorivne ćelije sa H₂ modom mnogo bolje i profitabilnije skladišti energiju dobijenu rekuperacijom prilikom kočenja u svojim velikim baterijama. Ovo povećava ukupnu efikasnost eCitaro G na gorivne ćelije sa pogonom na čisti vodik, posebno u gradskom saobraćaju gdje je kočenje često, ali posebno na teškom terenu, kao što su uzbrdice poput Stuttgart Weinsteige. Konačno, veliki kapacitet baterije omogućava korištenje visokih nivoa pogonske snage na dužim udaljenostima bez potrebe da gorivni sistem radi u neefikasnom gornjem rasponu snage. Stručnjaci iz Daimler Busesa su prethodno savjetovali SSB i procijenili planirane linije za eCitaro G na gorivne ćelije u Stuttgartu.
Vozila Mercedes eCitaro G na gorivne ćelije za SSB opremljena su sa četiri NMC3 visokonaponska baterijska paketa ukupnog energetskog kapaciteta od 392 kWh. Kompaktni modul gorivnih ćelija ima maksimalnu snagu od 60 kW i nalazi se na krovu zadnjeg dijela direktno iza zglobnog spoja. Šest rezervoara za vodik, svaki ukupnog kapaciteta od 30 kilograma H₂, nalazi se na krovu pojedinačnih zglobnih autobusa.
Zglobni autobusi eCitaro G na gorivne ćelije sa H₂ načinom rada kompanije SSB sa sjedištem u Stuttgartu opremljeni su sa 47 putničkih sjedišta City Star Eco u atraktivnim plavo-žutim platnenim presvlakama (plus vozačevo sjedište) i snažnim Thermatronic klima uređajem. U premijernom vozilu, četiri sjedišta u prednjem dijelu, koja su dizajnirana u upečatljivoj sivoj boji sa crvenom prečkom i logotipom prvoligaškog fudbalskog tima VfB Stuttgart, naglašavaju bliske veze SSB-a sa sportskim predstavnicima glavnog grada Baden-Württemberga.
Osim toga, postoji 77 stajaćih mjesta, tako da se do 124 putnika po autobusu može istovremeno prevesti u prostranom i udobnom okruženju. Novi zglobni autobusi na gorivne ćelije sa H₂ načinom rada imaju LED tehnologiju osvjetljenja sa svih strana, kontrolu naginjanja i elektrohidraulično inteligentno eko upravljanje.
Najvažnije karakteristike zglobnih autobusa su najsavremeniji sigurnosni i pomoćni sistemi. To uključuje Sideguard Assist 2 i Frontguard Assist, Traffic Sign Assist, Attention Assist i sistem za nadzor pritiska u gumama (TPM). Tu su i kamera za vožnju unazad, sistem video nadzora sa pet mini dome kamera i 8-inčnim TFT LCD monitorom u boji, kao i snimač podataka o nesrećama. Ručno upravljana sklopiva rampa na centralnim ulaznim vratima, veliki broj dvostrukih USB utičnica u unutrašnjosti, kao i dva prostrana prostora za posebne namjene sa prostorom za odlaganje i naslanjanje invalidskih i dječjih kolica, zaokružuju opremu novih zglobnih autobusa na gorivne ćelije eCitaro G sa H₂ načinom rada, koje će SSB u Stuttgartu koristiti od ove godine.