VDL i BYD predvode električni “bus-boom” u Zapadnoj Evropi

Share your love

Proizvođači VDL i BYD imaju najveći tržišni udio u segmentu električnih gradskih autobusa u Zapadnoj Evropi (i Poljskoj). U prvih devet mjeseci 2019. godine dva proizvođača isporučila su isti broj električnih autobusa (205), tako da su zajedno na vrhu ljestvice proizvođača električnih autobusa u smislu registracija.

Ali ima mjesta za neke stvari: oduzimajući registracije 30 BYD električnih vozila koja su isporučena aerodromima, VDL se ističe kao lider prodaje električnih autobusa za javni prevoz. S druge strane, zbrajanjem BYD-ADL vozila za Veliku Britaniju (iako se radi o različitim proizvodima u cjelini, tehnološko “srce” je isto), kineska kompanija rezultira prvom pozicijom. Podatke je objavio Chatrou CME Solutions.1123 električnih autobusa (uključujući trolejbuse) registrovanih između januara i septembra 2019. pokazuju pravi prodajni procvat u Zapadnoj Evropi, o čemu je već izvješteno u časopisu Sustainable Bus. U cijeloj 2018. godini bilo je registrovano oko 570 električnih autobusa, što je za 48 posto više u odnosu na prethodnu godinu. U prvih devet mjeseci 2019. godine rast u odnosu na 2018. godinu već je bio 100 posto.

Analizirajući registracijske podatke pojedinih proizvođača, možemo vidjeti da su u biti svi igrači uveliko povećali svoj broj. Na trećem mjestu, iza VDL-a i BYD-a, nalazi se Solaris, sa 106 registrovanih električnih autobusa (u usporedbi sa 77 u 2018. godini) i tržišnim udjelom od 9 posto (prema 13,5 posto u 2018. godini, opet prema podacima Chatrou CME Solutions. Irizar je do sada registrovao 91 električni autobus (s udjelom od 8 posto) u odnosu na 23 u 2018.

Volvo je također imao dobre rezultate, s 90 registracija (8 posto udjela) u odnosu na 36 u prošloj godini. Mercedes eCitaro ima 65 registrovanih jedinica (5,8 posto udjela). Ebusco je registrovao 38 autobusa (3 posto udjela) u odnosu na 5 u prošloj godini. Iveco – Heuliez zaostaje na ljestvici, s 11 registracija i 1% tržišnog udjela. Yutong, sa 72 registrovana autobusa, ima 6 posto udjela. Treba napomenuti da se podaci za 2019. odnose na prvih devet mjeseci u godini. Stoga će konačni podaci za 2019. godinu pokazati daljnji rast.

Kao što je već spomenuto, BYD i VDL su na vodećim pozicijama. Tko je prvi, a tko drugi? Ovisi. Nizozemski proizvođač registrovao je 205 autobusa u usporedbi sa 87 u 2018. Rast od +135 posto. Slično povećanje je i za BYD koji je 2019. isporučio 205 električnih autobusa (u usporedbi sa 77 u 2018.). 205 isporuka znači tržišni udio od 18 posto za svakog proizvođača. Trećina tržišta električnih autobusa u Zapadnoj Evropi i Poljskoj nalazi se u rukama dvije kompanije.

No važno je napomenuti da 30 BYD vozila (uključenih u brojku od 205 jedinica) radi na aerodromima kod Schiphola (Amsterdam) i Zaventem (Bruxelles). Ti autobusi ne dobivaju službenu registraciju, ali su uzeti u obzir u podacima Chatrou CME Solutions. Izuzevši tih 30 vozila i uzevši u obzir samo registracije električnih autobusa za javni prevoz, BYD bi pao na 175 i tako bi vodeća pozicija pripala VDL-u. VDL je, također, proizvođač koji je isporučio najveći broj električnih autobusa u Zapadnoj Evropi i Poljskoj u razdoblju od 2012. do 2019., prema Chatrou CME Solutions: 487 vozila od ukupno 2500. Gotovo 20 posto tržišnog udjela. S druge strane, ako se 65 BYD – ADL registracija doda na broj BYD-a (bilo sa aerodromima ili bez njih), tržišni udio BYD proizvoda nadmašuje VDL.

 

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1891