Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama



Sindikalci saobraćaja i veza Vojvodine ukazali su na problem masovnog odliva profesionalnih vozača u inostranstvo, čime je ugrožen redovan prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, ali i regionalnom te međunarodnom. Po njihovim mišljenju, razlozi masovnog odlaska vozača u inostranstvo su izuzetno male zarade, koje su pri tom od 2014. godine dodatno smanjene deset odsto, veoma teški uslovi za rad zbog starosti autobusa i drugi zakonski propisi.
Moguće rješenje tog problema Pokrajinski odbor sindikata vidi u efikasnijem sistemu školovanja i obuke novih vozača, kontinuiranim ulaganjima poslodavaca u zaposlene kroz pružanje odgovarajuće obuke, usavršavanje i napredovanje, ali i prilogađavanju zakonske regulative na način na koji su to činile druge zemlje regiona.
Nedavno je objelodanjen podatak da je samo u posljednjih nekoliko godina iz Srbije otišlo oko 5000 profesionalnih vozača autobusa. Odlaze u zemlje poput Hrvatske, Slovenije, Slovačke, Holandije, Njemačke, Švedske i drugih država, jer su tamo plate nekoliko puta veće od zarade u Srbiji. Osim vozača autobusa, prijeti i velika opasnost da Srbija ostane bez vozača kamiona i da tih „grdosija” bude više na parkinzima nego u saobraćaju. Vozači koji poseduju licence i prošli su obuku, mjesečno u inostranstvu mogu da zarade više od 2500 evra.
Rukovodilac Centra za stručno osposobljavanje u transportu u Udruženju za saobraćaj Nebojša Jevtić ističe da postoji problem nedostatka vozača u poređenju s potrebama transportne privrede. „Taj problem ugrožava i nepovoljno utiče i na trgovinu i investicije zemlje. Rješenje tog problema bi za vozače značilo duži boravak na teritoriji EU pa bi naši prevoznici mogli računati na svoje iskusne vozače duže nego što je sada slučaj te ih uposliti u punom kapacitetu“, smatra Jevtić.
izvor:logisticmagazin.com